Speedtouch 510 is niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer heeft een probleem met zijn Speedtouch 510 modem. Ik heb hem gesproken via de telefoon, ben er zelf niet bij geweest, dus de informatie die ik geef, is alles wat ik weet. Mijn broer zelf is ook niet zo heel erg technisch op dit gebied (zeg maar gerust helemaal niet). Als hij in de adresbalk van IE 10.0.0.138 intikt, dan kan hij er niet bij. Ook een ping werkt niet. Wel branden er 3 groene lampjes op het modem. Hij heeft ADSL via Wanadoo. Voorheen had hij verbinding via een USB modem, maar wegens problemen heeft Wanadoo hem een ethernetmodem toegestuurd. Hij heeft contact gehad met Wanadoo, en nu zijn die lui vergeten om de CD toe te sturen. Maar moet je die CD persé gebruiken? Ik heb ook ADSL hier, en ook met een Speedtouch modem, maar die CD heb ik nooit hoeven te gebruiken.

Zijn OS is Windows 2000 en heeft alles op DHCP gezet.

Sorry, dit is alle informatie die ik heb, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Hij moet http://10.0.0.138 hebben, dan werktie waarschijnlijk wel ;)

[edit]
Ow, ik zie dat je ook niet kunt pingen... :|

ow, en heeftie zn dns ingesteld op 10.0.0.138? net als de std gateway?

[ Voor 65% gewijzigd door Scatman_II op 22-12-2003 11:54 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Wat gebruikt hij: een straight kabel of een cross cable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die cd is overigens nergens voor nodig.. D'r staat een handleiding (mja, en wat drivers, maar die zijn nergens voor nodig.. Zowel onder 9x, 2000 en linux niet..) op, maar daar heb je praktisch niets aan..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 22 december 2003 @ 11:53:
Wat gebruikt hij: een straight kabel of een cross cable?
Ik dacht gewoon een straight kabel.
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:53:
Die cd is overigens nergens voor nodig.. D'r staat een handleiding op, maar daar heb je praktisch niets aan..
Nee, dat dacht ik dus ook al.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders kan je hier de drivers downloaden

http://www.kpnadsl.nl/support/index_eth.html

Want ik begrijp dat je wel gewoon internet hebt.
S6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:57:
Anders kan je hier de drivers downloaden

http://www.kpnadsl.nl/support/index_eth.html

Want ik begrijp dat je wel gewoon internet hebt.
S6
Nee, ook geen gewoon internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Check even de netwerkinstellingen met ipconfig /all

Probeer dan eens ipconfig /release , gevolgd door ipconfig /renew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACoolDude
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 17:29
Die CD bevat ook bepaalde configs voor het modem zodat je er een bridge of router van kan maken. In de docs (ook op internet te vinden) staat vast wel hoe je het modem naar factory-defaults kan zetten en welke instellingen je pc moet hebben om verbinding te krijgen. Je hoeft gee x-cable te hebben, gewoon straight cat5 patchkabeltje (wordt ook megeleverd vlgs mij)

Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ie wel kan internetten maar zn modempje niet kan benaderen is de kans groot dat het modem in bridged mode staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:03:Als ie wel kan internetten maar zn modempje niet kan benaderen is de kans groot dat het modem in bridged mode staat...
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:58:Nee, ook geen gewoon internet.
B)

Werkt z'n netwerkkaart wel? Drivers geinstalleerd? Staat de netwerkverbiding aan?
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:49:Mijn broer zelf is ook niet zo heel erg technisch op dit gebied (zeg maar gerust helemaal niet).

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:49
Toen ik mijn nieuwe speedtouch kreeg, kreeg ik hem niet aan de praat met de standaard config.

Maar moest ik de oude KPN cd begruiken, even draaine en hij werkt.

Want met de nieuwe cd krijg je alleen bridge of... te voorschijn en geen netwerkspecifieke instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:49:
Mijn broer heeft een probleem met zijn Speedtouch 510 modem. Ik heb hem gesproken via de telefoon, ben er zelf niet bij geweest, dus de informatie die ik geef, is alles wat ik weet. Mijn broer zelf is ook niet zo heel erg technisch op dit gebied (zeg maar gerust helemaal niet). Als hij in de adresbalk van IE 10.0.0.138 intikt, dan kan hij er niet bij. Ook een ping werkt niet. Wel branden er 3 groene lampjes op het modem. Hij heeft ADSL via Wanadoo. Voorheen had hij verbinding via een USB modem, maar wegens problemen heeft Wanadoo hem een ethernetmodem toegestuurd. Hij heeft contact gehad met Wanadoo, en nu zijn die lui vergeten om de CD toe te sturen. Maar moet je die CD persé gebruiken? Ik heb ook ADSL hier, en ook met een Speedtouch modem, maar die CD heb ik nooit hoeven te gebruiken.

