ik heb vandaag mijn systeem opnieuw geinstalleerd met slack9.1 en toen wilde ik eens gnome gaan proberen. nou weet ik niks van gnome, en vind ik de documentatie ook iets te moeilijk, dus hulp gevraagd! ik heb gewoon de hele gnome directory gedownload en al die packages geinstalleerd, en nou gaat er vanalles niet goed:
- bij het uitvoeren van het installationscript van de scrollkeeperpackage blijft hij hangen
- starten gnome gaat wel maar het splashscreen komt niet verder dan het initialiseren van nautilus
- er is geen wallpaper
- uitvoeren nautilus geeft de error dat libcdda_paranoia.so.0 er niet is
- uitvoeren gaim geeft de error dat libao.so.2 er niet is
wat ik nou dus wel heb zijn de 2 panels, en het lukt me om bepaalde programma's te starten binnen gnome.
ik heb welles iets gelezen van dat gnome een windowmanager nodig zou hebben, ik heb hier niks voor ingesteld, misschien ligtet daar aan?
gr en alvast bedankt,
Stijn
- bij het uitvoeren van het installationscript van de scrollkeeperpackage blijft hij hangen
- starten gnome gaat wel maar het splashscreen komt niet verder dan het initialiseren van nautilus
- er is geen wallpaper
- uitvoeren nautilus geeft de error dat libcdda_paranoia.so.0 er niet is
- uitvoeren gaim geeft de error dat libao.so.2 er niet is
wat ik nou dus wel heb zijn de 2 panels, en het lukt me om bepaalde programma's te starten binnen gnome.
ik heb welles iets gelezen van dat gnome een windowmanager nodig zou hebben, ik heb hier niks voor ingesteld, misschien ligtet daar aan?
gr en alvast bedankt,
Stijn