Toon posts:

Geforce FX 5200 refresh problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had net ff bij search naar dit probleem gezocht maar dat kwam niet echt overeen alleen dat ook mijn FX5200 op PCI staat..

Het grote probleem waar ik me enorm aan erger is dat als de kaart na een tijdje refresh dit niet meer goed lukt, het beeld word dan zwart en komt met een beetje mazzel terug maar dan klopt er niks meer van, overal grote vlekken.

Ik heb m'n drivers al geupdate en maybe belangrijk, mijn mobo is een Asus A7N8X-X

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit trouwens niet aan mijn monitor liggen? deze is vrij oud, een Samsung Syncmaster 500b

Want als ik de Resolutie op 800x600 met vernieuwingsfreq 60 zet dan doetie het wel iets beter...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 11:18 ]

Verwijderd

Je hebt geen andere monitor of andere videokaart thuis liggen? En denk je dat dit aan de software kan liggen? Of is het zeker de hardware?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel ff een andere Monitor proberen, denk wel dat het zeker aan de hardware ligt.
Het is ook heel vaag, de ene keer is het erger dan de andere keer... ga nu ff die andere monitor proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Oke andere monitor geprobeerd en moet zeggen dat dat wel stukken beter werkt! ff kijken naar andere monitor dus, thanks!

Verwijderd

wij hebben het ook, maar dan met een fx5600!
beeldscherm wordt zwart, alleen restarten kunnen we nog.
groet theo.

Verwijderd

Topicstarter
ja precies! bij mij restart hij vanzelf als het een paar keer achter elkaar gebeurd.. Misschien dat het ook wat met de temp. te maken heeft? :? want volgens mij doetie het vaker als de computer een hele tijd aangestaan heeft.. ;(

Verwijderd

probeer eens de refreshrates vast te leggen met bijvoorbeeld het programmaatje reforce. Dan kan geen enkele andere applicatie de refreshrate meer zomaar veranderen.

http://www.diewclan.com/cm/files/reforce.zip

wel goed opletten als je autopopulate doet, dat bij bepaalde resoluties niet een te hoog aantal Hz komt te staan. Dan moet je deze even aanpassen tot waar het wel zou moeten werken. (bij mij komt de 800*600 op 180Hz te staan ook al kan de monitor maar 120Hz aankan bij die reso.)

Verwijderd

Topicstarter
oke ga ik die proberen, bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat werkte helaas dus ook niet :'(

Het wordt steeds erger kan haast niks meer doen of het beeld bevriest en dan refreshed hij weer enzz dan zittie vast en kan ik alleen nog maar opnieuw opstarten..

Iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
ik moet trouwens zeggen dat de videokaart wel erg warm aanvoelt, kan hem haast niet vasthouden...is dat niet goed?

Verwijderd

als je hem niet meer vast kan houden word hij wel te warm. Je moet hem makkelijk met je handen vast kunnen pakken. Misschien ff een 80mmfan ofzo eronder hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ff vasthouden gaat maar niet veel langer.. zit alleen zo'n koelblokkie op..
Heb nog een ouwe fan van een pent. 1 proc, kijken of ik dat eraan vast kan hangen.
8mm fan, is dat zo eentje of groter?

Verwijderd

Topicstarter
nou is direct m'n vraag, waar sluit ik die draadjes op aan?

Verwijderd

Moet genoeg zijn (er zit bijv ook een 80 mm fan bij de zalman vga koeling). Welke draden bedoel je? Ik neem aan die van de fan. Je kan kijken of je nog 3 pins aansluitingen op je moederboard heb zoals de PS fan of de S Fan (kijk even in het boekje van je mobo), hierbij kun je de rpm uitlezen. Anders moet je je een 3 op 4 pins verloop op je fan zetten en dan op je voeding aansluiten.

Suc6

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Rickyvr6, gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv steeds meerdere berichten na elkaar te plaatsen :)
Pagina: 1