Toon posts:

ECS k7som+, hoe onboard video uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb laatst een setje gekocht van ecs elitegroup. Een k7som+ 7.5c met een processor athlon 2000+. Dit moederbord heeft een on board video, sis 650_651_m651_740. Ik heb nu een geforce fx 128mb pci kaart gekocht. (er zitten geen agp sloten op het bord).
Ik krijg met geen mogelijkhijd voor elkaar dat deze werkt, de on board video kaart blijft actief. Er is geen jumper aanwezig om deze uit te schakelen. Er staat in de handleiding van het bord dat als ik hem in de bios op pci zet hij automatisch kijkkt en als hij er 1 in het slot vind de on board meteen uitgeschakeld wordt. Dit gebeurd dus niet. Ik kan de geforce kaart zo niet installeren, hij werkt niet.
Bij het opstarten ziet hij wel dat hij er in zit.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
groet Joost

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Zoek eens in de bios naar de optie om onboard apparaten uit te schakelen, want die optie moet er gewoon zijn, hoor.

Ben je al op de site van de fabrikant geweest?

[ Voor 18% gewijzigd door Godjira op 22-12-2003 14:17 ]

Profile

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

[laat hem afknappen modus] eh je moederbord heeft geen athlon xP 2000+ maar een duron 1.3 onboard zitten[/laat hem afknappen modus]

Ik moet zeggen dat je eens kan kijken naar een bios flash.
Stop de kaart in de eerst pci gleuf.
en zet de bios in dat ie boot vanaf pci ipv agp..

Bij de voorgaande edities van dit bord (van PCCHIPS), waren er dezelfde problemen
Tevens moet je je nieuwe videokaart goed aandrukken.

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, bedankt voor de reacties, ik had 'm in de bios al op pci staan. Maar de on board video is ook pci. Hij zou volgens de handleiding automatisch de on board moeten negeren als ik er 1 in het slot steek maar dat doet ie dus niet.
Dat met die bios flash ga ik zo proberen. (moet even een diskette station regelen)
gr Joost