Toon posts:

Betaalbare DVD recorder: Philips of Panasonic?

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videorecorder is stuk en omdat ik het gerotzooi met videobanden zat ben lijkt een DVD recorder me wel wat. Ook omdat een beetje goede VCR ook al gauw 150 euro kost. Nu heb ik even gekeken en er zijn een paar betaalbare opties. Wat zouden jullie doen?

Lite-on LVW-5001
~350,-
schrijft: DVD+R(W)
+ Goedkoop
+ PC CD recorders van lite-on zijn ook wel o.k.
- Vroege generatie? Meteen al gedoe met firmware updates?

Panasonic DMR-E50
~430,-
schrijft: DVD-R en DVD-RAM
+ Goede ondersteuning als ik eens een DVD-tje voor iemand anders moet branden
- Time slip, kijken en opnemen tegelijk op zelfde disk
- DVD-RAM is relatief duur
- slikt geen DVD +R(W) en volgens mij ook geen jpeg

Philips DVDR70, DVDR75 of DVDR890
~400,- tot 450,-
Schrijft: DVD+R(W)
+ leest veel cchijf-typen
+ Meest verkrijgbaar
- Slechte ervaringen met duurzaamheid Philips CD-branders in PC
- Ook iemand op GOT die zei dat deze recorders wel eens blijven hangen

Zie ik nog belangrijke features over het hoofd?

Mustek en Home Electronics hebben ook cheape recorders maar die vertrouw ik niet echt.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Met de PAnasonic hoef je geen DVD-RAM te gebruiken.

Maar ik zou er wel een kopen die RW formaten aan kan want even een middagje spelen kost anders ook een vermogen aan DVDR's. :)

Senile! Senile Oekaki

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DVD-RAM is wel ideaal hoor, daar kun je ook time-slip mee gebruiken geloof ik. Neem je er gewoon 2 of 3 van die schijfjes bij...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Wildfire

Joy to the world!

Vestel DVD+R/+RW recorder, gezien voor 299 euro bij IT's.

Oh, en de Philips DVDR-70 en 75 hebben nogal de neiging zich af en toe "op te hangen". Flinke crash, alleen stroom er even af halen helpt dan. Zowel onze recorder als die bij twee ooms van mij hebben dit euvel.

[ Voor 67% gewijzigd door Wildfire op 22-12-2003 14:57 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 10:35
die lite-on kost bij mijn Mediamarkt 333..... ;)

no comment

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Weet er iemand of er ergens een review van die lite-on staat?

Yo.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net toch maar effe in Rotterdam gekeken. Daar hebben ze bij de Mediamarkt de Liteon voor 300,-. Zag er wel aardig uit. Bij Modern hebben ze een Vestel voor hetzelfde geld. Bij megapool een Home Electronics voor 370,-. Denk dat het toch een liteon wordt. Hadden trouwens ook een harddisk video van Philips van 40 gb voor 400,-. Ook leuk, maar heb tot liever DVD recorder.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Mustek valt nog te vertrouwen hoor ..
Met philips heb ik wel heel goede ervaringen (wel niet met dit bepaalde model )..

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Hier staat meer info over die liteon brander

http://www.liteonit.com/DC/english/lvw_5001_2.htm

Yo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje in dubio. 150,- vind ik best een groot verschil. Aan de andere kant heb ik geen zin in een B-ding dat maar half af is. Die liteon zal heus wel dvd's bakken, maar hoe is de mp3 ondersteunig en hoe ziet een schijfje met opgenomen TV programma's er uit. Philips heeft thumbnails en panasonic kan de programma titel op teletekst zoeken en de bitrate aanpassen aan de overige ruimte op een halfvolgeschreven DVD. Zulke kleine dingetjes mis je denk ik op zo'n goekoper apparaat. Kortom, eigenlijk wil ik hem gewoon zien.

• Wildfire
  • Laatst online: 09:22

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 11:33:
Philips heeft thumbnails en panasonic kan de programma titel op teletekst zoeken en de bitrate aanpassen aan de overige ruimte op een halfvolgeschreven DVD. Zulke kleine dingetjes mis je denk ik op zo'n goekoper apparaat. Kortom, eigenlijk wil ik hem gewoon zien.
Die van Philips pakken ook de programma-titel hoor.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04-2025
Ik mocht de Lite-On op leenbon 1 week mee naar huis nemen om het apparaat te testen, maar er zijn helaas 3 grote minpunten aan dit apparaat:

1. zenders kunnen niet handmatig gerangschikt worden na het automatisch zoeken van de zenders.
2. bijgeleverde scartkabel is niet goed, geeft geen geluid door en is geen volledig doorgeschakelde kabel.
3. SVCD speelt hij slecht af, wazig i.c.m. artifacts in het beeld.

