PHP / MS SQL connectie problemen

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Vaag probleem hier.

Probleem: win2k machine wil niet verbinden met ms sql server.

Wat heb ik gedaan?
script geschreven op eigen werk pc (winXP met apache en php). Script werkt en doet wat het moet doen. Tijd om te verplaatsen naar de server.

Server is win2k server met apache en php. Beide pc's zijn qua configuratie en versies gelijk aan elkaar. Zelfs de php.ini's zijn gelijk.

Op de win2k server krijg ik met geen mogelijkheid de database verbinding tot stand, terwijl dat op de winxp machine geen enkel probleem is.

Ik weet dat je een bepaalde Dll nodig hebt als je wil verbinden naar sql server 2000. (ntwdblib.dll) Deze dll is op beide machines geinstalleerd. Ook de php_mssql.dll is op beide machines aanwezig.

Beide dll's zijn op beide pc's gelijk aan elkaar.

Firewall staat open voor de gebruikte poort. (udp en tcp).

Ik kwam in de search hier een aantal topics tegen van mensen die niet konden verbinden, maar dat was allemaal op te lossen door de juiste DLL te plaatsen.
Die heb ik reeds geinstalleerd.

Tevens geeft apache of php ook geen enkele melding over een dll die niet gevonden kan worden of andere 'setup' foutmeldingen. Dit betekend voor mij dat alles correct is geinstalleerd.

Iemand nog tips?

edit:

php versie 4.3.3
apache 1.28
sql server 2000 (remote)
win2k sp2
winxp sp1

[ Voor 6% gewijzigd door megamuch op 22-12-2003 14:00 ]

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Is die machine met SQLserver wel via TCP/IP bereikbaar vanaf die W2Kserver? Kun je hem dus pingen enz?
Krijg je trouwens echt geen foutmelding of heb je geen errorhandling in je script gebouwd? Daar zou namelijk wel eens iets zinnings in kunnen staan over de oorzaak ;).

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
KorZijl schreef op 23 december 2003 @ 00:15:
Is die machine met SQLserver wel via TCP/IP bereikbaar vanaf die W2Kserver? Kun je hem dus pingen enz?
Krijg je trouwens echt geen foutmelding of heb je geen errorhandling in je script gebouwd? Daar zou namelijk wel eens iets zinnings in kunnen staan over de oorzaak ;).
jep machine is gewoon bereikbaar. Pingen kan. Telnet ook bereikbaar. No probs daarmee.

De melding in phperror.log is de volgende :
[23-Dec-2003 02:31:42] PHP Warning: mssql_connect(): Unable to connect to server: <ipadress,port>
Overigens ook alle variaties van ipnr:port gehad. (dus met komma, dubbelpunt, punt komma etc).

Echt geen idee wat het nog zou kunnen zijn :'(

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Authentificatieprobleem misschien vanaf jouw W2k-server?