Switch na kerst; PC gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
We moeten hier in huis wachten tot na kerst totdat een switch binnen is. We hebben al 2 switches, maar de laatste laat op zich wachten. Mijn huisgenoten die op de laatste switch zouden worden aangesloten, lopen nu een beetje te balen.

Nu heb ik nog een oude bak staan met Win95 en een paar Nic's. (Ik moet er minimaal 3 hebben: 1 upload, 2 naar huisgenoten, derde wacht wel ff :) ) Zou ik met deze bak het netwerk kunnen delen? Dus een extra netwerk kunnen maken? Ik zat te denken aan ICS, maar zit dat op Win95? Ik heb wel ervaring met freesco, maar weet niet of dat de moeite waard is om voor kerst ff aan te sluiten

* De Win95 bak wordt aangesloten op een andere switch
* deze switch hangt aan de 1e switch die contact met het modem maakt

==
hoi

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:36
oude versie van winroute?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Heb je zoveel huisgenoten dat je zoveel switches nodig hebt? Kun je niet tijdelijk of zelfs definitief die drie huisgenoten op een van de andere switches gooien? Of zijn al je poorten al bezet? Om het via een windowsbak te doen heb je iets dergelijks als winroute of winproxy nodig.

Verwijderd

waarom ICS? enig wat je wil is toch iprelay? anders ga je natten achter een natrouter(tenminste neem aan dat je router ook aan NAT doet)

Bij nt 4 moet je dan een vinkje bij iprelay zetten, bij w2k iets van rrasservice aanzetten(zoiets iig) en volgens mij doet 98 het uitzichzelf. 95 weet ik niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 13:16 . Reden: xtra ]

• Eusebius
  • Niet online
We hebben 3 verschillende fysieke huizen en daarom 3 switches. Het bewuste huis zit tever van de andere switches af om zomaar allemaal kabels door te trekken. (je wil niet weten hoeveel tussenmuren we in deze huurhuizen al hebben geboord. De woningbouwvereniging moest es weten ... )

Me router doet aan NAT (tenminste, ik heb niks ingesteld, en hij doet het automatisch, dus geen probleem = niks veranderen). Om dat Nat achter Nat te doen is idd overbodig.

Een NT4 bak ervan maken of upgraden naar Win98 weet ik niet ... volgens mij issie daarvoor te sloom (P133 oid). Of ben ik te pessimistisch? t gaat tenslotte maar om 1 taak.

Een oude versie van winroute? Waar haal ik die zo snel zo ff vandaan? (Jaja, ik ga zo zoeken :) )

==
hoi

Verwijderd

installeren duurt wat lang, maar het werkt wel. Misschien kun je zelfs w2k proberen.

Maar als ik jou was zou ik me die ellende niet op de hals halen en bij de pcboer op de hoek het goedkoopste hubje halen wattie heeft en die eraan hangen. Bespaart je een hoop tijd & moeite.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

AnalogX Proxy voor al uw zorgen :Y)

www.analogx.com

Prima voor inet deling en je kan er zelfs door msn-nen :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Eusebius
  • Niet online
Op de hoek ja ... :) dacht ik ook al aan, maar als doorsnee student heb ik ook een doorsnee budget te besteden. En zomaar declareren op de huishoudpot komtde vredige kerstgedachte niet ten goede.

==
hoi

Verwijderd

20E/3? dat valt toch wel mee?

Verwijderd

Eusebius, zet dan ook even tweakUI op die bak en zet daarmee dan scandisk uit.

Het mooi is dat je hem dan gewoon kan opstraten waneer die uit is gezet zonder af te sluiten. Dit werk touwens erg goed bij win9x. Dat deden wij jaren bij onze win98 server.

Bij win2k is niet aan te raden om hem uit te zetten zonder hem eerst aftesluiten ;).

• Eusebius
  • Niet online
Ach ja, WIn95 Rullzzz ... jammer dat ze 'm niet meer supporten van M$. Was echt een top-programma. Liep nooit vast enzo.

Atlas: goeie tip, site kende ik nog niet. Ga ff kijken of ik er wat mee kan.

tweakui zet ik er altijd standaard op ... maar idd scandisk uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Eusebius op 22-12-2003 14:08 ]

==
hoi

Pagina: 1