Enkele pluspunten:
1. makkelijk in gebruik
2. opnamekwaliteit is goed
3. vrij dun apparaat
4. overzichtelijk menu
5. laad JPG foto's erg snel in

Hoop dat je er hier wat aan hebt ;)

P.S.: Mediamarkt Zwolle heeft sinds vandaag ook een LG DVD recorder in het assortiment voor geloof ik 399.- Die schijnt erg goed te zijn :) Kijken of ik die kan testen 8)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar hebben we iets aan :). Raar dat er nog steeds geen reviews over die liteon te vinden zijn. Wat bedoel je trouwens met geen volledig doorgeschakelde kabel? We gaan de recorder ook wel gebruiken om mp3 cd's af te spelen, net als we nu met de huidige DVD speler doen. Weet je of ie dat een beetje redelijk doet?
Heb ook een liteon gezien bij BCC voor 350,-. Die had twee gleuven, een player en een recorder. Volgens mij kan je daar niet mee opnemen. Heb je niet zo gek veel aan volgens mij. Kan DVD's toch niet zo maar kopieren. Zou echter wel grappig zijn als ie het afgespeelde DVD signaal op kan nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 23:55 ]

• ck2000nl
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 23:52:
Kijk daar hebben we iets aan :). Raar dat er nog steeds geen reviews over die liteon te vinden zijn. Wat bedoel je trouwens met geen volledig doorgeschakelde kabel? We gaan de recorder ook wel gebruiken om mp3 cd's af te spelen, net als we nu met de huidige DVD speler doen. Weet je of ie dat een beetje redelijk doet?
Heb ook een liteon gezien bij BCC voor 350,-. Die had twee gleuven, een player en een recorder. Volgens mij kan je daar niet mee opnemen. Heb je niet zo gek veel aan volgens mij. Kan DVD's toch niet zo maar kopieren. Zou echter wel grappig zijn als ie het afgespeelde DVD signaal op kan nemen.
De scartkabel die er wordt bijgeleverd is defect (bij meerdere dozen gecheckt!), geluidssignaal wordt niet doorgegeven en verder geeft de kabel geen stroompje door aan de TV dat de Lite-On af wilt gaan spelen en dus automatisch op de scart hoort te gaan springen. Dit zal je met de bijgeleverde kabel geheel handmatig moeten doen.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 10:08

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

ck2000nl schreef op 24 december 2003 @ 01:27:
[...]

De scartkabel die er wordt bijgeleverd is defect (bij meerdere dozen gecheckt!), geluidssignaal wordt niet doorgegeven en verder geeft de kabel geen stroompje door aan de TV dat de Lite-On af wilt gaan spelen en dus automatisch op de scart hoort te gaan springen. Dit zal je met de bijgeleverde kabel geheel handmatig moeten doen.
Maar dit is dus vrij gemakkelijk te verhelpen met een nieuwe SCART-kabel? Met de nieuwe firmware schijn je de zenders ook zelf te kunnen rangschikken, dan blijft alleen het probleem met de SVCD's nog over...

• Bigfoot
  • Laatst online: 20-02 12:29
Ik heb zelf een harddisk (sat)receiver en het grote voordeel van een harddisk is wel dat er veel meer oppast. Terwijl ik toch nooit iets hoef te bewaren voor de eeuwigheid.

Nu blijf je nog met de dvd schijfjes wisselen, is dat nou wel zo handig?

Verwijderd

Topicstarter
Je blijft idd DVD's wisselen. Een harddisk video met een dikke HD lijkt mij ook het allerhandigst. Maar voor zover ik heb gezien heb je voor 400 euro krap 40 Gb. Vind ik nog net iets te weinig. Ik heb vanmiddag voor 419,- die Philips DVDR70 gekocht bij BCC. Over een jaar of 4 (want veel langer denk ik niet dat die dingen meegaan) kijken we wel weer wat er dan op de markt is. Een HD video heeft btw volgens mij wel een veel langere levensduur. Lasers blijven altijd fragiele dingen die snel brak worden.

