Toon posts:

Harddisk image maken/restoren met DVD±RW

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij het zoeken in bestaande topics kwam ik er niet echt achter, dus maar een nieuw topicje.

Ik wil regelmatig een image maken van mijn OS (WinXP) / Progs partitie.
Nu zoek ik dus een programma die zo'n image kan maken (op DVD±RW) en na een crash, niet meer willen booten of als ik het register o.i.d. weer heb verziekt zo de image via een DVD-Boot kan terugzetten.

Ik dacht dat Norton Ghost hiervoor bedoeld was, maar bij het starten van Ghost kwam ik tot de conclusie dat deze meer bedoeld is voor het uitrollen van hele straten aan machines.
Begreep trouwens totaal niet hoe dat programma in elkaar zit, maar dat zal wel aan mij liggen.

Iemand bekend met een programma die mijn wensen behartigd?

Verwijderd

Topicstarter
Had ik dit in Softe goederen moeten plaatsen? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 14:49 ]

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Software Algemeen was inderdaad een beter optie geweest ;) Maar goed, Ghost is daar uitermate geschikt voor hoor. Je kunt hier bijvoorbeeld precies nalezen hoe je het aan moet pakken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er goed uit!
Ghost de enige die dit kan?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Zelf gebruik ik altijd Ghost, maar er zijn er ongetwijfeld meer. Gewoon effe op Google zoeken naar "backup harddisk to DVD" of zoiets dan toch. Dan krijg je resultaten zoals deze. (Is een linkje naar Acronis, zoals hieronder genoemd) Maar over Ghost kun je her en der denk ik de meeste support informatie vinden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Yngwie- op 22-12-2003 15:12 ]

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 00:15

RBouman

René

acronis true image is ook een leuk en eenvoudig te gebruiken programma

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 14:47:
Ik dacht dat Norton Ghost hiervoor bedoeld was, maar bij het starten van Ghost kwam ik tot de conclusie dat deze meer bedoeld is voor het uitrollen van hele straten aan machines.
Begreep trouwens totaal niet hoe dat programma in elkaar zit, maar dat zal wel aan mij liggen.
Hoe kom je bij het eerste punt? Als je er naar gekeken had had je ontdekt dat het gewoon voor het kopieren is.

Ghost schrijf een image weg naar een bepaald bestand of een cd/dvd. Je kunt daarna vanaf floppy booten en daarmee de ghost terugladen. Een image maken is heel makkelijk door 'make new image' te doen en daarna alleen je windows+apps partitie te selecteren. Vervolgens schrijf je hem bijvoorbeeld weg naar een aparte partitie of dvd, en kan je hem terugladen als je vanaf de floppies start :)

• remcoXP
  • Laatst online: 21:50
waarom zou je meer progs willen? gohst is 1 diskette en kan je image gelijk op dvd(s) branden!

werkt als een tiet!

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-08 09:17
Als ik mij niet vergis kun je de dvd ook bootable maken zodat je gelijk van dvd kunt opstarten en je image terug kunt zetten.

very handy. :)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het kan ook met Powerquest Drive Image. Werkt ook prima :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

maar bij het starten van Ghost kwam ik tot de conclusie dat deze meer bedoeld is voor het uitrollen van hele straten aan machines.
Gokje: je hebt een minder-legale versie van de Corporate Edition gedownload en daar de help van bekeken? De (goedkopere ;) ) Ghost 2003 is wat dat betreft wat eenvoudiger :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Wat eenvoudiger is een understatement (lees: way eenvoudiger ;)), het is een kwestie van 2x op next klikken en je hebt een image. Koop de goede versie maar, je zult zien dat het echt goed werkt :)

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Opstartdiskette van Ghost erin en opnieuw opstarten.

Voor image wegschrijven -> Local-Partition-To Image daarna letter van brander kiezen(wil je het wegschrijven op je hd kiest dan een partitie waar geen windows op draait)

Voor image restore -> Local-Partition-From Image daarna letter van brander kiezen(wil je het restoren als het op je hd staat kiest dan het path op je partitie om te restoren.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Hé Flex,

Kan die ook naar DVD±RW branden?

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 08:46:
Hé Flex,

Kan die ook naar DVD±RW branden?
psst: kijk hier eens: <zo gevonden met Google>
http://www.symantec.com/s...st_personal/features.html

Zo heb je bijvoorbeeld ook nog drive image van Powerquest en Acronis true image van acronis.
Check hun sites ff en er gaat een wereld voor je open :)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Topicstarter
Lekker is dat.
Heb ik Norton Ghost 2003 gekocht, ondersteund ze geen RAID.
:(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 14:03:
Lekker is dat.
Heb ik Norton Ghost 2003 gekocht, ondersteund ze geen RAID.
:(
Maar met de juiste driver op de bootdisk wel.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:22
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 23:40:
[...]

Maar met de juiste driver op de bootdisk wel.
Hoe heb je het precies gedaan dan, als ik vragen mag. :)