Toon posts:

AMD Palomino

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de faq doorgenomen, daar zie ik helaas niet in hoe je de code op een AMD kan lezen.

Ik ben op zoek naar een AMD 1800+ Palomino omdat die wel past op mijn moederbord (zie sig) en niet de Thoroughbred ?

Daarnaast worden de palomino-proc. nog in Nl verkocht ?

Ik hoop dat iemand kan helpen om erachter te komen. Alvast bedankt.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 11:28 . Reden: opmaak ]

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Ga naar de buyerszone kijk bij AMD Athlon XP 1800 voor de adressen en bel ze.
Er zit niks anders op ik, we kennen niet kijken (via glazen bol) wat de winkelier heeft.

Succes

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Verwijderd

tja ik heb er nog 1 liggen maar dat is denk ik niet de bedoeling

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:37:
tja ik heb er nog 1 liggen maar dat is denk ik niet de bedoeling
Ik ook ;)

Even serieus, waarschijnlijk is het snelste en goedkoopste om een 2ehands processor op de kop te tikken.

Verwijderd

Ik heb 1.4 week geleden er een besteld bij wintelco.
Een palomino 1900+ met agoia core dus ook nog lekker
overclockbaar.
volgens een mailtje van hen hadden ze er nog een paar
op voorraad voor 57.50 eur per stuk

Verwijderd

Waarom past een Thoroughbred niet in jouw systeem? Palomino en Thoroughbred zijn precies dezelfde processor, het is alleen de codenaam voor de core die erop zit. Een XP 1800+ Palomino en een XP 1800+ Thoroughbred zijn allebei precies hetzelfde, alleen de Thoroughbred heeft een betere core en zal daarom koeler zijn, ook zijn ze mechanisch iets anders omdat de Thoroughbred core iets groter is.

Maar dit soort informatie is alleen voor tweakers van belang, een XP 1800+ = XP 1800+ whatever de core is die erop zit. Bij een Barton kun je wel problemen krijgen omdat die meer cache heeft, de bios moet daarmee om kunnen gaan, maar een bios update is dan meestal de oplossing.

De enigste limiterende factor voor een cpu op een moederbord is de maximale fsb, maar omdat een XP 1800+ (alle cores) altijd op 133 mhz fsb loopt (266 dus) maakt dat dus geen hol uit.

Ik zie bij Asus dat in het lijstje supported processors idd alleen de Palomino staat, maar dit zegt niet zo gek veel, waarschijnlijk is dit lijstje alleen een lijstje van CPU's die ze daar ook echt getest hebben, waarschijnlijk hebben ze geen Thoroughbred getest. De makkelijkste oplossing is dat je naar de lokale PC boer gaat met je PC, het probleem uitlegt, dan wil hij vast wel even voor jou een CPU erin testen. Werkt alles dan in orde kun je em meteen meenemen, anders geef je hem zijn cpu weer terug en ga je op zoek naar een Palomino.

Of heb je al een Thoroughbred erin getest?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 11:53 ]

Verwijderd

De thoroughbred werkt niet op een kt133a chipset.
Waarschijnlijk om dat die proc een kleinere core heeft
en minder stroom nodig heeft (plz correct me if i am wrong)
van een Palomino ben je cker dat ie werkt op je mobo.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Thorry : een zooitje oudere mobo's (denk dan ook echt aan KT133A's e.d.) kunnen alleen met Palomino's overweg ;)

michielk : kijk even in de pricewatch naar de XP1800+ en bel/mail de winkels die een XP1800+ verkopen met de vraag of het een palomino of t-bred is :). En probeer anders V&A, een kleine zoektocht leverde me al direct een resultaat met een palomino op :). Mocht je hier geen geluk hebben, dan kan je altijd nog www.marktplaats.nl en www.ebay.nl afstruinen :)

Moet je zelf wel uit kunnen komen lijkt me :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 22-12-2003 11:55 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.