Iframe checkbox waarden sturen en opvragen via main form.

Pagina: 1
Acties:

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Hallo iedereen,

Laat ik ten eerste stellen dat ik niet weet of ik deze vraag heb gepost in het goede forum.

Mijn probleem (ik gebruik asp):
Ik heb een main pagina met daarin een iframe. In dit iframe wordt een overzicht ( van studenten (het is een schoolproject) weergegeven voor deze namen staan checkboxen. Wanneer een gebruiker een of meerdere checkboxen selecteert en op verwijderen klikt moet deze worden verwijderd. Maar om ze te kunnen te verwijderen moeten de geselecteerde waarden van het iframe eerst naar het main scherm worden gestuurd, maar hoe ik dit moet doen echt geen idee :?. Voor de duidelijkheid in het iframe wordt alleen een overzicht van de studenten gegeven en de verwijder knop staat in het main scherm. Hieronder een stukje code voor nog wat extra duidelijkheid:

<FORM METHOD="POST" ACTION="<%=MainPage%>">
<TABLE>
<TR>
<TD>
<IFRAME SRC="student.asp">
</IFRAME>
</TD>
</TR>
</TABLE>
<TABLE>
<TR>
<TD>
<INPUT TYPE="IMAGE" VALUE="SUBMIT" SRC="verwijderen.gif">
</TD>
</TR>
</TABLE>
</FORM>

P.S.

Sommigen zullen nu wel denken, van hey ik heb deze vraag eerder gezien m.a.w. heb jij wel gezocht? Ik heb o.a. gezocht op GOT en m.b.v. Google en wel topics gevonden, maar die gaven me niet de oplossing die ik zocht. Of ik de juiste zoekcriteria heb gebruik daargelaten, want ik wist eerlijk gezegd niet hoe ik de zoekactie moest omschrijven.

[ Voor 16% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 22-12-2003 15:23 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

<form method="post" action="<%=MainPage%>" target="mainscherm">

:? :?

ps.
geen uppercase gebruiken

*klikbaar gemaakt voor de mensen die willen weten waarom*

[ Voor 51% gewijzigd door disjfa op 22-12-2003 15:28 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

target meegeven idd... en lowercase is afaik alleen cosmetisch, maar het leest lekkerder :)

btw: waarom iframe's ? als ik met php werk (doe ik niet zo vaak maar ok) dan gebruik ik include waardoor ik geen extra frame's e/d nodig heb...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 15:28 ]

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
quote]disjfa schreef op 22 december 2003 @ 15:24:
<form method="post" action="<%=MainPage%>" target="mainscherm">

:? :?

ps.
geen uppercase gebruiken

*klikbaar gemaakt voor de mensen die willen weten waarom*[/quote]

Staat genoteerd, maar dat uppercase gebeuren heb ik geloof ik uit een boek overgenomen, dus vandaar. Maar in de toekomst maar niet doen (alhoewel ik het makkelijk vind lezen)
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 15:27:
target meegeven idd... en lowercase is afaik alleen cosmetisch, maar het leest lekkerder :)

btw: waarom iframe's ? als ik met php werk (doe ik niet zo vaak maar ok) dan gebruik ik include waardoor ik geen extra frame's e/d nodig heb...
Zal het bovengenoemde proberen. Maar ik gebruik iframes om de overzicht binnen de perken te houden. Als er bijv. 500 studenten zijn en ik zou geen iframes dan zou mijn overzicht zolang worden dat de pagina zeg maar enorm groot wordt (500 studenten onder elkaar). Om dit enigszins binnen de perken te houden gebruik ik een iframe. Mijn overzicht is dan nog steeds 500, maar dan binnen het iframe waardoor de layout van mijn pagina overzichtelijk blijft. Plus ik wou graag gebruik maken van een scrollable table en de enige mogelijkheid is dan iframes (toch :?)

[ Voor 23% gewijzigd door blijhoofd_bennie op 22-12-2003 15:56 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

HTML:
1
2
3
4
5
<div style="width:200px;height:200px;overflow:auto;border:1px solid red;">

bla bla bla over je studentjes

</div>

veel makkelijker dan zo`n iframepje :)

let verder vooral op de overflow.

offtopic:
wel verder jammer dat je 2 problemen hebt waarmee zo ongeveen 20 mensen per week mee aan komen en die ook zeggen dat ze die dingen niet in de search kunnen vinden terwijl er al een paar topics in de topiclijst staan....

[ Voor 48% gewijzigd door disjfa op 22-12-2003 15:55 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
disjfa schreef op 22 december 2003 @ 15:54:
HTML:
1
2
3
4
5
<div style="width:200px;height:200px;overflow:auto;border:1px solid red;">

bla bla bla over je studentjes

</div>

veel makkelijker dan zo`n iframepje :)

let verder vooral op de overflow.

offtopic:
wel verder jammer dat je 2 problemen hebt waarmee zo ongeveen 20 mensen per week mee aan komen en die ook zeggen dat ze die dingen niet in de search kunnen vinden terwijl er al een paar topics in de topiclijst staan....
Vind het zelf ook jammer met dat probleem, maar ja als ik geen goede zoekacties kan samenstellen om deze te vinden :'(. Misschien eens een idee om de vaak gestelde vragen en oplossingen eens op te sommen in de FAQ, wel veel werk, maar als ze deze vragen willen vermeiden?

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Topicstarter
Het toepassen van een target lukt me helaas niet echt. Hij gaat wel naar de hoofdpagina, maar de form items komen nog steeds niet over (trouwens mijn main pagina is geen frame). Het divje van disjfa heb ik nu toegepast en die werkt prima. Wil nu niet zeggen dat we die andere oplossing nu moeten vergeten, dus extra uitleg hoor ik echt graag. Heb nog wat leuks voor de toekomst :P ben een echte asp hond en html en javascript zijn voor mij vaak een raadsel (mmh moet ik me daarvoor schamen :D), maar het is binnenkort kerst en de kerstman komt binnen kort langs met een paar leuke boekjes (html en javascript toevallig :P))
Pagina: 1