Zijn OS is Windows 2000 en heeft alles op DHCP gezet.

Sorry, dit is alle informatie die ik heb, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Op DHCP? Die routers zijn standaard uitgerust met een DHCP server die aanstaat? Ik kan het fout hebben, maar het lijkt me raar. Ik denk dat je op je PC gewoon de boel ff static moet invoeren met 10.0.0.138 als gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:10:
Werkt z'n netwerkkaart wel? Drivers geinstalleerd? Staat de netwerkverbiding aan?
Ja, de netwerkkaart werkt wel, geen uitroepteken in device manager en hij staat ook aan, de twee lampjes achterop branden.

Ik dacht ook dat er helemaal geen IP adressen ingesteld hoefden te worden, en dat alles DHCP was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Wat voor IP adres heb je je netwerkkaart gegeven? Pak eens
IP adres 10.0.0.1
Netmask 255.255.255.0

en probeer na een reboot dan je modem eens te pingen op 10.0.0.138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

En kan je je eigen netwerkkaart dan wel pingen? Staat er uberhaupt wel een IP adres in de 10.0.0 range ingesteld op die netwerkkaart? En welk antwoord komt er dan bij het "niet kunnen pingen"?
Ik dacht ook dat er helemaal geen IP adressen ingesteld hoefden te worden, en dat alles DHCP was?
nadat de modem ingesteld is ja :o...

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 22-12-2003 13:13 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 22 december 2003 @ 13:12:
Wat voor IP adres heb je je netwerkkaart gegeven? Pak eens
IP adres 10.0.0.1
Netmask 255.255.255.0

en probeer na een reboot dan je modem eens te pingen op 10.0.0.138
Die netwerkkaart staat op DHCP, en als ik met ipconfig /all kijk, dan zie ik een adres staan dat begint met 169.*.*.* Is volgens mij het standaardadres wat ie krijgt, als hij geen adres van een DHCP server kan krijgen. Maar ik zal dit eens ff telefonisch met mijn broer doornemen.
JvS schreef op 22 december 2003 @ 13:13:
En kan je je eigen netwerkkaart dan wel pingen?
Ja, dat wil wel (127.0.0.1).
Staat er uberhaupt wel een IP adres in de 10.0.0 range ingesteld op die netwerkkaart?
Nee, zie antwoord boven.
En welk antwoord komt er dan bij het "niet kunnen pingen"?
Timeout, dacht ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 13:17:
[...]

Die netwerkkaart staat op DHCP, en als ik met ipconfig /all kijk, dan zie ik een adres staan dat begint met 169.*.*.* Is volgens mij het standaardadres wat ie krijgt, als hij geen adres van een DHCP server kan krijgen. Maar ik zal dit eens ff telefonisch met mijn broer doornemen.
Zet 'm maar eens op 10.0.0.1, netmask 255.255.255.0 en kijk of je dan je modem kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef je pc het ip-adres 10.0.0.151
met 255.255.255.0 als subnet
en geef als gateway 10.0.0.138 in.
Nu kun je als het goed is de modem benaderen, zo niet dan zou ik es kijken of de utp kabel wel goed is.
succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ff opletten dat ie geen firewall heeft aanstaan. Meestal staat de DHCP server in zo'n ding standaard aan. En dan zou de computer eigenlijk gewoon een IP nummer moeten krijgen van die 510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 13:05:
[...]

Ja, de netwerkkaart werkt wel, geen uitroepteken in device manager en hij staat ook aan, de twee lampjes achterop branden.

Volgens mij zijn de standaard instellingen gebaseert op static IP en zit daarin je probleem. Zoals ik eerder al zei, voor static de gegevens ff in.
DHCP functionaliteit staat standaard in principe altijd uit op DHCP devices, omdat het als nieuw device op een netwerk voor problemen zou zorgen.

