Toon posts:

Verdorie ik krijg anonymous email met virus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de afgelopen twee weken mailtjes gehad van afzender 'Hahaha' <hahaha@sexyfun.net>, de ene keer met Franse, de andere keer met Spaanse tekst. De Franse tekst gaat vermoedelijk over de 7 dwergjes en een verrassing en de Spaanse over een grote verrassing. Dr zit steeds een attachment van 20-25 kb bij, twee ervan met een .scr extensie.

Ik was natuurlijk zo nieuwsgierig om dr een te openen en ja hoor, twee uur later zei windows dat mn schijf vol was (bull) en dr kwam piepmuziek uit mn speakers. Maar ja, screensaver uitgezet, probleem opgelost. Niemand heeft vage email van mij gehad (geen outlook .vb script dus), dus het is te overzien.

Nu net heb ik dr weer eentje binnengehad en zonder de attachment te starten begint dat gepiep (cq muziek) weer!!!

Ik heb wel zekere vermoedens waar het vandaan komt en die persoon een subtiele hit gegeven dat ik dat wel doorhad, maar ze blijven komen die emails.

Nou is dus mijn vraag: Hoe kan ik de herkomst van dit mailtje achterhalen? Ik wil eerst meer zekerheid hebben waar het steeds vandaan komt voor dat ik met een verschrikkelijke wraakaktie in het kwadraat begin. Deze email wordt express verstuurd en dat vind ik hardstikke laag!!!

Verwijderd

Volgens mij moet je ook maar even en virusscanner je systeem laten checken, je weet maar nooit..