Toon posts:

Radeon 9600 Pro probleemtje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste wil ik ff zeggen dat ik een echte newbie ben op het gebied van computers enzovoorts.
Ik heb ook alle faqs doorgelezen hier en ook vele ander topic bekeken maar ik kan niet echt er iets over vinden of ik snap het gewoon niet.
Maar ik ben best wel een game fanaat dus heb ik laatst een nieuwe computer gekocht met een Radeon 9600 Pro erin.
Er zat standaard een FX5200 in maar ik had op dit forum al gelezen dat de Ati toch wel wat beter was.
Maar nou mijn probleem.

Als ik first-person shooters speel en dan wel nieuwe zoals Rainbow Six 3, dan loopt ie vast na 3 seconde ofzo.
Maar bij spellen als Counterstrike en Red Alert 2 heeft ie geen problemen.
Eerst dach ik van, tja jammer dan kan ik die niet spelen maar toen ik gisteren Fifa 2004 installeerde liep ie ook vast.
Maar dat was alleen bij een resolutie hoger dan 800*600.
Maar om Fifa op zo'n resolutie te spelen ziet er ook weer niet uit.

Dus ging ik eens kijken of ik drivers moet gaan installeren.
Maar het probleem is dat toen ik deze computer kocht de videokaart al geinstalleerd was en ik ook dus niet weet of ie upgedate is.
Waar kan ik dat bekijken?
Maar als ik zelf een nieuwe driver moet installeren moet ik dat dan doen bij de Gigabyte website (maker van de videokaart) of bij Ati zelf.
En als ik bij Ati zelf download moet dan dan bij BBA drivers of bij PBA drivers.
Ik hoor hier allemaal dingen over Cataylist ofzo?

Het ziet er allemaal nog een beetje wazig uit dit verhaal ik geeft het toe.
Maar waar kan ik dus zien welke versie er geinstalleerd staat op de computer en welke ik met dowloaden als ik de nieuwere of geen versie heb geinstalleerd ?

Bedankt voor het lezen en eventeel beantwoorden van mijn probleemtje _/-\o_

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:39
Het is me niet echt duidelijk of je nou zelf de FX 5200 hebt verwijdert of dat je dit hebt laten doen in de winkel…

Als je dit zelf hebt gedaan zul je de drivers van de FX 5200 moeten verwijderen, en vervolgens moet je de drivers voor je Radeon 9600 installeren – Deze staan op de CD die je bij je kaart kreeg. Als de kaart in de winkel in je PC is gezet zou alles eigenlijk goed moeten zijn… Maar goed, leest en huivert :)

Als eerste:

Start > Uitvoeren > Dxdiag

Daar kijk je bij het tabblad Beeld/Display, en zul je de videokaartdrivers zien. Kijk even bij de datum – Is ie een beetje recent? – en de versie: 7.962 is (Denk ik) de laatste versie.

Als je het niet vertrouwt kun je gewoon de laatste drivers installeren. Het leuke is dat ATI – en nVidia – zogenaamde Unified Drivers gebruiken. Dit betekent dat je zo’n Unified Driver voor elk model videokaart in een bepaalde serie kunt gebruiken. In ATI’s geval de Catalyst (3.10 is de laatste uitgave) voor de Radeon serie en nVidia gebruikt de Detonator voor hun Geforce serie.

Even rebooten en testen.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 13:01

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zelf werk ik met de omega drivers www.omegacorner.com omdat hier een heleboel met mee komt en deze iets fijner geoptimaliseert zijn als de ATi catalyst drivers. Ik zou hier even de laatste halen omdat er meestal cat 3.8 meegeleverd word met de nieuwere 9600 pro's.
Dus download even de omega drivers de-installeer eerst even de huidige drivers voordat je de omega's installeert.

Ook is het verstandig om even nieuwe moederbord drivers te installeren deze staan of op de cd van je moederbord of je kan ze even downloaden bij intel of via afhankelijk van je moederbord. Iig suc6 !

Verwijderd

Topicstarter
Nee die FX5200 heeft er nooit ingezeten...

Alleen waar kan ik nu zien welke versie ik heb van Cataylist ofzo?
En welke drivers moet ik nu installeren.
Die van Ati zelf of die van Gigabyte?

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Het doet er niet toe of je de recentste driver hebt geinstalleerd. Het kan helemaal geen kwaad om dezelfde driver te installeren. Je kan de drivers zowel vinden op de site van gigabyte en op de site van ati. Ze zijn namelijk helemaal hetzelfde.
Gebruik toch maar liever die van de site van ati omdat deze hier eerst verschijnen en meestal pas met een kleine vertraging volgen op site van gigabyte.

Gewoon installeren dus

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt he :)

Maar welke versie moet ik dan installeren.
Die van Build by Ati of Powerd by Ati?

En welke versie is het handigst?
3.7 want iedereen zegt dat die nog goed werkt of gewoon de nieuwe?

Want ik wil wel graag gewoon al mijn spellen enzo blijven spelen...

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:26
als jij een gigabyte hebt, zal het tussen de PBA zitten.
maar dat maakt volgens mij niet zoveel uit omdat het unified drivers zijn.

je kunt ze ook ff zoeken in de meuktracker op tweakers.net

3.10 heeft tov 9 een boel game fixjes gehad. oa voor CoD en NFS:underground

[ Voor 17% gewijzigd door Puppetmaster op 22-12-2003 17:46 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Het doet er idd niet toe welke versie je pakt bba of pba. Zijn dezelfde drivers, enkel met een ander logo op.
Pagina: 1