Toon posts:

Overstappen naar Raid Controller

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
IK heb een MSI K&T226 moederboard. IK heb 1 harddisk MAxtor 740-6L 80Gb 133(allebei al 2 jaar oud). Daar onder windows XP Pro

Op het moederboard zit een raid controller. Die heb ik tot nu toe niet gebruikt maar de Harddisk zit gewoon op de IDE. Ik wil een DVD brander kopen om onder andere oude High8 en VHS tapes over te zetten. Dan is het handig om wat meer Harddisk cappaciteit te hebben. Ik heb de volgende vragen.

1) Kan ik een maxtor 80 GB erbij prikken. Moet ik nog ergens op letten aangezien ik een verouderd type heb?

2) Kan ik gewoon de raid controller gebruiken en raak ik dan niet mijn oude gegevens kwijt die zich nog op de harddisk bevinden?

3) Moet ik nog ergens anders meer rekening houden?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Hier staan de antwoorden op jouw 3 vragen...s6 iig OM FAQ / Beleid
edit:
Het meenemen van je oude gegevens kan iig niet als je in raid wilt gaan draaien tenzij je de data eerst van de schijf haalt... Je kan wel gewoon 1 nieuwe schijf aan de raidcontroller hangen zonder raidfunctie en dan heb je weer nergens last van...

[ Voor 70% gewijzigd door under-world op 22-12-2003 13:05 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier hebben we dus de RAID FAQ voor :)

Met dit topic toon je dus aan de FAQ van dit subforum geeneens te hebben doorgenomen eer je dit topic opende, in tegenstelling tot wat hier op GoT van jou wordt verwacht. Bij deze raad ik je dan ook vriendelijk aan om de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte eens aandachtig te doornemen om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Dit topic is gesloten.