Toon posts:

Cisco routers

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine vraag over cisco routers. Ik wil graag leren hoe je cisco routers moet programmeren. Nou weet ik dat er curcussen zijn ,CCNA en CCNP, alleen weet ik niet of je met deze curcussen ook leert om die dingen te programmeren. Ben eigelijk op zoek naar trainings kit waarbij ik dit kan leren. Als het wel voorkomt in CCNA dan moet ik daar een trainingskit voor hebben ( liefst in het nederlands)

Alvast bedankt

Verwijderd

CCNA leert je de basis over cisco apparatuur. Dus ook over routers. Voor de zwaardere configuraties moet je CCNP leren.

Verder heeft Cisco op hun site tooltjes (Configmaker) staan waarmee je makkelijk een configuratie voor een router kunt maken. Hier leer je niet super veel van maar je kunt er wel mee aan de slag.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

CCNA is eigenlijk de basisbeginselen van Cisco. Natuurlijk komt TCP/IP ruim aan bod (masking, super- en subnetting, routering, protocollen e.d.). Van het CISCO OS komt eigenlijk alleen de basis aan de orde (hoe kan je een router eenvoudig configureren). Voor de diepere kennis van routers e.d. zijn m.i. toch vervolgcursussen nodig.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je waar ik een trainings kit kan halen van CCNA en CCNP ( liefst in het nederlands).

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:10

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je denkt veel van cisco te weten puur uit de boeken vergeet het maar. Je zit het door te lezen maar je hebt geen idee waar het over gaat. Met welk doel wil je het aanschaffen. Overigens je kan bij www.comcol.nl alle boeken bestellen let echter goed op dat je de laatste versies krijgt

Verwijderd

Zie TrailBlazer. We zijn geen Gouden Gids, je kunt zelf wel wat boeken zoeken met Google en op Amazon.com :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.