Bios upgrade laptop, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09-2025
Ik heb sinds kort een Jewel Brilliant 2775 notebook.

Nou wil ik de BIOS gaan flashen.

Maaarrrrr, ik kan geen BIOS vinden.

Ik weet niet wat voor een moedervord ik heb??? Staat niet in de gebruiksaanwijzing, ook niet bij de Technische Gegevens op de site.

Hoe kan ik nou weten welke BIOS ik moet kiezen?

Alvast bedankt!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom wil je je BIOS flashen als je nog niet eens weet welk BIOS er is en wat er dus allemaal gefixed wordt? B)

En er zijn programma's die heus wel jouw mobo kunnen herkennen hoor. (Sisoft etc)

{signature}

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom wil je de BIOS eigenlijk flashen? Heb je problemen dan?
Ik neem aan dat als er een update is deze wel op de site van Jewel te vinden is. En je zal niet op een moederbord moeten zoeken, maar op een notebook bios.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 20:20

MBV

Notebook fabrikanten hebben de irritante gewoonte om dingen zelf aan te passen (oftewel, intel heeft een goede ACPI implementatie, wat doet compaq? juist :( ). Altijd dus de bios van je fabrikant pakken, anders kan je problemen krijgen.

• NeonRacer
SiSoft Sandra 2003 herkent mijn moederbord niet.

Ik wil 'm flashen omdat in deze standaard BIOS alleen de bootvolgorde gewijzigd kan worden, schiet dus niet op. Elke andere BIOS zou alleen maar beter en meer kunnen.

• Microkid

Microkid

Smile

NeonRacer schreef op 22 december 2003 @ 16:12:
SiSoft Sandra 2003 herkent mijn moederbord niet.

Ik wil 'm flashen omdat in deze standaard BIOS alleen de bootvolgorde gewijzigd kan worden, schiet dus niet op. Elke andere BIOS zou alleen maar beter en meer kunnen.
Wat wil je dan wijzigen in je BIOS? Heb je nu problemen dan? Kijk, als je met alle geweld wilt flashen moet je dat doen, maar wellicht is even een pas op de plaats en de gedachte "if it works, don't touch it" ook een goede ;)

En anders kan je altijd nog Jewel e-mailen: support@jewelnotebooks.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 22-12-2003 16:16 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• NeonRacer
Als ik SiSoft Sandra 2003 draai dan geeft ie allemaal verbetering die ik moet instellen in de BIOS, enegiezuinige dingen enzo. Maar in deze huidige BIOS kan ik dat niet instellen.

Ook hoop ik met de nieuwe BIOS een instellingen ten opzichte van me fan's tegen te komen om misschien wat aan geluidsreductie te komen. de fan blijft namelijk altijd draaien, terwijl SpeedFan maar 23 graden aangeeft.

• Microkid

Microkid

Smile

SiSoft Sandra kan zoveel roepen. Meestal worden dit soort zaken op notebooks vrij minimaal ondersteund. Maar als je het echt wil weten zal je toch Jewel even moeten e-mailen met deze vraag.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 20:20

MBV

niet verdraaien, Microkid: "if it ain't broken, don't fix it" :P Maar dat is dezelfde gedachtengang.

Wat wil je exact kunnen wijzigen dat nu niet kan? Is altijd handig te weten :) Sinds ACPI kan je veel dingen in windows instellen die eerst niet konden. Ook mijn notebook heeft niet veel meer dan bootvolgorde instellen, en heb ook nooit meer nodig gehad. De OC-opties uit een desktop? Kan je schudden, niet mogelijk door hitteproductie.

En een tipje: kijk eens bij configuratiescherm-> systeemapparaten. Bij mij komt de term 82845 nogal veel voor, misschien komt bij jouw ook een naam naar voren :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
NeonRacer schreef op 22 december 2003 @ 16:21:
Als ik SiSoft Sandra 2003 draai dan geeft ie allemaal verbetering die ik moet instellen in de BIOS, enegiezuinige dingen enzo. Maar in deze huidige BIOS kan ik dat niet instellen.

Ook hoop ik met de nieuwe BIOS een instellingen ten opzichte van me fan's tegen te komen om misschien wat aan geluidsreductie te komen. de fan blijft namelijk altijd draaien, terwijl SpeedFan maar 23 graden aangeeft.
Denk niet dat je dit soort extra features zult vinden in een nieuwe BIOS. Maar verras me. :)

Enne, het is "if it ain't broke, don't fix it." O-)

{signature}

• Microkid

Microkid

Smile

Voutloos schreef op 22 december 2003 @ 16:24:
[...]
Enne, het is "if it ain't broke, don't fix it." O-)
Eeeh, ja, beide uitspraken worden door elkaar gebruikt. Maar we bedoelen hetzelfde: afblijven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 22-12-2003 16:29 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Zoals gezegd, mail de producent eens voor de grap :) En doe alsjeblieft geen BIOS update omdat Sisoft Sandra wat te zeuren heeft, da's wel de meest absurde reden die je kunt bedenken 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.