• Bigfoot
De receiver die ik heb (Topfield 5000, sat) daar kun je gewoon een IDE harddisk naar keus in zetten. Standaar heb ik 80Gb dat is al aardig wat hoor (40 uur MPEG2 van de satelliet)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Bigfoot schreef op 24 december 2003 @ 16:57:

Nu blijf je nog met de dvd schijfjes wisselen, is dat nou wel zo handig?
Maar DVDtjes kun je uitlenen, of bewaren. Een HD/DVD recorder combi is het coolste, maar ook duur :(

[edit] neman: waar heb je dat gelezen van die firmware? [edit]

[ Voor 13% gewijzigd door VonFoX op 24-12-2003 19:34 ]

Yo.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 10:08

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

VonFoX schreef op 24 december 2003 @ 19:32:
[...]

[edit] neman: waar heb je dat gelezen van die firmware? [edit]
Hier: whatyouneed in "Lite-On LVW-5001"

• ck2000nl
Neman schreef op 24 december 2003 @ 16:54:
[...]

Maar dit is dus vrij gemakkelijk te verhelpen met een nieuwe SCART-kabel? Met de nieuwe firmware schijn je de zenders ook zelf te kunnen rangschikken, dan blijft alleen het probleem met de SVCD's nog over...
Yep, ik ging de volgende terug om zo'n dikke vergulde scartkabel te lenen van 30.- Die werkte prima ;) Las idd dat nieuwe firmware het zelf rangschikken van de zenders mogelijk maakt, misschien dat SVCD probleem ook opgelost wordt? Heb het apparaat helaas niet meer, kan em niet meer testen.

Verwijderd

Ik heb gisteren bij Modern Electronics in Dordrecht de Philips DVDR880 gehaald voor 489 euro. Ik heb met name de 880 gehaald, omdat de audio specificaties veel beter zijn dan van Liteon en ook van de nieuwere Philipsen 70, 75 en 80. Dus als je op je DVD recorder ook je muziek CDtjes wil afspelen dan is de Philips 880, 890 of 990 aan te raden.

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor: Zijn er al recorders (behalve de kiss 558) welke ook divx af kunnen spelen? Zodra die er is, koop ik um direct.

• ck2000nl
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 10:26:
Even een vraagje tussendoor: Zijn er al recorders (behalve de kiss 558) welke ook divx af kunnen spelen? Zodra die er is, koop ik um direct.
Jouw reply brengt me weer tot een vraag: zouden er ook standalone DVD recorders + harddisk zijn die op de harddisk in realtime in DivX of XviD kunnen opnemen? Dat zou een mooi apparaatje zijn! :9~

Verwijderd

persoonlijk zou ik voor LG gaan
goedkoop en betrouwbaar
hebben geloof ik ook standalone recorders

Verwijderd

Een ander verschil tussen de lite-on en de andere branders (panasonic en philips dvdr 70) is dat die geen DV-ingang hebben.

Op zich is die lite on zo gek nog niet geloof ik, alleen idd dat rangschikken lukte me ook niet. De lite-on helpdesk die in de handleiding staat vermeld is ook met de noorderzon vertrokken ofzo ? Die kan ik niet bereiken (ook lite-on duitsland niet..)

Misschien in januari nog eens proberen.

• Bigfoot
Die DV ingang is neem ik aan om een DV cam op aan te sluiten. Kun je dan de DV tapejes omzetten naar een DVD op deze apparaten? Ik doe dit nu met de computer en dit vergt vele uren CPU tijd voor het comprimeren naar MPEG2 en het maken van de DVD. Ik kan me haast niet voorstellen dat een DVD recorder dit ook kan in een acceptabele kwaliteit.

• ck2000nl
Bigfoot schreef op 26 december 2003 @ 16:14:
Die DV ingang is neem ik aan om een DV cam op aan te sluiten. Kun je dan de DV tapejes omzetten naar een DVD op deze apparaten? Ik doe dit nu met de computer en dit vergt vele uren CPU tijd voor het comprimeren naar MPEG2 en het maken van de DVD. Ik kan me haast niet voorstellen dat een DVD recorder dit ook kan in een acceptabele kwaliteit.
Klopt, een gewone PC die zal een 100% CPU belasting krijgen bij het omzetten van DV naar MPEG2 maar de Lite-On kan idd realtime, de videobeelden van een DV camcorder op een DVD schijfje zetten. Wel zul je de kwaliteit van tevoren zelf in moeten stellen :D Bijvoorbeeld op de stand met de hoogste kwaliteit ;)

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 22:59
mustek en lite on zijn wat mij betreft niet echt aanraders, komen vrij regelmatig terug met wazige klachten.

