Toon posts:

[Keuze]Canon Powershot A60 of Fujifilm Finepix S3000

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na wat onderzoek de keuze tot op 2 camera's beperkt:
De A60 ongeveer 220 euro en de S3000 ongeveer 280 euro.

Nou was mijn vraag, is de S3000 zijn extra geld waard, of moet ik niet doorsparen en meteen een A60 kopen?

De S3000 heeft mijn lichte voorkeur vanwege zijn goede zoom.
Ik zoek dan ook vooral ervaringen met de S3000, van de A60 heb ik al genoeg ervaringen gelezen!

Bas

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-02 21:10

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik zou zeggen geef eens wat specs of de voordelen/cons. 'Zoom' zegt me niet zoveel. Wat ga je er eigenlijk mee doen?

Ik heb zelf een nog een A60 en ik moet zeggen: goede cam voor zijn geld. Maar je moet wel genoegen nemen met 2.1MP. Verder kun je er veel van leren omdat je veel kan instellen. Erg goede cam om te beginnen.

:)

Verwijderd

Ik vind het een beetje vervelend om te zeggen, maar dit is weer een vergelijking die helemaal nergens op slaat. Je twijfelt tussen zeer verschillende camera's! Wat zijn je criteria dat je gekomen bent tot deze twee camera's?

Allereerst de Canon beschikt over zeer veel instelfuncties. Ik ga ze niet allemaal noemen, maar qua opties komt ie in de buurt van een spiegelreflex (qua bediening, snelheid, etc niet!). De Fuji beschikt alleen over een hele grote hoeveelheid zoombereik en heeft veeeeeeel minder opties.

Wat moet je je dus bedenken. Wanneer gebruik ik grote hoeveelheden zoom en is dit een randvoorwaarde voor mijn camera (immers de Canon heeft een voorzetlens om het zoombereik uit te breiden). Doe je aan natuurfotografie, sportfotografie, heb je kinderen die je van een afstand wilt fotograferen of ben je geinteresseerd in het ondergoed van het meisje aan de overkant van de straat dan moet je voor de Fuji gaan. Wil je optische kwaliteit in combinatie met veel mogelijkheden; neem de Canon!

Verwijderd

Dit is enkel mijn mening,

Ik vind dat de canon powershot inderdaad veel meer instelbare functies heeft, in tegenstelling tot de s3000, die heeft vrijwel alleen voorgeprogrameerde functies.

Qua megapixel heeft de s3000 een voordeel, en wat ikzelf belangrijk vind is dat de s3000 6x optische zoom heeft ! daar tegenover staat de 3x optisch van de powershot, en dat is een beetje weinig.

Als ikzelf een makkelijke camera wil waar ik gewoon kiekjes mee wil maken en gewoon goede foto's wil en verder niet te veel wil spelen met de camera.
Dan zou ik voor de s3000 gaan.

Wil je wat meer en wil je een beetje echt gaan fotograferen en wat expirimenteren.
Dan zou ik voor de powershot gaan.

Verwijderd

Ik denk dat deze topic niet echt relevant meer is , laaste post was in december het lijkt met sterk da de topic starter nu nog altijd geen keuze heeft gemaakt :P

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hij is wel heel erg oud ja, dus je kick is niet meer relevant :P

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.