Ik heb geen 510, maar een speedtouch, DHCP kan je wel aanzetten (ook voor het patchen dacht ik) maar staat standaard uit. Dus om uberhaubt al bij je modem te komen MOET je een IP ingevuld hebben, dus static

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 22 december 2003 @ 13:43:
Zet 'm maar eens op 10.0.0.1, netmask 255.255.255.0 en kijk of je dan je modem kan benaderen.
Ok, ik heb het telefonisch aan hem doorgegeven, hij zit nu op zijn werk, dus kan het nog niet testen, maar zodra ik meer weet, zal ik het hier uiteraard posten :)
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 14:19:
Misschien ff opletten dat ie geen firewall heeft aanstaan. Meestal staat de DHCP server in zo'n ding standaard aan. En dan zou de computer eigenlijk gewoon een IP nummer moeten krijgen van die 510.
Hij heeft geen firewall draaien, zou het knap vinden als hij die wist te installeren :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is niet je netwerkkaart, dat is je localhost
Timeout, dacht ik.
Ik denk "doelhost niet bereikbaar". Ik weet het eigenlijk wel zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS, ik ben je ff kwijt... om je TCP/IP protocol te testen moet je localhost pingen toch?

voor TS :
Dat 169.254.x.x IP is een IP wat MS tegenwoordig gebruikt als de DHCP niet beschikbaar is. Het lijkt me te raden dat als je modem 10.0.0.138 als IP heeft, dat een IP met 169.254.x.x niet werkt, met als conclusie (mits hij wel link heeft) dat je DHCP niet werkt.

Kortom probeer het even met static instellingen en kijk ff op je modem hoe de instellingen staan.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
Volgens mij moet je echt in de 10.0.0.1 reeks gaan zitten.
Heb van de week nog een thomson modem installed maar dhcp is niet standaart enabled.

Met de cd werkt trouwens ook het makkelijkst installeert geen bende enzo.
Zet alleen de config van kpn erin.

En wil je het wel handmatig instellen dan zal je op IP 10.0.0.1 subnetmask 255.255.255.0 moeten even rebooten en daarna http://10.0.0.138 benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 21:34
Je kan dus het beste een vast IP instellen als je niets via de DHCP krijgt toegewezen. Zoals de vorige post zei iets in de 10.0.0.1 range.

Kun je deze wel pingen, dit zegt niet alles over je netwerkkaart het kan zijn dat deze alsnog geherinstalleerd moet worden. Kijk op het lampje op de netwerkkaart brandt, als deze niet brandt is er geen verbinding. Verder kun je het modem resetten:
Met behulp van de AAN/UIT-knop:

Zorg dat de modem is uitgeschakeld.
Druk één keer kort op de AAN/UIT-knop.
Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, druk nogmaals kort op de AAN/UIT-knop. De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden.
Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan knipperen.
Druk nogmaals één keer kort op de AAN/UIT-knop. Alle LED's zullen een keer groen knipperen.
De modem wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden hersteld.

Als je de cd niet hebt moet je een bestand downloaden, misschien heeft je broer op een andere lokatie internet en kan hij het op een schijfje zetten. Bestand staat op:http://www.kpnadsl.nl/support/downloads-st510R42.html

De cd is vaak ook te krijgen bij de Primafoon of probeer de Doe het zelf helpdesk even, die willen hem waarschijnlijk wel versturen 0900-8085 (EUR 0,20 p/m) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 09:34

SnakeMind

Silence...

Wat ik wel vreemd vind in dit geval is dat alle drie de lampjes al branden. Dat zou suggereren dat de modem al ingesteld is (geweest). Zonder de config van KPN werk namelijk die DSL lijn niet. En als de modem geen goede lan connectie heeft (door verkeerde kabel of niet werkende netwerkkaart) zou ook het lan lampje niet branden.
In dit geval kun je inderdaad de cd-rom van KPN gebruiken, niet die van alcatel zelf, of inderdaad statisch je netwerkadres instellen op een 10.0.0.x range adres, om op die manier de modem te kunnen benaderen.