mijn persoonlijke favorieten zijn de panasonic DMR E 50, goede prijs, kan een boel en doet DVD-R/RAM of de LG voor 399, ook geen verkeerd apparaat, zeker als je i-link erop wilt hebben

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-02 21:50

DDX

vergeet trouwens ook de pioneer 3100 niet
is dvd-r(w) en kan ook timeshiften op dvd-rw
en heeft dv-in en dv-out

ik heb zelf de 5100h (=met 80gb hd erbij)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 22:59
yep de 3100 van pioneer is ook een hele goeie, weinig klachten over van klanten (wordt ook niet heel veel verkocht)

• Paulus1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Even tussendoor maar kan je een satellietontvanger als die topfield 5000 ook gebruiken als gewone videorecorder voor gewone kabelprogramma's

• Bigfoot
Paulus1 schreef op 23 januari 2004 @ 19:42:
Even tussendoor maar kan je een satellietontvanger als die topfield 5000 ook gebruiken als gewone videorecorder voor gewone kabelprogramma's
Nee dat kan niet.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat dacht je anders van de JVC drm-1:
http://jvc.nl/product.php?id=DR-M1SLE&catid=17

Belangrijkste features

Ondersteunde systemen: DVD-Video, DVD-RAM, DVD-RW, DVD-R, CD, Video CD, CD-R/RW, MP3/JPEG digitale foto’s (CD-R/RW)
Opnamesystemen: DVD-RAM (VR), DVD-RW (VR en Video), DVD-R (Video)
Motion Active Progressive Scan uitgang (voor videobron)
Digital Direct Progressive Scan uitgang (voor filmbron)
Super MPEG Encode Pre-Processor: Time Base Corrector, Frame Synchroniser en Motion Active Noise Reduction
Block Noise Reduction schakeling
Hadamard Noise Reduction systeem
Library Database DVD NAVIGATION
DVD Navigation met animaties op postzegelformaat (DVD-RAM/DVD-RW VR)
On-Disc Timer Programming (DVD-RAM/DVD-RW VR)
LIVE Memory (gelijktijdig opnemen en weergeven) (DVD-RAM)
Instant Replay, Quick Skip, Live Check
i.LINK aansluiting (DV ingang)
B/G, D/K (PAL) tuner
NICAM/A2 stereo decoder
Linear PCM audio opname (alleen in XP mode)
192 kHz/24-bits audio D/A converter
10-bits/54 MHz video D/A converter
ShowView Deluxe
Auto PDC/VPS
T-V Link
GUI (Graphical User Interface) met hoge resolutie
NTSC weergave PAL TV

39

Verwijderd

Voor een paar informele en "user"-reviews kun je altijd wel hiert kijken :

http://www.dvdrhelp.com/d...earch=Search&orderby=Name

voor de Lite-On en met de search funcite kan je ook andere vinden zolang je weet wat je zoekt (modelnummer en specificaties) ;)

• Paulus1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Even tussendoor,
Eigenlijk wel heeeeel vreemd dat je met die prachtige satelliet-ontvangers-met-ingebouwde-harddisk niet eens een gewoon programma via de gewone kabeldoos kunt opnemen.
Ik vind dit zo onwerkelijk dat ik me afvraag of al die prachtige satelliet-ontvangers-met-ingebouwde-harddisk dat niet kunnen.
Sorry hoor dat ik mij daar zo "druk" om maak maar het is toch gestoord dat je 2 videorecorders nodig hebt met harde schijf nl een voor satelliet en een voor gewone tv programma's.
Dit kan gewoon weg niet waar zijn..........
Misschien leef ik toch in de twilight zone als dit werkelijk zo is.

• Bigfoot
Paulus1 schreef op 25 januari 2004 @ 20:13:
Even tussendoor,
Eigenlijk wel heeeeel vreemd dat je met die prachtige satelliet-ontvangers-met-ingebouwde-harddisk niet eens een gewoon programma via de gewone kabeldoos kunt opnemen.
Ik vind dit zo onwerkelijk dat ik me afvraag of al die prachtige satelliet-ontvangers-met-ingebouwde-harddisk dat niet kunnen.
Dat komt omdat het signaal van de satelliet digitaal is (MPEG2) en van de kabel analoog. Als je dat op de sat tuner wilt opnemen moet je een analoog-digitaal converter inbouwen en dat kost extra natuurlijk. Terwijl er kennelijk niet veel vraag naar is.
Pagina: 1