Disk Doctor blijft fouten ontdekken ondanks herstel *

Pagina: 1
Acties:

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Os xp

Wanneer ik Norton Disk dotcor opstart krijg ik het volgende probleem

Het besturingssysteem, of een andere proces, heeft momenteel exclusieve toegang tot dit station, of tot enkele bestanden hierop. Norton Disk Doctor kan onder deze omstandigheden niet doorgaan met een reparatie. Er kan een reparatie worden gepland voor de volgende keer dat u systeem opstart.
Norton Disk Doctor kan dit station wel diagnosticeren als " Fouten herstellen" niet is ingeschakeld. Ja/nee

Wanneer ik ja aanklik en mijn systeem wordt dan opnieuw opgestart gaat hij inderdaad het e.e.a controleren, echter wanneer ik daarna meteen norton disk doctor draai, krijg ik dezelfde mededeling!

Het systeem heb ik al gecontrolleerd op virussen e.d.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 20:37

Sosabowski

nerd

Probeer het eens met de schijfcontrole van win xp, of een tooltje van ja harddisk fabrikant. Dan sluit je een fout in disk docor in ierder geval uit.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 17:19

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ehm disk doctor scheduled een reparatie en bij het rebooten van je pc voert hij die uit. Ik zie het probleem niet echt.

of kom je helemaal niet verder, ..zet dan "Fouten Herstellen" uit? :)

[ Voor 24% gewijzigd door Max|Burn op 22-12-2003 13:31 ]

ma ma ma ma ma macron one

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat het geen exclusieve toegang kan krijgen is vrij logisch omdat Windows het ook gebruikt om te schrijven (afhankelijk van welke HDD het is), maar bij een reboot zou het goed moeten gaan; komt er iets in het logboek oid. over dat het repareren mislukte?
En idd. de gewone chkntfs gebruiken is ook niet verkeerd :)
offtopic:
Kleine titeledit, 'hdd, xp en norton' is wat weinig zeggend, ik denk zomaar een Office XP en Norton AV O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kimielco
IorGie
Heb de tool powermax gedownload maar op e.o.a. manier kan het prog niet opstarten.
Normaal gesproken installeren op hdd daarna op floppy booten en diagnoseren zou moeten starten helaas.
floppy funtioneerd gewoon

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-06 21:42
Wat is je probleem nu? Hij geeft alleen maar aan dat als hij moet gaan repareren, hij dat niet kan vanwege het feit dat windows dat niet toelaat. Dus als je het vinkje uitzet bij Norton en hij geeft geen fouten aan, dan is er niks aan de hand. Geeft hij wel fouten aan, dan draai je nog een keer Norton maar dan met het vinkje aan en gaat hij bij een reboot het repareren. Als je daarna norton dan weer draait zonder repair en hij geeft dan nog steeds fouten aan, ja dan heb je een probleem, anders niet dus.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

• kimielco
ecageman
Of fouten reparen aanstaat of niet het maakt niks uit!
Mijn probleem is:

Als je daarna norton dan weer draait zonder repair en hij geeft dan nog steeds fouten aan, ja dan heb je een probleem, anders niet dus.
Pagina: 1