Toon posts:

[XP] Internet traag*

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ey mn internet is vrij traag;
ik heb een tijdje geleden een sweex annex-a adsl modem /router gekocht mischien ligt het aan deze modem.
maar bij status van de modem staat dat de downstram 1024 kbs is.., lijkt me niet echt langzaam.

Of zou het mischien aan iets anders kunnen liggen soms loopt mn pc zelf ook wat traag.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Wat bedoel je precies met traag :?

Duurt het laden van een website lang, of gaat het downloaden van bestanden langzaam? Zoja, waarmee download je die bestanden of waarvandaan?

Iets meer info is wel handig :)

[edit]
Je kunt trouwens de down en upstream snelheid testen op http://www.speedtest.nl
Dit zou zo rond de 105 - 110 down en 30 kbute up moeten liggen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Scatman_II op 22-12-2003 14:59 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• harry64
  • Laatst online: 23-04 21:17
Wat voor verbinding heb je ?
Welke snelheid haal je ?
Staat er op de website van je provider of er problemen en/of werkzaamheden zijn?
Wat zijn de specs van je pc ?

Welkom op GoT btw :|

Verwijderd

Bedoel je dat je downloadsnelheid is gedaald of is je response-tijd groter (langzamer) geworden? Ik weet niet over wat voor orde van grootte we nu praten, maar mijn ping is na het plaatsen ook vrij groot geworden ca. 150 ms, maar de snelheid is nog steeds oké (heb dan wel een SWEEX switch en geen router)

Verwijderd

Topicstarter
ja ok.., het laden van pagina's duurt vrij lang. als ik bijvoorbeeld op een link druk wil het soms echt te lang duren.

Verwijderd

Doe es effe die speedtest die hierboven gelinkt staat. Als je daar normaal resultaat krijgt is het misschien je hardware...

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:54

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 15:00:
ja ok.., het laden van pagina's duurt vrij lang. als ik bijvoorbeeld op een link druk wil het soms echt te lang duren.
Dat kan dan nogsteeds aan de server liggen waar die site op staat...

Je moet iets preciezer zijn met hoelang iets duurt...
3 seconden? 30 seconden? 3 minuten?

[edit]
En dat dan bij je volgende topic in de startpost zetten ;) Zoveel mogelijk info en wat je zelf al weet / geprobeerd hebt, zodat anderen niet eerst een tijd bezig zijn meer info te krijgen....

[ Voor 22% gewijzigd door Scatman_II op 22-12-2003 15:04 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
speedtest gedaan volgende resultaten:

download: 109.2 kbs

upload: 32.0 kbs

connection: 1,155.0 conn/min

ping test: 19.0 ms

Verwijderd

Topicstarter
en ik zal proberen volgende keer wat duidelijker te zijn :)

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 16:00
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 15:05:

Dat zijn hele mooie waardes !

aan je verbinding ligt het niet

Verwijderd

Topicstarter
aan de resultaten te zien van die test is er niks mis.., ik heb denk ik gewoon te weinig geduld O-) maarja vanaf januari ofzo verdubbeld de snelheid weer.., leve de concurrentie!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

namingway,

Welkom op GoT :)

Op Got hebben we een aantal richtlijnen opgesteld waar je topic aan moet voldoen. Deze staan onder andere bij de registratievoorwaarden toen je je op GoT registreerde.

Kort samengevat zijn dit de belangrijkste:
  • Op GoT verwachten we eigen iniatief van iedereen. Oftewel, probeer zelf eens wat uit, en zoek even rond voordat je een topic opent. Neem in je topic even op wat je zoal geprobeert en gezocht hebt en wat het resultaat daarvan was.
  • Kom je er daarna nog niet uit, kies dan een topic titel die je probleem goed omschrijft. Denk daarnaast ook aan extra regels die voor het desbetreffende forum gelden. Zo zien we in Windows Operated Systems graag dat je het operating systeem tussen vierkante haakjes zet (zoals je bij ook alle andere topics ziet.. dat is niet geheel toeval :P )
  • Omschrijf je probleem duidelijk en netjes. Geef duidelijk aan wat het probleem is, wat je verandert hebt sinds het probleem, en dergelijke. Geef verder zoveel mogelijk, relevante, informatie
Verder wens ik je veel plezier op GoT :)

Verwijderd

Topicstarter
ok ok zal er aan denken... :)

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-03 16:51
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 15:05:

Niks mis mee. :)
Ligt het niet gewoon aan welke websites? :? (Of heb je het bij alle sites?)
Misschien eens scannen op spyware ofzo met Ad-Aware. Draaien er verder geen andere programma's op de achtergrond?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

idd, aan de gegevens van speedtest te zien is er niks mis met je verbinding. Er zijn dus twee mogelijke problemen:
- de sites die "traag" gaan staan op een server waarvan de verbinding slecht/overbelast is. (vertel ons eens welke sites zoal traag gaan, dan kunnen wij kijken of we daar ook iets van merken)
- je krijgt et wel snel binnen, maar je browser (ik neem aan internet explorer) geeft het om de een of andere reden niet snel weer.

dat eerste kun je weinig aan doeen, dat laatste wel.Het kan zoals al genoemd aan spyware liggen, ad-aware regelmatig draaien is sowieso nooit verkeerd. Maar het kan zoals je zelf aangeeft ook zijn dat je hele systeem traag is, door wat dan ook, in dat geval helpt waarschijnlijk een reinstall et beste ;).

Je kunt evt. ook eens een andere browser proberen (Mozilla bijvoorbeeld), als die het wel snel doet bevestigd dat iig dat het niet aan jou verbinding of die van de site ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 22-12-2003 17:35 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Sorry voor de kick

maar ik heb een soort gelijk probleem zou dit kunnen komen doordat ik tussen mijn eigen PC en het modem een Cross kabel heb liggen. Zou het beter gaan met een Straight

B.v.D.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dos37,

Je hebt goed gezocht hoor - maar in dit soort topics is het vaak niet zo gemakkelijk om de oordzaak te vinden (je ziet dit ook in dit topic - er zijn 22 replies, en nog geen sluitende oplossing).

Om toch de zaken een beetje helder te houden is het in dit soort gevallen vaak beter om even een nieuw topic te openen, in dat topic geef je dan even een omschrijving van wat je al geprobeerd hebt (bv. welke precieze tips die je in dit topic vond), en geef je een exacte probleemomschrijving.

Ik ga dit topic sluiten - open gerust dus even een nieuw topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.