Toon posts:

probleem VirtualDub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met VirtualDub. Ik kan de hele film wel encoden met ondertiteling en al, maar ik heb er dan geen audio bij. Dit komt omdat ik telkens dezelfde foutmelding krijg als ik een nieuwe video file open. Ik krijg dan deze foutmelding:

VirtualDub has detected an improper VBR audio encoding in the source AVI file and will rewrite the audio header with standard CBR values during processing for better compatibility. This may introduce up to 0 ms of skew from the video stream. If this is unacceptable, decompress the *entire* audio stream to an uncompressed wav file and recompress with a constant bitrate encoder. (birtrate: 160.0 ± 0.2 kbps)

Heeft iemand hier een oplossing voor? Bvd

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hebt een film met VBR MP3 geluid te pakken. Hier kan Vdub niet mee overweg. Als je dat wilt coderen moet je NanDub nemen, dat is een gewijzigde versie van Vdub die wel met VBR overweg kan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

precies wat er staat
decompress the *entire* audio stream to an uncompressed wav file and recompress with a constant bitrate encoder
dus, videobestand openen in vdub, dan file-->save wav (of iets dergelijks, in werkelijkheid is het geen echte wav maar een mp3 of ac3).

vaak wil re-encoden niet werken omdat dit een rare stream is.. dit verhelp ik door hem weer terug te brengen naar wav m.b.v. winamp --> discwriter

vervolgens kun je hem weer encode naar een fatsoenlijke mp3 bestand..

edit:

nandub werkt in de meeste gevallen ook, probeer deze eerst maar, is meteen een stuk makkelijker..

[ Voor 11% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 22-12-2003 16:11 ]

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens kijken........ Bedankt voor de snelle reacties!! :)

• Microkid

Microkid

Smile

Nee Sjaak, dat gaat ook niet goed. Als je dat doet zit je nog steeds met een WAV die VBR is (ingepakte MP3 namelijk).
Het beste kan je in Nandub kiezen voor audio, compression, PCM, 44Khz. En dan een save wave doen. Dan wordt ie wel ruim 1GB groot, maar heb je wel een normale WAV zonder VBR.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Microkid schreef op 22 december 2003 @ 16:21:
Nee Sjaak, dat gaat ook niet goed. Als je dat doet zit je nog steeds met een WAV die VBR is (ingepakte MP3 namelijk).
Het beste kan je in Nandub kiezen voor audio, compression, PCM, 44Khz. En dan een save wave doen. Dan wordt ie wel ruim 1GB groot, maar heb je wel een normale WAV zonder VBR.
daarom zeg ik ook
vaak wil re-encoden niet werken omdat dit een rare stream is.. dit verhelp ik door hem weer terug te brengen naar wav m.b.v. winamp --> discwriter

vervolgens kun je hem weer encode naar een fatsoenlijke mp3 bestand..

Hier staat tekst

• Microkid

Microkid

Smile

Ja, dat kan idd ook. Maar dat kost een extra slag. Direct coderen in Nandub is slimmer, want dan hoef je niks te exporteren e.d. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geprobeerd om in Nandub hetzelfde te doen dan in VirtualDub. (Ik wil ondertiteling inbrengen in de divxfilm en er vervolgens een video-cd (met TMPGEnc)van maken). Toch krijg ik bij nandub ook geen geluid (de foutmelding is overigens wel weg). Het is pas de eerste dag dat ik dit programma gebruik, dus ik ben nog een noob (maar dat leek me nogal duidelijk :P ). Wat moet ik nu precies doen om toch het geluid erbij te krijgen?
Beetje duidelijke uitleg gewenst :)

• Microkid

Microkid

Smile

Dan kan het ook nog AC3 zijn. Dan wordt het verhaal wat lastiger. Dan moet je het vanuit Nandub exporteren, en daarna met een AC3 decoder omzetten naar WAV. Zie www.doom9.org.

Verwijderd

Topicstarter
Gspot geeft dit aan: 0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3, dus...........

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-08 11:20
in gspot staat in het vakje onder wat jij net copieerde of het vbr is

je moet het gewoon openen in virtual dub, en dan bij audio naar direct stream copy.
dan doe je save wav en noemt het bestand (geluid.mp3).
Dan heb je gewoon een mp3 bestand (openenn hem maar eens met winamp) .. en dan kun je die op verschillende manieren weer invoegen met je reencode van jou.
- AVI-Mux GUI Hiermee kun je 100% Open-DML files (AVI 2.0) maken. je voegt gewoon jou bestanden toe aan het programma (film.avi en geluid.mp3) maakt van film.avi de video source, en je joined de meuk door op begin te klikken.
- VirtualDubMod mod van Virtual Dub, kun je gewoon mp3's mee invoegen bij je film
- Je zou het ook kunnen gaan reencoden.. maar dat is niet zo fris, want je verliest er altijd qualiteit mee, en het bestand word groter.

Veel Succes!
edit:
Ik zie hier net dat je een VCD/SVCD ervan wilt gaan maken..
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 17:00:
ik heb geprobeerd om in Nandub hetzelfde te doen dan in VirtualDub. (Ik wil ondertiteling inbrengen in de divxfilm en er vervolgens een video-cd (met TMPGEnc)van maken). Toch krijg ik bij nandub ook geen geluid (de foutmelding is overigens wel weg). Het is pas de eerste dag dat ik dit programma gebruik, dus ik ben nog een noob (maar dat leek me nogal duidelijk :P ). Wat moet ik nu precies doen om toch het geluid erbij te krijgen?
Beetje duidelijke uitleg gewenst :)
Als dat het geval is:
dan is het simpel.. je kunt bij het encoderen door middel van een AVS de subs erinkeilen..
bijvoorbeeld een begin tutorial is : http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/128720.php

[ Voor 35% gewijzigd door Dala op 22-12-2003 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou....... het zal wel aan mij liggen, maar ik krijg het niet voor elkaar :?
Die link naar dvdrhelp.com is op zich wel relaxed, maar door die nieuwe udates van dvd2svcd klopt het niet meer, dus daar heb ik ook weinig aan.

Op zich is virtualdub wel relaxed, alleen jammer dat er geen audio bijzit :S, en ik krijg het simpelweg niet voor elkaar om dit op te lossen.

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-08 09:58
virtualdubmod al eens geprobeerd? Hier zit veel betere ondersteuning in voor audio en filters, zie hier:
http://sourceforge.net/projects/virtualdubmod/

EDIT: o damn, dala gaf virtualdubmod ook op, sorry
EDIT2: Jelle, kun je je ac3-bestand niet nog een keer encoden zonder vbr en opnieuw muxen?

[ Voor 35% gewijzigd door pyro83 op 23-12-2003 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens......... ik houd het voor gezien. Ik meende dat een vcd met een ingebrande ondertiteling niet zoveel werk was, maar ik weet nu wel beter. Op zich is dat ook zo, wanneer virtual dub die audio gewoon meeneemt, maar dat encoden e.d. is me te ingewikkeld en te veel werk. (zowel met Nandub, virtualMod, virualDub als avi2svcd krijg ik het niet voor elkaar). Ik heb nu al 3 willekeurige films geprobeerd, maar bij alle 3 krijg ik diezelfde foutmelding te zien :? :'( . Bij een vcd (waar ik de ondertiteling bij wilde zetten) gaf hij die fout zelfs ook.........

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 14:30 ]

Pagina: 1