Toon posts:

Abit nf7-s unlock?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
ik ben van plan om een abit nf7-s (nforce 2) te gaan kopen met een barton 2500+, ik weet niet zeker als deze barton gelockt is of niet, want het is niet bekend van welke week die is.
dus mijn vraag is unlockt dit mobo de cpu? de asus doet dit wel heb ik gevonden maar van de abit kan ik het niet vinden.

en nog een persoonlijk vraagje; welke cpu zouden jullie kiezen een barton 2500+ of een tbred B 2600+?
ik gebruik mijn pc het meeste voor gamen en internetten dus niet voor videobewerking en al die dingen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De Barton is standaard al unlocked. Alleen de Palomino's en volgens mij TBRED-A zijn standaard gelocked volgens mij

Als antwoord op je andere vraag:
Ik zou voor de Barton gaan, deze heeft een grote cache, en is dus net een tikkie sneller in sommige dingen, dan een TBRED-B... Maar dat is meer een eigen keuze die je maken moet

[ Voor 50% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2003 11:02 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als jij em alleen gebruikt voor internet en multimedia heb je neem ik aan ook geen behoefte aan overclocken?

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Topicstarter
de barton na week 39 is wel gelockt
en het probleem is nou dat ik niet kan kiezen ik weet niet wat de beste keuze is

Verwijderd

Topicstarter
Bertus schreef op 22 december 2003 @ 11:02:
Als jij em alleen gebruikt voor internet en multimedia heb je neem ik aan ook geen behoefte aan overclocken?
jawel daarom heb ik ook de barton 2500+ genoemd
en voor gamen he ;)

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

ThePerfectCell schreef op 22 december 2003 @ 11:00:
De Barton is standaard al unlocked. Alleen de Palomino's en volgens mij TBRED-A zijn standaard gelocked volgens mij
Kleine correctie, het is bekend dat er barton's zijn (2500+ vanaf week 40) die gelokt zijn en nog niet te unlocken zijn.

Ik zou gewoon een aantal shops bellen/mailen om te vragen welke ze hebben liggen.

bij yorcom.nl geven ze je zo de core en de week als je belt, was bij mij iig wel zo

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook eerst waar ik hem wil bestellen gevraagt als ze eerst willen uitzoeken als die voor week 39 is

Verwijderd

Topicstarter
zandpaddo schreef op 22 december 2003 @ 11:04:
[...]

Kleine correctie, het is bekend dat er barton's zijn (2500+ vanaf week 40) die gelokt zijn en nog niet te unlocken zijn.

Ik zou gewoon een aantal shops bellen/mailen om te vragen welke ze hebben liggen.

bij yorcom.nl geven ze je zo de core en de week als je belt, was bij mij iig wel zo
maar een nforce 2 chipset mobo is bekend dat ze de cpu unlocken, tenminste dat weet ik van de asus mobo, maar werkt dat dan ook bij die nieuwe gelockte barton 2500+?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

zandpaddo schreef op 22 december 2003 @ 11:04:
[...]

Hmmm... Mijne is dan ook voor week 40 geweest, want de mijne is niet gelocked, vandaar dat ik dat dacht... O+ En eigenlijk is het ook niet zo erg, dat de MP gelocked is, voor overclocken dan, je hebt meer aan een FSB overclock... Of is die ook gelocked dan?

offtopic:
Koen, zou ik je er op mogen attenderen, dat je niet per se elke keer een nieuw bericht moet posten (word gezien als een onnodige schop). Je kan dus je berichten editen met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ;)
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:08:
[...]

maar een nforce 2 chipset mobo is bekend dat ze de cpu unlocken, tenminste dat weet ik van de asus mobo, maar werkt dat dan ook bij die nieuwe gelockte barton 2500+?
De Barton voor Week 40 is standaard al geunlocked, dus die hoeft de nForce 2-based mobo niet te unlocken... Weet niet, of hij dat ook doet, met Bartons na week 40...

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2003 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee die is niet gelockt; maar kijk als je betere prestatie's wil moet je je fsb hoog gooien en al doe je het nou zo: je mp heel laag(dat kan dus niet bij gelcokte) en je fsb omhoog

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

koen14, even wat voorwerk doen voordat je een topic opent kan veel schelen:

Topics in DOC, gevonden met de search op 'gelockt barton' :

[rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]
Barton 2500+ : wel of niet gelocked ?
[rml][ OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 6[/rml] << staan corecodes in
2500+ wel of niet gelockt?
unlocken 2500XP

Ook de NF7-S zal de nieuwe 2500+ Barton's van na week 39 dus niet kunnen unlocken.

