Ik heb een klein probleempje sinds de snelheid verhoging! Ik heb een modem van zyxel de R650-31 ofzo... i.c.m. een switch en DHCP zodat ik de kabel er alleen in hoef te douwen! Sinds de snelheids verhoging (afgelopen vr.) ligt mijn verbinding er om de haverklap uit. Ik zit dus gewoon te internet en wat films te downen! Dit ging hiervoor prima trouwens. Nu valt de verbinding weg en binnen 10 a 30 sec. is ie weer terug. Ik hoef er dus niks voor te doen geen modem reset enz. Volgens een vriend van mij kan het liggen aan het feit dat ik en overnet aan heb staan en emule en daarom teveel connecties te verduren krijg zodat de modem ermee kapt, maar dat lijkt mij vreemd. Nu staat overnet uit en het gebeurde net nog!
Heeft iemand hier ook last van? en kunnen ze mij helpen! Misschien heeft iemand een tooltje waarmee je kan kijken waarom de verbinding eruit knalt?
ps het is niet elk half uur. Het kan ook 5 min. duren. en soms een uur.
Nog iets als iemand bij mij aan het uploaden is... dan schommelt mijn verbinding van 80 kb naar 55 kb.. kan dit komen door mijn afstand met de centrale? of is de modem dan gewoon niet zo goed.
ps heb verschillende firmwares geprobeerd de 2, 3 en nog een andere het maakt geen verschil. Of moeten er nog veranderingen aangebracht worden na een firmware update!?
Heeft iemand hier ook last van? en kunnen ze mij helpen! Misschien heeft iemand een tooltje waarmee je kan kijken waarom de verbinding eruit knalt?
ps het is niet elk half uur. Het kan ook 5 min. duren. en soms een uur.
Nog iets als iemand bij mij aan het uploaden is... dan schommelt mijn verbinding van 80 kb naar 55 kb.. kan dit komen door mijn afstand met de centrale? of is de modem dan gewoon niet zo goed.
ps heb verschillende firmwares geprobeerd de 2, 3 en nog een andere het maakt geen verschil. Of moeten er nog veranderingen aangebracht worden na een firmware update!?