[winxp] demon adsl valt telkens uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje sinds de snelheid verhoging! Ik heb een modem van zyxel de R650-31 ofzo... i.c.m. een switch en DHCP zodat ik de kabel er alleen in hoef te douwen! Sinds de snelheids verhoging (afgelopen vr.) ligt mijn verbinding er om de haverklap uit. Ik zit dus gewoon te internet en wat films te downen! Dit ging hiervoor prima trouwens. Nu valt de verbinding weg en binnen 10 a 30 sec. is ie weer terug. Ik hoef er dus niks voor te doen geen modem reset enz. Volgens een vriend van mij kan het liggen aan het feit dat ik en overnet aan heb staan en emule en daarom teveel connecties te verduren krijg zodat de modem ermee kapt, maar dat lijkt mij vreemd. Nu staat overnet uit en het gebeurde net nog!
Heeft iemand hier ook last van? en kunnen ze mij helpen! Misschien heeft iemand een tooltje waarmee je kan kijken waarom de verbinding eruit knalt?

ps het is niet elk half uur. Het kan ook 5 min. duren. en soms een uur.

Nog iets als iemand bij mij aan het uploaden is... dan schommelt mijn verbinding van 80 kb naar 55 kb.. kan dit komen door mijn afstand met de centrale? of is de modem dan gewoon niet zo goed.

ps heb verschillende firmwares geprobeerd de 2, 3 en nog een andere het maakt geen verschil. Of moeten er nog veranderingen aangebracht worden na een firmware update!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:57
Het kan inderdaad aan emule en overnet liggen ja.
Wat gebeurt er met je verbinding als je die 2 hebt uit staan en alleen aan het internetten bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Probeer eens je max. connecties in Emule lager te zetten. Want je hebt best kans dat de switch het grote aantal connecties niet aankan....

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Switch er al tussen uit gehaald en dat hielp niet. Maar euh heeft mijn switch beperkingen dan?
Connectie's heb ik lager gezet! Maar dat maakt niet uit.
Als ik overnet afsluit, dan gebeurd het eerste uur daarna het nog steeds (verder niet getest)

ook zonder die 2 aan gebeurd het nog. Maar voor mij gevoel minder snel!

Gisteren ook nog online geprobeerd te online gamen, maar na 5 min. telkens weer eruit. na 2x was ik het zat. dus gestopt!

Kan het ook liggen aan mijn telefoon lijntje (vanaf de splitter) te lang is? 6 a 7 meter! Dit zou misschien geen probleem opgeleverd hebben met de oude snelheid, maar nu wel? teveel verlies ofzo... ik zit maar wat te brainstormen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dat laatste klinkt niet logisch.... de kabel is naar mijn idee niet te lang (hoewel korter altijd beter is). Ik denk ook niet dat de verhoogde snelheid de problemen veroorzaakt. Het modem zou dan gewoon op een lagere snelheid moeten trimmen, als de signaalsterkte onvoldoende is voor de hogere snelheid.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

heb je de nieuwste firmware op de zyxel gezet? klinkt als oud probleem nl...

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
De firmware updaten heb ik gewoon via menu van de modem gedaan (via 192.168.1.1) dit is toch wel voldoende neem ik aan! Oke het ligt dan niet aan de lengte van die kabel. (ga het toch testen want 84 up is toch erg weinig, wil die 100 kunnen halen :P) Maar ja wat dan heh!?
ps heb verschillende firmwares geprobeerd de 2, 3 en nog een andere het maakt geen verschil.
Jep :)

[ Voor 19% gewijzigd door lawaai op 22-12-2003 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

verduidelijk je netwerk situatie eens want ik vind het nogal vaag...

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de DNS van je clients eens rechtstreeks op de DNS servers van je provider te zetten. Heb hetzelfde probleem met een speedtouch 510 r4. Bij Demon hoor je wel verhalen dat het hem in DNS zit (zie de logica niet zo margoed) Collega van mij had hetzelfde bij Demon en ISP DNS direct op clients verhielp het probleem.. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
mijn netwerk situatie?
euhm zyxel modem ingesteld met DHCP, daarachter een switch! That's it.

De DNS rechtstreeks op die van de provider te zetten, kan ik proberen. Heb je ook zo voor mij de DNS getallen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweeke schreef op 22 december 2003 @ 11:56:
Probeer eens je max. connecties in Emule lager te zetten. Want je hebt best kans dat de switch het grote aantal connecties niet aankan....
Volgens mij is het aantal connecties met internet niet van toepassing op de router, want de router heeft maar 1 verbinding... die tussen jou PC en internet, wat voor dataverkeer eroverheen gaat lijkt me niet relevant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

lawaai schreef op 22 december 2003 @ 12:58:
mijn netwerk situatie?
euhm zyxel modem ingesteld met DHCP, daarachter een switch! That's it.

De DNS rechtstreeks op die van de provider te zetten, kan ik proberen. Heb je ook zo voor mij de DNS getallen!?
...je hebt je zyxel dus ingesteld als Router. ;)

Is er voor zover je weet iets getweakd aan je TCPIP settings? Heb je geen ander systeem waarmee je kunt testen. In dit soorten gevallen moet je eerst gaan vaststellen waar het probleem zit. Nu heb je nog twee mogelijkheden nl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Heb niks zelf getweaked. Zou niet eens weten hoe ik dat moet doen.
Heb wel een 2de pc die ik even kan proberen. Lijkt me sterk dat het aan mijn pc ligt, aangezien ik in die tussentijd niks aan me pc heb verandert.

