Toon posts:

Hoe backup je DVD met menu zonder extraas

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Hoe kan ik het beste een DVD backuppen waarbij ik wel het menu te zien krijg maar geen extraas heb?

Ik wil nl vanuit het menu de taalinstellingen en ondertitels in kunnen stellen. De extraas die boeien me niet echt.

Ik heb voorheen met DVDDecrypter en DVD2One wel eens de hoofdfilm gekopieerd en eens de volledige film, maar ik weet niet hoe ik ALLEEN de hoofdfilm MET menu kan krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
DVDShrink werkt perfect hiervoor - edit: niet helemaal goed gelezen, met DVDShrink heb je alleen de hoofdfilm zonder extra's. Ondertiteling enzo kun je via de afstandbediening blijven doen...

[ Voor 72% gewijzigd door hemiparo op 22-12-2003 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat lukt me idd wel, is ook niet zo'n probleem om met de AB de taalinstellingen te doen, maar ik vind die menu's vaak mooi gemaakt en het geeft wat meer overzicht om deze instellingen te doen.

Ik weet niet hoe je het menu er 'los' bij kunt zetten?

Verwijderd

CloneDVD van Elby schijnt dit te kunnen: http://www.elby.ch/en/products/clone_dvd/index.html

Mocht iemand een (makkelijke) oplossing hebt waarin CCE wordt gebruikt hoor ik dit ook graag... :D

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-02 15:54

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:20

Sjaak_Afhaak

Bleh!

hemiparo schreef op 22 december 2003 @ 10:50:
DVDShrink werkt perfect hiervoor - edit: niet helemaal goed gelezen, met DVDShrink heb je alleen de hoofdfilm zonder extra's. Ondertiteling enzo kun je via de afstandbediening blijven doen...
DVDschrink is inderdaad een optie, DVD2DVDR doet hetzelfde maar net iets anders, en is naar mijn mening toch nog een stuk beter.. (je kunt bijvoorbeeld zorgen voor automatisch startende ondertitels en geluidstrack, etc)

Hier staat tekst

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:39:
CloneDVD van Elby schijnt dit te kunnen: http://www.elby.ch/en/products/clone_dvd/index.html

Mocht iemand een (makkelijke) oplossing hebt waarin CCE wordt gebruikt hoor ik dit ook graag... :D
Ja, als je dit gebruikt met AnyDVD kan CloneDVD alle DVD's kopieren.
Dat heb ik ook geprobeerd en 't werkt uitstekend eigenlijk, 't hele menu staat erop, en je kiest zelf of en welke extra's je erbij wilt of niet.

Saved by the buoyancy of citrus

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 19:51
Digitarius, ook ik wil je CloneDVD aanraden. Default kopieert CloneDVD niet het menu mee, maar je kunt een vinkje zetten om het menu wel mee te nemen. En dat kan soms zelfs noodzakelijk zijn!

Zo heb ik een film gekopieerd die weigert om via de afstandbediening de ondertiteling te wijzigen. Het moet verplicht via het menu! Ik had dat, dom, dom, dom, niet eerst ff getest, zodat ik nu een DVDR heb met engelse en nederlandse subs, die ik NIET kan selecteren omdat ik het menu niet meegenomen had! :( Ach, zo leer je van je fouten he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb idd CloneDVD gebruikt en het is me gelukt om alleen de film met menu te maken.
Het enige waar ik nog tegenaan liep: Als de DVD afgespeeld wordt (nog voordat het menu verschijnt), dan komen er een paar introfilmpjes die niet meegebackupped zijn, zodoende krijg ik een grijs scherm. Dan moet ik eerst een paar keer op 'Forward' duwen en dan krijg ik het menu pas.
IK moet even uitzoeken wat ik verder op de DVD moet zetten.

En CloneDVD is idd makkelijk om te selecteren welke hoofdstukken ik moet hebben.
Pagina: 1