Toon posts:

[n00b] AMD 1800 + GA-7VAX FSB 166 MP niet hoger als 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen die-hard oc'er, gewoon iemand die het voor de lol doet en daar niet al te veel aan wil besteden
Ik heb thuis liggen: een 1800+ Palomino en een Gigabyte GA-7VAX mobo.
Nou heb ik gisteren me processor ge-unlocked (iig geprobeerdt te unlocken) en ik kan m momenteel instellen op 166MHz FSB met een MP van 10,0 (1,66GHz)= stabiel, temp van 35c.
Hij wil echter niet booten als ik de MP hoger dan 10 zet, ook al verhoog ik het voltage met 7,5 of 10% (standrd = 1,75 V). Als ik de FSB instel op 133MHz pakt ie max. een MP van 12,5 misschien ook wel hoger, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet instellen.
me vraagjes:

a) Zou het unlocken gelukt zijn naar jullie "visie"?
b) Hoe stel ik de MP op me mobo hoger in als 12,5x (in de handleiding staat alleen beschreven hoe ik dat met de DIP switches doe t/m >12,5x, maar hoe krijg je dsat hoger??? )
c) Is er iemand die het voor elkaar heeft gekregen om de multiplier te verhogen mbv. Easytune 4 enzo ja, wie? :?
d) Wat kan de reden zijn dat ie niet boot met aan MP hoger dan 10?

thanx

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Waarom wil je je multiplier verhogen? Het is toch beter om hem te verlagen en dan je FSB te verhogen? Als je hem al stabiel krijgt op 10 x 166, dan is dat toch een teken dat je unlock is gelukt, aangezien de multiplier van een 1800 standaard op 11,5 staat en met een palomino dus niet te veranderen is normaal.
Trouwens, dat is toch al een aardige overclock voor een palomino, je kan nog proberen je Vcore wat te verhogen om zo nog hogere FSB snelheden te bekomen, maar ik vrees dat zo'n palomino dan nogal heel warm gaat worden...
(Moet er wel bijzeggen dat ik helemaal niet zo'n kenner ben)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 14:40:
Ik ben geen die-hard oc'er, gewoon iemand die het voor de lol doet en daar niet al te veel aan wil besteden
Ik heb thuis liggen: een 1800+ Palomino en een Gigabyte GA-7VAX mobo.
Nou heb ik gisteren me processor ge-unlocked (iig geprobeerdt te unlocken) en ik kan m momenteel instellen op 166MHz FSB met een MP van 10,0 (1,66GHz)= stabiel, temp van 35c.
Hij wil echter niet booten als ik de MP hoger dan 10 zet, ook al verhoog ik het voltage met 7,5 of 10% (standrd = 1,75 V). Als ik de FSB instel op 133MHz pakt ie max. een MP van 12,5 misschien ook wel hoger, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet instellen.
me vraagjes:

a) Zou het unlocken gelukt zijn naar jullie "visie"?
b) Hoe stel ik de MP op me mobo hoger in als 12,5x (in de handleiding staat alleen beschreven hoe ik dat met de DIP switches doe t/m >12,5x, maar hoe krijg je dsat hoger??? )
c) Is er iemand die het voor elkaar heeft gekregen om de multiplier te verhogen mbv. Easytune 4 enzo ja, wie? :?
d) Wat kan de reden zijn dat ie niet boot met aan MP hoger dan 10?

thanx
Heb zelf ook een Ga-Vaxp gehad Hij gaat idd tot 12,5 met de dipswitch je zou helaas nooit hoger dan dat komen omdat je dat simpel weg niet kan instellen.

Je kan altijd nog wel de Mod doen Met de mp maar Dat is dan weer Je eigen doen
En volgens mij is dat best een goeie oc voor een palo( Dacht ik zo)

Verwijderd

Topicstarter
1660 is idd aardig, en de fsb verhogen wil niet, dan gaat me videokaart raar doen (staat er bijv. dat ik geen opengl drivers heb enzo). aangezien ik er ook achter ben dat de mp niet hoger wil als 12,5 luidt me vraag: hoe krijg ik m geboot met 166 MHz en een mp hoger als 10?!

thanx

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Misschien is je unlock niet helemaal gelukt, en heb je daardoor de MP van 10 hard ingesteld via de bruggen. Misschien kun je dat eens nakijken ;)

🖥️ | 🚗

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 15:26

w0w

Hij wil echter niet booten als ik de MP hoger dan 10 zet, ook al verhoog ik het voltage met 7,5
Slik
:P

Verwijderd

Je unlock werkt iig.. wat zou kunnen is dat sommige MP's niet werken, maar dat kan ik niet opmaken uit je post.

Verder is het heel simpel..kan jouw proc 1750MHz aan? Want dat probeer je met 10,5 x 166. Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken. 166Mhz trekt hij, maar ook 1750? Ik denk het niet..
Pagina: 1