Toon posts:

[VB]Webbrowser refresh2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik schrijf dus een programma'tje die een webpagina totaal moet refreshen en niet zoals ie nu doet het iedere keer uit de cache laden. nou is daar een soort property voor maar ik snap niet helemaal hoe hij werkt. op internet is er eigenlijk niks over te vinden verder. deze pagina's heb ik gebruikt:

http://msdn.microsoft.com...ence/methods/refresh2.asp

http://msdn.microsoft.com...nums/refreshconstants.asp

kan iemand me hier verder mee helpen?

Alvast bedankt!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Hum ja, wat snap je niet? Wat heb je al geprobeerd en zo? Heb je ook code die 'het niet doet' zoals je je zo mooi en duidelijk omschrijft?

En je maakt mij niet echt wijs dat Refresh2(REFRESH_COMPLETELY) niet werkt trouwens.

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
misschien had ik het een beetje fout gezegd. ik snapte niet helemaal hoe ik hem moest toepassen. ik probeer nu jou antwoord en als dat goed werkt was het heel dom van mij :)

Verwijderd

Topicstarter
hij snapt niet zoveel van die property, hij begint dus dat die variabele not defined is. nou heb ik dus ook al zitte te kloten met die vLevel maar dat helpt ook niet zoveel.

en zoals jij zij van heb je ook code die niet werkt? nou het probleem is dat het wel werkt maar niet op de goeie manier. hij haalt hem nogsteeds op uit de cache.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 10:47 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:14
Wat curry vooral wil zeggen, is dat je dit eens moet lezen.

https://fgheysels.github.io/

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 10:45:
hij snapt niet zoveel van die property, hij begint dus dat die variabele not defined is. nou heb ik dus ook al zitte te kloten met die vLevel maar dat helpt ook niet zoveel.
Zet er dan 3 neer, volgens de docs die je zelf geeft de bijbehorende constante.
en zoals jij zij van heb je ook code die niet werkt? nou het probleem is dat het wel werkt maar niet op de goeie manier. hij haalt hem nogsteeds op uit de cache.
Uhm ja, geef dan dat stukje code eens dat niet goed werkt, dan kunnen we wellicht je probleem zien ipv dat we in onze glazen bol moeten blijven turen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
zoveel code is er niet :)

Private Sub Timer1_Timer()
brwWebBrowser.Refresh2 (3)
End Sub

• curry684

curry684

Hum ja, en wat is de exacte error die je krijgt daarop?

ik ga het trekken naar nuttige info trouwens zeer binnenkort opgeven op deze manier, zie ook [rml]whoami in "[ VB]Webbrowser refresh2"[/rml]

[ Voor 62% gewijzigd door curry684 op 22-12-2003 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
op deze krijg je geen error maar hij refreshed hem niet goed.

ik zal even precies vertellen wat ik doe. het is de bedoeling dat ik de newposts page van casejunkies laat refreshen om te kijken of er nieuwe posts zijn. hij haalt de pagina netjes op maar normaal als je hem nog een keer ophaalt dan zegt hij dat er geen nieuwe postst zijn. en nu haalt hij iedere keer dezelfde pagina WEER op.

• curry684

curry684

Lemme get this straight:

Die pagina die je wil hebben gedraagt zich in IE anders als je op F5 drukt dan in je webbrowser als je Refresh2 zonder parameters aanroept?

En hij gedraagt zich in IE anders als je op Ctrl-F5 drukt dan in je webbrowser als je Refresh2 met parameter 3 aanroept?

Verwijderd

Topicstarter
nee gedraagd zich niet anders.

maar stel dat ik die pagina laad en er staat een nieuw bericht en ik refresh hem met F5 of ctrl F5 dan staat er steeds hetzelfde. sluit ik iexpl en start hem opnieuw op laad die pagina weer dan is het goed

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 11:49:
nee gedraagd zich niet anders.

maar stel dat ik die pagina laad en er staat een nieuw bericht en ik refresh hem met F5 of ctrl F5 dan staat er steeds hetzelfde. sluit ik iexpl en start hem opnieuw op laad die pagina weer dan is het goed
Ja wat wil je nu? 8)7

Refresh2(0) is gewoon F5 van IE.
Refresh2(3) is gewoon Ctrl-F5 van IE.

Verwacht je nou echt dat ze ander gedrag vertonen? Blijkbaar is die betreffende site gewoon f**ked up, ik vermoed dat ze een session cookie met foute data plaatsen. En ja, die wordt pas weggeknikkerd als je de browser sluit. Waarom zou een WebBrowser control, dat gewoon IE als ActiveX object is, zich in godesnaam anders gedragen dan IE als standalone app, wat ook gewoon IE als ActiveX object in een generic container is.

Verwijderd

Topicstarter
dus zogezegd is die site gewoon gaar?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:37:
dus zogezegd is die site gewoon gaar?
Probeer hetzelfde eens met een andere site.

• curry684

curry684

xtra schreef op 22 december 2003 @ 13:51:
[...]

Probeer hetzelfde eens met een andere site.
Wat, bij onverwacht gedrag kijken of het reproduceerbaar is in andere testgevallen? Nu doe je wel een heel revolutionair voorstel hoor ;)

Pagina: 1