Toon posts:

[OE6] Afzender onbekend bij mailen vanaf Hotmail account *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sinds een aantal weken ontvangen mensen mijn hotmail met "adres onbekend" (en beland dus meteen in de spam-box) dit gebeurt alleen als ik mijn hotmail via outlook express xp verstuur. Vanaf de hotmailsite werkt alles wel prima.

Bij accounts staat alles zoals het hoort.

heb google en de search al geraadpleegd... zonder resultaat, wie kan mij helpen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

sinds een aantal weken ontvangen mensen mijn hotmail met "adres onbekend" (en beland dus meteen in de spam-box)
Euhm, ik snap wat je bedoelt maar je zou het de volgende keer iets duidelijker kunnen verwoorden - ik pas trouwens ook je topictitel iets aan zodat het al wat duidelijker is :)

edit:

En zoals Klovan in "outlook-->hotmail-->geen afzender" al zegt: check toch even heel goed of je accountgegevens goed staan. Je zegt dat dat niet hoeft omdat het wel ooit heeft gewerkt, maar kijk toch even ;)

Oeps, dat staat al goed, ik keek blijkbaar verkeerd :o

Check anders even de precieze headers van zo'n mailtje; staat er wat vreemds?

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 22-12-2003 13:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik zou niet weten waar ik op moet letten in die headers... tips?

bij accounts had ik natuurlijk al gekeken voordat ik hier wat post :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 13:33:
bij accounts had ik natuurlijk al gekeken voordat ik hier wat post :)
Ik zag het, dat was de topicstarter in dat andere topic, jij had het daar ook al gezegd. Sowwy :+
Al had je het hier ook wel even in je topicstart kunnen zetten, scheelt de mensen die naar je vraag kijken weer klikken naar dat andere topic :P

Headers: vraag ze allemaal even van een van de ontvangers (of stuur een mailtje naar jezelf).

Misschien dat je ISP iets aan de headers veranderd (sommige ISP's willen bijvoorbeeld per se dat het adres dat als afzender staat aangegeven, van hun zelf is). Bekijk vooral de headers die met X- beginnen even, kijk of er wat raars tussen zit. Of post ze anders hier even :)
Of gebruik je niet de SMTP server van je ISP als je Hotmail via OE gebruikt? Ik gebruik noch OE noch Hotmail dus gok maar wat.

Wat gebeurt er trouwens als je juist een ander adres als Afzender en/of reply-to invult in je account instellingen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
pffff wat een info tegelijk!! hier ga ik even mee aan de slag en als ik wat wijzer ben meld ik het.

voor nu alvast bedankt! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ok, om te beginnen: ik gebruik in OE niet de smtp van mijn ISP (wanadoo) hotmail wordt als http-server herkend.

In de headers staat gewoon mijn juiste hotmail adres als afzender, ook als ik afzender / reply to in OE bij accounts verander... Ik zie verder ook geen vreemde dingen vergeleken bij andere mails.

mijn wanadoo en lycos adres ontvangen de mailtjes helemaal niet meer, ook niet als ongewenste post.

heb net ook mijn hotmail verwijderd en opnieuw in OE ingevoerd, ook dat helpt niet

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het gevonden, het heeft met norton internet security te maken... voor alle mensen die dit probleem ook hebben:

http://support.microsoft.com/?kbid=823660
Pagina: 1