[software raid via XP-hack] probleem bij reinstall?

Pagina: 1
Acties:

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15
mijn configuratie

eerste HD: c-schijf met winxp-sp1 systeem
ik heb de hack toegepast waardoor ik softwarematig mirror raid kan draaien
dat pas ik toe op twee andere schijven D: en E: (serial ATA)

nu is het probleem dat mijn winxp install volkomen brak is geraakt, alleen de safe mode doet het even, tot explorer.exe vastloopt en ik alleen maar kan resetten :(

Als ik nu een repair doe of reinstall hoe zit het dan met mijn raid configuratie? mijn gehackte systeembestanden worden dan ook overschreven door de originele, blijven de schijven dan wel zichtbaar en bruikbaar ?
Iemand hier ervaring mee?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Ervaring heb ik er zelf niet mee, zit momenteel ook niet achter een station waar ik het uit zou kunnen proberen. Maar uitgaande van mijn ervaring met RAID verwacht ik dat het volgende zal gebeuren. RAID wordt niet meer ondersteunt na repair/herinstallatie. De data staat natuurlijk nog wel op de schijven, dus je zult dan gewoon 2 schijven in de verkenner zien e.d. Daarna zul je de hack weer toe moeten passen en de mirror weer opnieuw instellen. Dat kost natuurlijk wel weer wat tijd. Oftewel data zal gewoon bestaan blijven, alleen de mirror kan gebroken worden. (zelfde als je de 2e schijf bijvoorbeeld los zou halen) Aangezien er dus eigenlijk geen gevaar is verder, zou ik er niet zoveel moeite mee hebben om die actie uit te voeren. :)

• freddifish
ik bedacht het volgende: ik trek de schijven even los (stroom en datakabel) en repair de systeemschijf, voer de hack uit en sluit ze weer aan. Zou dat werken ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Yngwie-

Yngwie-

Murphy was an optimist

edit:
Ummm ik moet eens beter lezen de volgende keer

Dit is natuurlijk gewoon te doen :) Maar ik durf niet te zeggen of de RAID config bewaard blijft, dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Maar die kun je zoals je de eerste keer gedaan hebt gewoon weer opnieuw doen :)

Enige waar ik nog wel een vraagje over hebt. Je hebt het over 2 schijven in een mirror met letters D: en E: Is die schijf in 2 partities ingedeeld, of zie je echt een aparte D en E in Windows? Anders lijkt me dat die mirror niet lekker draait? (Ken die hack niet, dus weet niet hoe dat in XP eruit zou moeten zien) In gewone software RAID configs (in W2K server bijv.), zie je in schijfbeheer namelijk wel 2 HD's maar met dezelfde driveletter.

[ Voor 122% gewijzigd door Yngwie- op 22-12-2003 14:34 ]

• freddifish
linkje naar de hack: http://balusc.xs4all.nl/Ned/Twe-WRH.html

het zijn dus twee dynamische schijven met op elk 3 partities, twee mirror partities en een stripe partitie voor de swap file

Repair van XP leek te lukken maar bij opstarten is de fout gebleven, explorer.exe sluit af en CTR-ALT DEL doet ook niks meer.
Toch een complete reinstall nodig ben ik bang :(

• Yngwie-

Yngwie-

Murphy was an optimist

Ummmm, processen die afsluiten enzo. Klink verdacht veel als het Blaster virus eerlijk gezegd. Heb je een virusscanner draaien? (up to date natuurlijk)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor de duidelijkheid: tis een software RAID config.

Ik moet wel zeggen dat ik een software raid5 set met een reinstall van een Windows 2000 Server (in VMware overigens :P ) weer kon benaderen en gebruiken alsof er niks aan de hand was.
Je kan er trouwens toch niet van booten dus tis zuiver data-opslag.

Dus stel dat je de raidhack weer zou doen, en daarna die schijven weer eraanhangt, dan zou je je schijven weer moeten zien.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 22-12-2003 15:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• freddifish
Yngwie- schreef op 22 december 2003 @ 15:18:
Ummmm, processen die afsluiten enzo. Klink verdacht veel als het Blaster virus eerlijk gezegd. Heb je een virusscanner draaien? (up to date natuurlijk)
nee blaster ken ik wel ;) en dit is echt anders, geeft foutenmeldingen voor itouch , explorer.exe etc en die moet ik afsluiten, daarna blijft de pc gewoon draaien, maar met een lege desktop en alleen muis die nog iets doet (maar niks om op te klikken dus :( )
inmiddels met de PQ rescue disks ruimte gemaakt op systeemschijf voor install tweede xp op tweede partitie; nu aan het formatteren... zucht ... ik had nog iets nuttigs willen doen even voor de kerst.

@backslash32 thanks, ik hoop dat je gelijk hebt! al mijn belangrijke data staat nl op de mirror partitie

• freddifish
OK een verse winxp erop.. wat draait dat ineens snel !! :)
wel meteen een welchia attack.. toch het netwerk hier eens scannen |:(

de hack uitgevoerd in safe modus, alles aangesloten en nu zie ik dit
Afbeeldingslocatie: http://145.99.197.110/zooi/raid.jpg
de stripe is al OK maar de mirrorschijf geeft 'failed redundancy'

hoe nu verder? een mirror deleten en opnieuw creeren ?

sorry voor de layout.. alle resize tooltjes etc moet ik nog opnieuw installeren

[ Voor 13% gewijzigd door freddifish op 22-12-2003 17:40 ]

• freddifish
ben er al uit mbv google:
rechtsklikken op disk 1 en kiezen 'reactivate disk' :)

• Yngwie-

Yngwie-

Murphy was an optimist

freddifish schreef op 22 december 2003 @ 17:52:
ben er al uit mbv google:
rechtsklikken op disk 1 en kiezen 'reactivate disk' :)
Heel mooi :D

offtopic:
En effe off topic, je hoeft plaatjes niet zelf te resizen, je kunt ook met img=w,h het plaatje automatisch laten resizen (zie FAQ) ;) Is vaak wat minder moeite dan via fotosoep of zo.
Pagina: 1