Oké als router ingesteld (wist niet dat het dan ook zo heette) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

lawaai schreef op 22 december 2003 @ 14:39:
Heb niks zelf getweaked. Zou niet eens weten hoe ik dat moet doen.
Heb wel een 2de pc die ik even kan proberen. Lijkt me sterk dat het aan mijn pc ligt, aangezien ik in die tussentijd niks aan me pc heb verandert.

Oké als router ingesteld (wist niet dat het dan ook zo heette) :)
uhhhh, je hebt de router dus niet zelf in 'Router mode' gezet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Ja dat wel... lol ... ik doelde op je opmerking over TCPIP settings! daar heb ik verder geen wijzigingen op aangebracht.

Ja en ik heb de settings wel nog een x doorgelopen en stonden nog goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

Ik weet dat je deze optie niet wilt horen maar geef hem toch.

Je zou de Zyxel weer in Bridge mode kunnen zetten en dan rechtstreeks aan je PC hangen. Krijg je dan nog steeds problemen, dan zou ik een nieuw apparaat bij Demon halen. (De Zyxel in Router mode wordt niet gesupport door Demon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Ja dank je ... wel even geprobeerd en de zelfde problemen bleven, maar dan heb ik de modem niet in orginele staat gebracht. Dit ga ik nog wel proberen!
Misschien dat een firmware ergens toch problemen veroorzaakt. Ik ga Demon straks even bellen kijken of hun iets weten. ps ik weet dat ze deze setup niet ondersteunen, maar misschien kunnen hun meer duidelijkheid verschaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door lawaai op 22-12-2003 15:53 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Heb dus gebeld en volgens hun moest ik de modem resetten!
Dit heeft helaas niet geholpen!

Modem verplaatst, zodat mijn lijntje van splitter naar modem erg kort is. Maar dit heeft geen voordelen voor zowel snelheid als mijn probleem!
Morgen ga ik nog 1 x met ze bellen en daarna weet ik het niet meer...
ooh ja mijn andere pc heeft er ook last van!

[ Voor 60% gewijzigd door lawaai op 22-12-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

maw het zit in de router; als je dit tegen demon vertelt sturen ze je zonder pardon een nieuw modem toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Ik heb ze nog 2 x gesproken vandaag en dat lijn verkorten helpt echt niet.
Ze gaan nu een port check doen, blijkbaar kunnen ze zien dat de verbinding eruit ligt. Hopen dat ik morgen wat van ze hoor, anders ga ik een andere modem eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

...een beetje stampij maken helpt ook altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
En nog niks gehoord natuurlijk :(
Maar het lijkt erop dat de verbinding het wel beter doet. Maar ga vandaag nog een goed testen (kerstdagen was ik niet thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-oz

k-oz

do not feed the trolls

dit zijn rotdagen wanneer je met een probleem zit. bedrijven zijn nu zwaar onderbezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:03
mja ik heb gewoon een alcatel modem en bij mij valt ook sinds kort soms de verbinding weg voor 10 tot 30 sec.

kheb ADSL 1024/512 van Demon

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Ik heb ze maandag kunnen bereiken en ja dan kan je er donder op zeggen dat alles het weer doet... nu ook nergens meer problemen mee. Maar ben bang dat zodra ik mijn modem reset dat het daarna wel weer hetzelfde is. Het is goed nu ik laat het zo staan het werkt. Maar ze hebben dus eigenlijk niets uitgevoerd.

Kreeg wel een tip om naast emule /overnet poorten op te zetten voor MSN en Internet. dus poort 80 en die voor msn weet ik niet meer.

Thx voor de reply's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

Korakal

Up up up!

lawaai schreef op 01 januari 2004 @ 19:08:
Kreeg wel een tip om naast emule /overnet poorten op te zetten voor MSN en Internet. dus poort 80 en die voor msn weet ik niet meer.
Het Grote Poortmappingsverhaal :Y)
btw: poort voor Internet open te zetten? Da's niet nodig om te kunnen Internetten hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
Niet nodig dat weet ik, maar is het misschien beter? Ik heb mijn modem als Router ingesteld, misschien dat ie dan altijd het goede poortje neemt? Ik zou het niet weten merk ook geen verschil. Maar toch thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
iemand een idee wat het nu heeft kunnen zijn?

ik heb namelijk hetzelfde probleem ongeveer ... om de 5min valt voor 20 a 30sec. mn verbinding totaal uit. en daarna zonder iets te doen is tie weer up ... herhaalt zich nu al 3 dagen (mn lijn is net 3 dagen oud)

opstelling is niets vreemd aan, splitter -> (korte meegeleverde kabel) modem -> utp 20m kabel -> pc.

ik heb de helpdesk al gebeld (Wachttijd 45min. :Z) en die vertelde me dat het misschien aan het intracen (??) van mn upload was. ik meer kreeg dan mn modem aan kon. heb ehm toen vast gesteld op 800kbps ofzo maar verhielp niet, de vriendelijke man wou verder mensen helpen ondertusse dus heb opgehangen en moest terug bellle, wat uiteraard weer meer dan 45min duurde wat me te lang was.

al met al, nog geen oplossing en tis ergg irritant aan het worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Topicstarter
bij mij hebben ze wat bij de centrale gedaan! Port check en nog wat onderzoek, maar er is nooit een echte duidelijk oplossing gekomen. Maar ik heb er nu geen last meer van...

Denk dat ook aan de opstart problemen kan liggen. Dus reset niet telkens je modem, maar laat hem gewoon aanstaan.
Maar vertel anders even wat voor opstelling je hebt. Modem gewoon in bridge mode neem ik aan. Geen emule of overnet aan staan?

Is het ook elke 5 min. raak of zit er soms een langere tijd tussen?
Pagina: 1