Toon posts:

[asm/c] Preprocessor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan om een preprocessor te schrijven voor NASM, zodat alle assembler code net als C code kan worden opgebouwd. Zelf ken ik nog niet veel van assembler, maar ik ben van plan om hierover veel bij te leren tijdens de ontwikkeling ;)

De preprocessor moet ook ingebouwde functies hebben zoals SetVideoMode() en moet de assembler code kunnen plaatsen in C-stijl functies. Ook moet er een main() worden gedefinieerd, waar de 'main' assembler code in komt. Kortweg: er moet een library komen met allerlei defines.

Men zal ook eigen defines kunnen maken in de trend van:
code:
1
2
// defines
#define Mov[a, b] as Move(a,b)

Dit projectje zou assembler een stuk toegankelijker moeten maken. Enige suggesties?

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Een C preprocessor is niet C afhankelijk en kun je dus ook gewoon over je assembly files laten lopen, waarom zou je dus het wiel opnieuw uit gaan vinden?

Verwijderd

Topicstarter
PrisonerOfPain schreef op 22 december 2003 @ 16:52:
Een C preprocessor is niet C afhankelijk en kun je dus ook gewoon over je assembly files laten lopen, waarom zou je dus het wiel opnieuw uit gaan vinden?
Omdat ik graag ook ingebouwde routines wil verwerken, wat wil bijleren, en vooral niet een volledige C compiler package wil gaan gebruiken ism NASM. De bedoeling is dat ik het dan later in 1 package steek, met m'n editor, preprocessor en NASM. Dat zou slechts enkele MB mogen innemen ipv een hele C compiler package erbij te gooien.

Of bestaan los downloadbare C preprocessors?

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 19:43:
[...]

Omdat ik graag ook ingebouwde routines wil verwerken, wat wil bijleren, en vooral niet een volledige C compiler package wil gaan gebruiken ism NASM. De bedoeling is dat ik het dan later in 1 package steek, met m'n editor, preprocessor en NASM. Dat zou slechts enkele MB mogen innemen ipv een hele C compiler package erbij te gooien.

Of bestaan los downloadbare C preprocessors?
ja, en hij is nog opensource ook filepp

Verwijderd

Topicstarter
PrisonerOfPain schreef op 22 december 2003 @ 20:03:
[...]

ja, en hij is nog opensource ook filepp
Thanks a lot :)