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die speedtouch config-pagina niet op een andere port? Ik kan me herinneren dat port:80 niet altijd het geval is.

bijv: http://10.0.0.138:8080

suc6

B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:42
Check deze topics even, wellicht dat t je verder kan helpen. >

[rml][ speedtouch 510v4] geen telnet/webconfig*[/rml]
Alcatel 510i doet vreemd

Mijn ST510v4 draait weer als een zonnetje na de firmware upgrade. Heb m wel opnieuw moeten configureren omdat ie met de instellingen van de vorige upgrade niet naar mijn zin werkte. Inmiddels heb ik een uptime van 50 dagen, zonder problemen :7

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, bedankt allemaal voor jullie reacties. Inmiddels heb ik alweer enige tijd met hem aan de telefoon gehangen. Hij heeft 10.0.0.1 als IP en 255.255.255.0 als subnetmask ingesteld en kon toen 10.0.0.138 benaderen. Daarna kwamen we er dus achter dat we geen connectie konden aanmaken. Dus hij naar een PC gegaan met internet, dat bestandje gedownload en uitgevoerd op zijn PC, en een connectie aangemaakt. Username ingesteld enzo, netwerkinstellingen op DHCP gezet, en jawel... internet :)

Alleen nu belt hij mij weer, dat hij zijn computerkast heeft verschoven, en was toen ineens internet kwijt, hij kreeg een melding over een unplugged device (dat zal zijn netwerkkaart zijn, meer insteekkaarten heeft hij niet). Dus hij heeft de kast open gehad, de netwerkkaart eruit gehaald en weer erin gedaan, goed aangedrukt enzo. In device manager staat dat de netwerkkaart geen conflicten heeft, dus alles zou goed moeten werken. Alleen het lampje achterop de netwerkkaart knippert, en hij krijgt een IP adres dat begint met 169.*.*.* Dit adres kan ik ook niet releasen. Hij krijgt dus geen IP van het modem.

Wat kan hier aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 19:42
Heeft ie op zn netwerk kaart een alternatief ip adres ingevuld staan misschien? Probeer anders is in je commmand prompt ipconfig/renew, ipconfig/release etc.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

de netwerkkabel is eruit gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 10:33
Sorry dat ik zo'n oud topic omhoog schop, maar een vriend van mij heeft het zelfde probleem als hier wordt beschreven met z'n SpeedTouch 510 (basic Planet abonnement)

Zijn installatie CD is ook kwijt.
Maar helaas kan ik nergens het setup bestand vinden dat op die cd staat.
Niet op de eerder genoemde locaties en ook via google heb ik niets gevonden.
Op die (k*t) site van KPN kan ik alleen een configuratie bestand en nat_manager.exe vinden.

En natuurlijk is 10.0.0.138 ook niet te bereiken, anders waren we er al.
Het IP van z'n PC is handmatig ingesteld op 10.0.0.150, dus het zou moeten werken als ik me niet vergis.

De lampjes op het modem branden overigens groen, dus de verbinding met de computer is er wel.
Hij draait Windows 98se. Er staan geen firewall en/of anti-virus progsels geinstalleerd dus daar ligt het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik had geen zin om alle reply's te lezen,

Volg onderstaande stappen, dan kun je hem in ieder geval pingen en anders is je modem stuk..

1. check je ip adres ff moet idd in de range van 10.0.0.x(Class C)
2. Reset het modem ff door de (enige) knop ingedrukt te houden totdat 'ie uitgaat
vervolgens de modem met deze zelfde knop weer aan zetten en weer indrukken als hij groen knippert, het modem gaat nu herstarten en zodra het netwerklampje groen wordt(bovenste is het geloof ik) dan kun je hem pingen.. zo niet heb je een probleem

Voor werkend adsl heb je de eerste keer wel ff de kpn cd nodig, je internet namelijk via het kpn netwerk. daarna zul je hem niet gauw weer nodig hebben..

ook niet bij een herinstallatie van je systeem of iets dergelijks want de configuratie wordt opgeslagen in het modem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Kan die configuratie niet verloren gaan dmv een harde reset ofzo?
Die vriend van me zei dus dat ie ff de UTP stekker eruit heeft gehad omdat ie z'n pc heeft verplaatst, maar nu blijkt dat de hele inbelverbinding naar het modem weg is.
Zou me niks verbazen als ie gewoon heeft zitten kutten en er meer aan de hand is.

