Toon posts:

gnome problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag mijn systeem opnieuw geinstalleerd met slack9.1 en toen wilde ik eens gnome gaan proberen. nou weet ik niks van gnome, en vind ik de documentatie ook iets te moeilijk, dus hulp gevraagd! ik heb gewoon de hele gnome directory gedownload en al die packages geinstalleerd, en nou gaat er vanalles niet goed:

- bij het uitvoeren van het installationscript van de scrollkeeperpackage blijft hij hangen
- starten gnome gaat wel maar het splashscreen komt niet verder dan het initialiseren van nautilus
- er is geen wallpaper
- uitvoeren nautilus geeft de error dat libcdda_paranoia.so.0 er niet is
- uitvoeren gaim geeft de error dat libao.so.2 er niet is

wat ik nou dus wel heb zijn de 2 panels, en het lukt me om bepaalde programma's te starten binnen gnome.

ik heb welles iets gelezen van dat gnome een windowmanager nodig zou hebben, ik heb hier niks voor ingesteld, misschien ligtet daar aan?

gr en alvast bedankt,
Stijn

Verwijderd

ummm op de slack cd staat toch gewoon een gnome?
en als je een up-to-date versie wilt hebben dan kun je ook dropline-gnome gebruiken. (soortje ximian maar dan voor slackware)

voor de rest snap ik echt totaal niet wat je gedaan hebt. maar iig geen rekening gehouden met dependencies :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21
Het FAQ-onderwerp Hoe installeer ik software onder linux? lijkt me aanbevolen leesvoer.

Wat je precies gedaan hebt is mij ook absoluut niet duidelijk, maar het helpt als je gewoon de pakketten installeert die bij de distributie geleverd zijn. Dat bespaart je een hoop ellende.

Dit topic gaat dicht, omdat dit zo iets is wat iedereen die met Linux begint wel een keer vraagt - je kunt het echt zelf wel uitvinden, je moet alleen de handleidingen gewoon lezen.

Dit topic is gesloten.