[ Voor 8% gewijzigd door Remy op 22-12-2003 11:23 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
maar ik wist al dat die gelockt was na week 39 enzo
maar mijn vraag is als dat mobo hem unlockt?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:24:
maar ik wist al dat die gelockt was na week 39 enzo
ReemF schreef op 22 december 2003 @ 11:23:
Ook de NF7-S zal de nieuwe 2500+ Barton's van na week 39 dus niet kunnen unlocken.
Nee dus ;)

[ Voor 104% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2003 11:27 ]

Verwijderd

De gelockte Bartons van na week 40 zijn nog niet te unlocken. Ik heb er zelf een :(
Maar je kan toch nog heel ver komen. Met een OC van 2600+ naar een 3200+ had ik een stijging van 2 graden. Heb alleen de FSB naar 200 Mhz gezet. Ik ben nog niet verder gegaan maar heb het idee dat hij nog heel wat verder kan komen.

<edit>te laat</edit>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 11:30 ]

• Remy

Remy

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:24:
...
Dat zeg ik net in m'n post hierboven, dat kan dat mobo dus niet, er zijn genoeg mensen in DOC die dat al uitgebreid getest hebben. Die 2500+ Barton's zijn -echt- gelockt, en kan je dus niet op een andere mp zetten. Je zal dus met de fsb moeten overclocken. Ik spreek hiermee uit eigen ervaring:

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/tech/barton-small.jpg

Mijn 2500+ Barton is uit week 42, en ik heb er genoeg mee getest op nForce2 mobo's om te weten dat hij echt gelockt is.

Overigens ben ik met FSB overclocking wel al tot een fsb van 228 gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/bench/wcpuid2515.gif

Dus een gelockte mp hoeft niet per se een last te zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Remy op 22-12-2003 11:29 ]

LinkedIn
Instagram

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ReemF schreef op 22 december 2003 @ 11:28:
[...]

Overigens ben ik met FSB overclocking wel al tot een fsb van 228 gekomen:
Misschien een beetje offtopic, maar is dit met luchtkoeling?

• Remy

Remy

ThePerfectCell schreef op 22 december 2003 @ 11:42:
[...]

Misschien een beetje offtopic, maar is dit met luchtkoeling?
Zekers, er zit een Zalman CNPS-6000Cu op mijn proc, en de 92mm Zalman fan voor die proc heb ik vervangen door een 120mm 4412 FGL Papst fan. Het geheel wordt gecompleteerd door 5 80mm casefans, en alles draait op lage toeren zodat het geluid heel erg beschaafd is. Ik draai normaal overigens stabiel op 11x210, ruim 2300MHz dus, want anders moeten m'n fans wel wat harder draaien en die herrie is niet nodig aangezien 2300MHz stabiel al best aardig is.

Overzichtje:

Afbeeldingslocatie: http://reemf.crewserver.com/naakt.jpg

Dat zijn overigens geen Pringles-bussen, maar fanducts O-)

LinkedIn
Instagram

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ziet er wel nijs uit ReemF...

* CH4OS gaat ook maar nóg betere (lucht)koeling regelen... Want een Barton, van VOOR week 40... Op 2233MHz (ook luchtkoeling) is niet erg veel te noemen, als ReemF met een Barton NA week 40 verder komt :'(

Je fanducts... Ze lijken wel Pringles-bussen... :+

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 22-12-2003 12:04 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:36

Epsilon

ThePerfectCell schreef op 22 december 2003 @ 12:03:
Ziet er wel nijs uit ReemF...

* Epsilon gaat ook maar nóg betere (lucht)koeling regelen... Want een Barton, van VOOR week 40... Op 2233MHz (ook luchtkoeling) is niet erg veel te noemen, als ReemF met een Barton NA week 40 verder komt :'(

Je fanducts... Ze lijken wel Pringles-bussen... :+
nijz

lol, wat een rotzooi in je case reemf :)

Het is trouwens zo, dat niet ALLE bartons van week 40 gelockt zijn. Ik heb er hier 1 die unlocked is.

Maar voor luchtkoeling moet je je echt niet zo druk maken over die lock. De FSB zal niet snel de bottleneck zijn dan. als je 220mhz FSB of hoger gaat draaien (dat is dus 2450mhz+) zal je luchtkoeling aardig in het verdrang gaan komen.

Als je echt hoge FSB's wil gaan draaien, moet je OF aan betere koeling, of idd en proc zien te vindne die unlocked is (2800+ cpu's zijn vaak nog unlocked omdat deze minder verkocht worden, maar vraag altijd ff naar de core stepping. Vermeld er echter wel bij, dat je de proc niet koopt als je de stepping + week niet weet, anders geven ze die niet snel !!).

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Wat maakt het uit als ie gelockt is? Je kan alleen de MP niet wijzigen maar je kan alsnog wel oc'en en sinds hij daar nieuw voor is enzo maakt dat voor hem toch nix uit?
Pagina: 1