Toon posts:

Bittorrent 3.3 ads en taakbalk in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen kent inmiddels het verschijnsel wel met iop. Die portal die steeds als je startpagina wil beginnen in IE. Nu heeft bittorrent 3.3 na het installeren, mijn IE dus ook verknalt. Na het installeren staat je desktop leuk vol met icoontjes en je hebt opeens 2 keer zoveel bookmarks. Nu is dat nog allemaal weg te krijgen, maar de search/toolbar die iedere keer verschijnt (al zet je m uit bij toolbars) bij het opstarten van IE niet.

Ik heb geprobeerd:

- Ad-aware 6, haalde hem er niet uit. Wel de andere tig spyware en wormen die met BT meekwamen. 8)7

- Regcleaner, geen resultaat. Alles wat ik niet ken, heb ik uit het register gegooid.

- Regedit, zoeken op woorden als 'toolbar', 'iop', (waar ie iedere keer uitkomt na het searchen) 'ewjjopchblc' (de naam van de toolbar) en 'portal' geven ook geen resultaat.

Ik heb het idee dat ik alles wat ik kan verzinnen wel geprobeerd heb. Google levert ook niet veel info op.

Iemand anders hier nog ervaringen mee gehad?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 11:23 ]

Verwijderd

Hmm. Heb je Spybot al geprobeerd? Die vind vaak net iets meer dan Adaware.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:20

samo

yo/wassup

Search&Destroy spyware cleaner? die haalt er vaak dingen uit die ad-aware mist...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Is dat niet dezelfde? Volgens mij heet dat ding voluit Spybot Search & Destroy :)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:20

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:28:
Is dat niet dezelfde? Volgens mij heet dat ding voluit Spybot Search & Destroy :)
Eenluidend advies dus... ;-) Het zou best kunnen, ik ben heel slecht in namen, dus zou het niet zeker kunnen zeggen... Alleen maar omdat spybot sneller typt was jij eerder trouwens... :-p

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Spybot doet zijn werk ook niet goed. Ik zit nog steeds met een hele irritante taakbalk. :? En het rare is dat i-netten er ook trager van lijkt te worden...

Nog andere suggesties?

Edit: Ik heb BT 3.3 overigens meteen gedeinstalleerd na het zien van die ads. Hij neemt de ads er dus niet meer uit...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 12:30 ]

Verwijderd

Gebruik HijackThis.
Als je er dan nog niet uitkomt, mag je je log hier posten :)
(wel graag in code tags).

Verwijderd

Als je BT er eindelijk uit hebt, kun je mischien beter even naar sharazaa kijken.
Die linkt zich aan bittorrent kliks en download ze dan voor je. Gaat aanzienlijk sneller.
Als je breedband hebt kun je in de advanced settings de minimum en maximum download size aanpassen (128 1024). Ik had Suse 9.0 (5 cd's) binnen 6 uur binnen met kabel.

Verwijderd

vraag me af wat voor een BT versie jij geinstalleerd hebt.. ik gebruik het ook en bij mij zat er geen spyware in.

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 04:48
Ik heb precies hetzelfde aan de hand gehad. Uiteindelijk heb ik het op de volgende manier opgelost:

* Ad-aware laten draaien
* De bekende startup locaties (HKLU\...\Run en HKLM\..\Run) in de registry bekeken en entries die verwezen naar lop verwijderd (je herkent ze meteen, want ze hebben de meest onmogelijke namen!)
* Met de rechtermuisknop in IE op de toolbars geklikt. Hier staat een toolbar met een vreemde naam tussen. Dat is die search toolbar! Onthoud deze naam.
* Zoek de registry af op deze naam en verwijder alle items (eventueel zelfs de keys die erbij horen).
* Als in de registry verwezen wordt naar bestanden, zoek deze dan op en verwijder ze indien ze verdacht zijn. Soms kun je dit pas doen na de reboot in de volgende stap, dus onthoud goed waar ze staan!
* Reboot en klaar

Dit hele verhaal heeft me een uur gekost. Ik ga er wel vanuit dat je behoorlijk goed thuis bent in de registry om te herkennen wat je wel en wat je niet kunt weggooien. Ook is het verstandig om tijdens het sleutelen in de registry zo weinig mogelijk applicaties open te hebben staan. Sluit in elk geval je mailclient en Internet Explorer.

[ Voor 20% gewijzigd door mjax op 22-12-2003 12:39 ]

Verwijderd

mjax schreef op 22 december 2003 @ 12:37:Dit hele verhaal heeft me een uur gekost. Ik ga er wel vanuit dat je behoorlijk goed thuis bent in de registry om te herkennen wat je wel en wat je niet kunt weggooien.
Als je het niet erg vindt, doen 'we' het nu met HijackThis, 5 minuutjes tops als het goed is :)

(Hoewel de registry methode natuurlijk leuker is, maar daar zal de TS wel niet op zitten wachten).

• mjax
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:39:
[...]

Als je het niet erg vindt, doen 'we' het nu met HijackThis, 5 minuutjes tops als het goed is :)

(Hoewel de registry methode natuurlijk leuker is, maar daar zal de TS wel niet op zitten wachten).
Ik ben het helemaal met je eens, maar ik wist/weet niet dat HijackThis die lop toolbar WEL goed wegkrijgt. Ik heb zelf nl. tig tools gedraaid en allemaal lieten ze resten achter, waaronder die toolbar.

Verwijderd

Topicstarter
ik vind niets terug van die toolbar naam in de registry. Het enige wat spybot hier nog aan gedaan heeft, is de naam van de toolbar verwijderen. Nu staat de toolbar dus nog wel aan, maar zonder naam. Maar ik zal het bovenstaande eens proberen :)

Edit: En het is gelukt. Goed programma dat Hijackthis, die bewaar ik dus mooi :)

De boosdoener: O3 - Toolbar: ewjjopchblc - {8a696147-1138-428a-bcd6-672aacb4c1b3} - C:\DOCUME~1\******~1\APPLIC~1\thoauckxblgl.dll

Bedankt voor uw tijd :)

Slotje!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 13:41 ]

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Voortaan dus maar Torrentstorm gebruiken ;) (downloadmanager versie van Bittorrent)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb al een andere. Shad0ws experimental Bittorrent. Verder werkt BT fijn dus ik wil wel iets in die richting hebben.

• mjax
Of je gebruikt Azureus, een erg mooie BT client!

Verwijderd

Heej kan je geen system restore point terug zetten? Volgensmij ben je dan ook van die shit af.

edit:
hmmm maar dan heb je je bittorrent tooltje natuurlijk ook niet meer 8)7.
lang leve alt.binaries

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 15:00 . Reden: vlaag van verstandsverbijstering ]

Pagina: 1