Maar goed, wat je net zei heb ik dus al geprobeerd. IP is handmatig ingesteld op 10.0.0.150 maar het modem blijkt totaal onbereikbaar.
Moeten er nog gateway adressen worden ingevuld trouwens? Daar stond nu het adres van het modem dus heb ik dat maar laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kipcorn schreef op 20 april 2004 @ 18:47:
Kan die configuratie niet verloren gaan dmv een harde reset ofzo?
Die vriend van me zei dus dat ie ff de UTP stekker eruit heeft gehad omdat ie z'n pc heeft verplaatst, maar nu blijkt dat de hele inbelverbinding naar het modem weg is.
Zou me niks verbazen als ie gewoon heeft zitten kutten en er meer aan de hand is.

Maar goed, wat je net zei heb ik dus al geprobeerd. IP is handmatig ingesteld op 10.0.0.150 maar het modem blijkt totaal onbereikbaar.
Moeten er nog gateway adressen worden ingevuld trouwens? Daar stond nu het adres van het modem dus heb ik dat maar laten staan.
beetje vaag je weet dat de inbelverbinding weg is maar je kunt de modem niet bereiken ?? leg's uit ?

de gateway klopt idd mooi laten staan..
heeft de stroom er waarschijnlijk af gehad en de configuratie niet opgeslagen ??
ff opnieuw de configuratie er in zetten en ff kiezen voor "save all"

na een reset pakt hij de fabrieks standaarden weer..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 19:02:
[...]

beetje vaag je weet dat de inbelverbinding weg is maar je kunt de modem niet bereiken ?? leg's uit ?

de gateway klopt idd mooi laten staan..
heeft de stroom er waarschijnlijk af gehad en de configuratie niet opgeslagen ??
ff opnieuw de configuratie er in zetten en ff kiezen voor "save all"

na een reset pakt hij de fabrieks standaarden weer..
Nou, normaal als je die installatie cd er in stopt krijg je zo'n wizard om het zaakje in te stellen.
Dan wordt er op je desktop zo'n inbelverbinding geplaatst.
Die was nu dus weg.
Vandaar dus dat ik die wizard weer wilde draaien.

En wat ie er verder allemaal mee heeft uitgevreten is me een raadsel. Maar hij heeft er de ballen verstand van dus ik sluit niks uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kipcorn schreef op 20 april 2004 @ 19:26:
[...]

Nou, normaal als je die installatie cd er in stopt krijg je zo'n wizard om het zaakje in te stellen.
Dan wordt er op je desktop zo'n inbelverbinding geplaatst.
Die was nu dus weg.
Vandaar dus dat ik die wizard weer wilde draaien.

En wat ie er verder allemaal mee heeft uitgevreten is me een raadsel. Maar hij heeft er de ballen verstand van dus ik sluit niks uit. :P
inbelverbinding op de desktop ?? je gebruikte toch geen usb modem maar een ethernet modem ?? ethernet modem heeft die verbinding n z'n configuratie staan...

afijn ik vind het een beetje vaag.. kun je de modem al weer bereiken ?
zoniet bij het begin beginnen, computer aan/uit modem aan/uit resetten hoeft waarschijnlijk niet...tenzij je met de interne configuratie heb zitten spelen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kipcorn
Daar ben ik weer.
Sorry voor het vage gedoe allemaal, ik heb thuis gewoon demon met een router dus niks geen inlog crap.
Ben dit ook niet echt gewend.

Maar goed, ik kan het modem bereiken. 10.0.0.138 doet niets, zet ik er http:// voor dan doet ie het wel. |:(
Wat een dommigheid zeg. Dit heb ik nog bij geen enkele modem of router gezien, maar goed.

Dit zit dus in orde. Verbinding is up en always on volgens het modem.
Maar internet doet echt niets.
Ik dacht dat die config cd van kpn een snelkoppeling maakte naar een inbel verbinding. En ja, er wordt een ethernet modem gebruikt.
Maar volgens mij stond er echt een inbelverbinding. Hoe raar dat ook klinkt.

Hoort de pc z'n ip eigenlijk niet van de router te verkrijgen dmv dhcp ipv het statisch in te stellen?

Brb, weer ff verder rotzooien.
zus woont tegenover m'n maat. handig joh. :P

uh oh... op dat cdtje stond dus ook IE browser setup... heb je dat echt niet nodig dan?
Want hij doet geen ene ruk.

Hij werkt!
Toch maar het IP via dhcp laten verkrijgen.
Dacht dat je het statisch moest instellen, maar nee dus.

In elk geval hardstikke bedankt voor de reacties. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Kipcorn op 20-04-2004 20:53 ]

Pagina: 1