Toon posts:

Demping subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.
Ik heb ongeveer een jaar geleden een PC bij Dell gekocht en heb toen bij de boxenset voor de duurste gekozen (Altec Lansing ADA995). Dit is een prachtige 5.1 THX set en ik heb er veel plezier van.

Het enige probleem is dat ik op de eerste etage zit hier en de mensen beneden mij er wat minder plezier van hebben. We hebben hier houten vloeren en de subwoofer staat op de grond.

Nou wil ik ervoor zorgen dat de trillingen niet door naar beneden schieten en zoek iets om de subwoofer op te zetten (let wel op: hij weegt ongeveer 14Kg).
Er is mijn verteld dat als ik een doosje timmer, deze vul met zand en de subwoofer daarop zet de trillingen het meest opgevangen worden.

Heft iemand hier tips voor of misschien andere ideeen?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:24

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Gek idee misschien maar aan de muur hangen met zo'n tv standaard?

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12
Had ik ook last van en ik heb de sub gewoon op zijn zijkant gelegd.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Je kunt ook een rubberen mat op de vloer leggen en daar bovenop een zware betontegel. Daar zet je dan je sub weer op, eventueel op spikes, dan zal het ook nauwelijks meer doorklinken. Een andere oplossing is natuurlijk het volume laag te houden :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-07 14:15
koop bij de gamma rubberen wasmachine-dempers

of koop vibra-pods http://www.xs4all.nl/~itc/ITCSHOP/index.html (zijn wel een stukie duurder)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

spikes met een dikke vette betonnen stoeptegel, dat zou moeten helpen.

Wise enough to play the fool

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Bij de bouwmarkt heb je speciale geluidsisolerende platen. Die werken uitstekend (zeker met 2 lagen op elkaar) , maar ze waren wel duur (30 euro voor een pak terwijl je maar een stukje nodig hebt).

[ Voor 9% gewijzigd door -=bas=- op 22-12-2003 14:37 ]

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1