[directvobsub] Font Size List

Pagina: 1
Acties:

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:17

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Hallo ik heb al op Google gezocht maar ik kan niet echt wat vinden, misschien dat hier iemand me kan helpen.

In Windows (bijv in Word), heb je een default "font size list", waar je uit bepaald waarden kan kiezen die meestal lopen van 8 t/m 72. Dit ding dus:

Afbeeldingslocatie: http://nyimage.attenza.com/images/tutorials/TOPIC_108/69047.jpg

Nou zoek ik een manier, misschien door een register verandering (?), om daar nog andere waarden in te zetten dan de standaard waarden. Zo springt de font van 28 naar 36 maar ik wil daar nog 30, 32 en 34 tussenzetten. Ik weet natuurlijk wel dat je die waarden zelf in kunt tikken, maar ik wil juist dat die waarden gewoon 'kiesbaar' zijn. Reden hiervoor is een macro die de font size 1 tikje hoger dan wel 1 tikje lager zet. Weet iemand hoe ik deze standaard waarden kan aanpassen?

Alvast bedankt :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij heeft elk programma zo'n beetje z'n eigen font selector (zo heeft FP bv. de "xx pt" erbij staan, en heeft Word dat niet). Excel werkt met een listbox, waar Word met een dropdown box werkt. Misschien is het overigens verstandiger je macro aan te passen ipv iets kapot te maken.

In ieder geval gaat deze vraag dus over een specifiek programma - kan je even aangeven welk programma, dan move ik je topic naar Software Algemeen :)

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Het programma is DirectVobSub. Dit maakt gebruik van dezelfde fontlist-size als Word en Excel. Dus de waarden 8-9-10-11-12-14-16-18-20-22-24-26-28-36-48-72 voor font sizes. (tenminste voor Arial)

Ik gebruik dit voor een Home Theatre pc, en ik heb 2 macro's die ik gebinded heb aan een knop op mijn afstandsbediening. 1 voor het verhogen van de waarde met 1 stap, en 1 voor het verlagen van de waarde met 1 stap. Maar de stap van 26 naar 36 is te groot. Soms is 26 te klein voor een ondertiteling en 36 te groot. Daarom wil ik tussenliggende waardes hebben in de "keuzes". Volgens mij ligt dit in de font (.ttf) opgeslagen, maar zeker weten doe ik dit niet.

+2 werkt ook niet (bijvoorbeeld dat de macro +2 toevoegd aan de font), probeer maar in Word bijvoorbeeld, dan zegtie dat je een geheel getal in moet voeren :)

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 22-12-2003 16:23 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter