Toon posts:

[Ventrilo] kraakt als ook CS aan het spelen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleem met mijn ventrilo terwijl ik cs speel.
Als ik gewoon praat over ventrilo zonder dat ik cs hoor ik anderen goed, en zij mij.

Maar zodra ik ga csen ben ik voor hun niet meer verstaanbaar en kraak ik enorm, ik hoor hun nog wel goed.

Iemand enig idee ??

Geluidskaart is een Game Theatre xp 7.1

Verwijderd

Topicstarter
*trap*

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Komt dit niet door achtergrond geruis van in dit geval de game? Probeer eens een mp3 op te zetten terwijl je ventrilo runt, en kijk of het dan ook ruist. Zo ja, probeer het nog eens terwijl je je eigen boxen uitzet, maar 'ie wel mp3 afspeelt. Indien dan nog steeds moet je eens kijken of full duplex wel aanstaat.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik kan me best voorstellen dat de bandbreedte te laag wordt: check dat dus even. Daarnaast zeg je niets over je specs maar kijk ook even hoe je processor het houdt :)

offtopic:
Titel aanpassing: 'Ventrilo kraakt!' --> '[Ventrilo] kraakt als ook CS aan het spelen'. Minder schreeuweriger en wat duidelijker ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nou het zit dus zo, ik heb er dus nog een ventrilo probleem bij :| Als ik dus mjin ventrilo aan zet niks aan de hand alles werkt, maar dan als ik ga counterstriken gebeurt het volgende:

1 mensen horen mji dus niet meer omdat ik zo kraak

2 mijn muis werkt niet meer correct, hij gaat ingame zwabberen en reageert niet meer goed

(processor houd het goed btw)

Verwijderd

Topicstarter
K heb het geprobeerd met mp3 dan doet hij het nog wel :|

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

En nu nog het bandbreedte deel ;)

Kan je nog wel goed praten als je bijvoorbeeld een groot file aan het uploaden bent via FTP? Probeer ook even een andere codec in te stellen, eens zien of dat wat uitmaakt.

Maar dat ook de muis problemen gaat geven is dan wel raar :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt dat vond ik dus ook, ik denk dus IDD dat het aan de bandbreedte ligt, dat moet ik nog even uitvinden hoe ik dat oplos, maar nu dat muisprobleem das idd wel erg vreemd :) tis een mx500 btw.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 19:39
Bij ventrilo gaat ie niet "krijsen" maar gewoon "laggen" als je bandbreedte te weinig hebt. Heb je laatste drivers enzo geinstalleerd, kan je kaart de codec aan die de server gebruikt ism met je CS sound? Heb je ventrilo al opnieuw geinstaleerd? (aanrader, lost veel op ;))

Verwijderd

Topicstarter
De hoeveelheid bandbreedte licht het niet aan denk :) want ik ga juist in cs enorm laggen :) door ventrilo dus denk dat ie bandbreedte genoeg krijgt.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Waarom? Ze kunnen ook gewoon beide te kort krijgen.

Zoals ik al zei: wat gebeurt er als je tegelijkertijd een dikke upload (en/of download) laat lopen? Helemaal hetzelfde? Dan kan je of een codec instellen dat minder nodig heeft (welke gebruik je nu?), met minder mensen tegelijk praten, een ander prog gebruiken dat voor zover mogelijk minder bandbreedte nodig heeft, of een dikkere initernetverbinding nemen :P

Verwijderd

Topicstarter
Codec = none welke ist best?
Er zitten maar 5 mensen in me channel :(
Me inet is ADSL 1024/320 Kbit/s
En bij mijn weten gebruik ventrilo niet zo enorm veel kb
De dikke upload en download test doe ik nu ff

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-07 12:29

gakkethijs

niks

ventrillo gebruikt meer bandbreedte dan cs :D probeer eens in je instellingen van ventrillo de format aan het passen. die stond bij mij eerst ook te hoog voor cs en ventrillo. bij deel van ventrillo setup voice en dan tested with heb ik ik coded gsm 6.10 en format 11025hz 16 bit.

mis kan het zijn dat je met cs aex en a3d aan heb staan en dat mischien niet samen gaat met ventrillo. ik opper maar wat.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:38
Probeer anders met NetLimiter de bandbreedte in te stellen. Dus max. 16KB/s voor Ventrillo en max. 20KB/s voor CS ofzo.