Toon posts:

[XP] Eigen installatie maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je een bedrijfspc koopt (zoals Compaq) dan is er vaak al Windows XP op geinstalleerd. Hoef je bij het starten van de pc alleen je gegevens in te vullen zoals: naam, bedrijfsnaam, licentie, enz. Ik heb de search gebruikt van GoT en Google om mijn antwoord op mijn vraag op te zoeken maar ik zou niet weten hoe ik dit moet zoeken. (Het zal wel iets makkelijks zijn)
iig weet toevallig iemand hoe je zo'n installatie maakt. De rede hiervoor is dat ik op elke pc in het bedrijf hier zo'n image kan zetten en dan alleen nog maar de benaming hoef in te vullen. Leek me wel handig als je 20 nieuwe pc's moet installeren :P

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Dit kan je doen door gebruik te maken van een Answer file..
Die vult al jou waardes automatisch in. Unattend.txt heet het dacht ik. Microsoft heeft zelf een tool hiervoor waarmee je heel makkelijk zo'n file kan maken

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
sysprep heet die tool.. :)

Eerst alles installeren en instellen, daarna met sysprep een "mini-setup" ervoor zetten. Dan kan je er een image van maken.

edit:
Extra info

[ Voor 75% gewijzigd door DefaultUser op 22-12-2003 10:55 ]

Als ik maar een beetje kan computeren

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-03 09:03
Volgens mij maken Compaq en Dell gebruik van Sysprep. Dat is weer net anders als een setup met unattended.txt alleen uit te voeren.

Verwijderd

Als ik licenties van windoows koop voor mijn winkel dan krijg ik er altijd een 'system builder' cd bij waar dat volgens mij mee kan. (nooit gebruikt)

mod break: Lees de licentie even goed door van jouw systembuilder licentie ;)

[ Voor 29% gewijzigd door elevator op 22-12-2003 10:57 ]

• Shockyboy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05-2025
Of je installeert een PC zoals gebruikelijk, en draait dan een tooltje (uiteraard ook weer van Microsoft) die alle 'gebruikersspecifieke zaken' uit Windows sloopt.
Vervolgens start de computer opnieuw op, en van _die_ configuratie maak je een image.
Dat image verspreidt je over meerdere PC's, die dan stuk voor stuk opstarten. Daarna kun je nog een naam, bedrijf en serienummer van Windows ingeven. Die kun je eventueel ook nog extra voorkoken in de 'answer-file' die door een van de vorige posters genoemd werd.
Zoek anders bij MS eens op 'SID-changer'. Dan kom je vast uit bij wat je zoekt.

AMD 1,4G; A7V333; 512 Mb V7700 Geforce2 Deluxe; 21" Philips Brilliance; 45+60Gb IBM7200; Plextor R412C, PX-32TS, Onstream SC30; Toshiba M1401; SbLive; Microsoft Internet KeyboardPro, Logitech Optical Wireless, HP950C, HP 4100C; WinXP Professional

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 10:54:
Als ik licenties van windoows koop voor mijn winkel dan krijg ik er altijd een 'system builder' cd bij waar dat volgens mij mee kan. (nooit gebruikt)

<font color=blue><b>mod break:</b> Lees de licentie even goed door van jouw systembuilder licentie ;) </font>
Jammer :X

Verwijderd

Lol... sorry niet bij na gedacht |:(

Verwijderd

Topicstarter
Gevonden :D
Thx voor de snelle reacties. _/-\o_

Op de Windows XP cd staat in de map (cd-rom drive):\SUPPORT\TOOLS het bestand DEPLOY.CAB Deze bestanden uitpakken in een map en het programma setupmgr.exe draaien. De rest wijst zich voor zich.
Jullie hebben me weer goed geholpen.

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:18:
Gevonden :D
Thx voor de snelle reacties. _/-\o_

Op de Windows XP cd staat in de map (cd-rom drive):\SUPPORT\TOOLS het bestand DEPLOY.CAB Deze bestanden uitpakken in een map en het programma setupmgr.exe draaien. De rest wijst zich voor zich.
Jullie hebben me weer goed geholpen.
Die file unattend.txt moest toch winnt.sif genoemd worden op de flop?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk eens op http://unattended.msfn.org/xp/ :)

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 22-12-2003 18:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Kan ik ook installs/drivers van b.v. mijn Audigy erin gooien?

Verwijderd

KewlKiddo schreef op 22 december 2003 @ 18:58:
Kan ik ook installs/drivers van b.v. mijn Audigy erin gooien?
In principe wel; gewoon je audigy drivers installen (en alle andere dingen) en sysprep runnen.

Een heel enkele keer pakt'ie de driver daarna niet op, dan kan het helpen om of de install files in C:\Drivers te zetten, ze vandaaruit te installen en het mapje daarna te laten staan of de drivers integreren in het sysprep proces. Is opzich ook niet zo moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 19:04:
[...]

In principe wel; gewoon je audigy drivers installen (en alle andere dingen) en sysprep runnen.

Een heel enkele keer pakt'ie de driver daarna niet op, dan kan het helpen om of de install files in C:\Drivers te zetten, ze vandaaruit te installen en het mapje daarna te laten staan of de drivers integreren in het sysprep proces. Is opzich ook niet zo moeilijk.
idd, dat klopt. Je kan volgens mij zelfs programma's installeren en erbij zetten dus ook drivers. Verbeter me als het niet waar is, maar ik heb t wel geprobeerd en bij mij werkt t. Nadat je setupmgr.exe geconfigureerd hebt en sysprep erna. Start de pc opnieuw op. Maak er dan een image van met bv Drive Image. Die image opslaan en check. :D

Verwijderd

Topicstarter
usr-local-dick schreef op 22 december 2003 @ 18:21:
[...]

Die file unattend.txt moest toch winnt.sif genoemd worden op de flop?
anandus schreef op 22 december 2003 @ 18:52:
Kijk eens op http://unattended.msfn.org/xp/ :)

:D

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 20:11 . Reden: foutje ]

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Jullie vergeten naar mij idee wat...

Wat een fabrikant doet als ze een bepaald type gaan verkopen is:
1 Windows installeren
2 Alle software plus drivers erop
3 Systeem op slot zetten met sysprep (Cd-key eruit en tijd datum op standaard)
3 Een image maken (Toshiba met Norton Ghost)
4 Dit alles met een menu op 1 of meerdere cd's danwel dvd zetten.

Met een bestand al winnt.sif kun je alleen maar een auto install doen, hierdoor hoef je tijdens de setup geen Cd-Key, tijd/datum, netwerk instellingen in te vullen.
Je maakt je setup dus automatisch.
Om een complete install van windows te maken met drivers en software moet je de bovenstaande 4 opties eerst doen.

Sysprep is in hetzelfde .cab file te vinden als setupmgr.exe.
Pagina: 1