Nog steeds performance problemen op nieuw systeem

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

Topicstarter
Hi,

Ik zal even de system specs geven:

Kast: Chieftec Dragon MidiTower Wit, I/O Front, 360W
Voeding: Enermax 460W
2 extra Enermax Systeem coolers
Moederbord: Asus P4P800 Deluxe,S478,i865PE,1394,SATA,GLAN,RAID
Processor: Intel 3.0 Ghz
CPU Cooler: Zalman CNPS7000-AICu CPU Cooler (Socket 478/754)
Geheugen: 2x Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400MHz
Harddisc: Maxtor DiamondMax Plus 9, 120Gb,7200rpm,8M,SATA150
Videokaart: Hercules 9800 Pro 128 MB
Geluidskaart: Soundblaster Audigy 2
TV-kaart: Leadtek Winfast TV2000 Deluxe
LiteOn DVD en DVD-burner
Muis: Logitech MX700
Monitor: Iiyama 19" MM904

en on het compleet te maken:

Toetsenbord: Keytronics
Sony Discdrive
Creative 5.1 boxen (5400)
Snowpad (als muispad)
Zyxon Moden, 650 series en SiteCom router

Dit is het tweede systeem waar ik deze problemen mee ondervind, en ik ga onderhand geloven dat het iets anders is dan een standaard hardware of software probleem, ik geloof niet in toeval, niet dit toeval.

Maar het systeem was compleet geinstalleerd met Windows XP Home bij Informatique (die staan op zich vrij goed aangeschreven, en daar werken echt wel goeie mensen).

Ik heb zelf niets aan het systeem veranderd voor de problemen begonnen (qua drivers), alleen games geinstalleerd. En het draaide echt werelds voor een paar dagen, 3 om wel te zijn, toen dropte de performance, grafische performance om wel te zijn. In 3d Games (UT2k3) zijn de FPS wel goed, alleen erg schokkerig beeld, niet vloeiend, in Diablo II echter, een 2D game, dropt de FPS vaak naar 5-10, vooral als er wat met spell effects gebeurt op het scherm, dan ineens weer naar 85. Ik heb Diablo II ook in de eerste 3 dagen gespeeld en het draaide zeer goed, GEEN framedrops.

Inmiddels heb ik wel een complete herinstallatie van het systeem gedaan, software .... ook omdat ze vergeten waren te partitioneren, ik heb mijn OS graag apart, lost van data. Ik heb hem in 3en gesplitst, 3 primaire partities, waarvan C de OS, D voor aparte data (plaatjes, geluidjes, drivers etc) en E voor games.

Installatie gaat alsvolgt:

- Windows XP Home installate (SP1 editie), tijdens installatie C formatteren naar NTFS (D en E zijn ook na aanmaken standaard geformatteerd, da's geloof ik 4k cluster grootte).

De installatie gewoon volgen, ales gaat vanzelf, niets veranderd

- Na installatie:

- Intel Chipset Drivers
- 3Com drivers van de CD die bij mijn moederbord zat
- DirectX 9.0b (aangezien Catalyst 3.9 drivers die eerst willen)
- Catalyst 3.9 Drivers van ATI.Com, dus gewoon downloaded, aanclicken en de rest gaat vanzelf .... uiteindelijk heb ik ze nu op Performance ingesteld, maar ik had ze altijd op Kwaliteit, maar AA en AF op 'applicatie' staan .... geen verschil gezien, maakt dus niet uit.
- SB Audigy 2 drivers van de creative CD-Rom geinstalleerd en de applicatie die erbij zit .... GEEN Nederlandse updates gevonden bij creative.com
- Drivers van Leadtek Kaart geinstalleerd via de CD-Rom, ook net als bij de andere gewoon de setup.exe draaien en de rest gaat vanzelf. Ik had wel de WHQL-drivers gekozen tijdens de setup, je kon kiezen uit een tweetal type drivers. Ik geloof zowieso niet dat deze installatie effect kan hebben op de game performance.
- Een tweetal Windows Updates, zowieso 1 TV kaart update voor DX 9.0b, de andere moet ik even opzoeken. Deze twee specifieke updates had Informatique meegeleverd, en dat zal niet zonder reden zijn. Verder heb ik geen Windows Updates geinstalleerd.
- Ik heb ook nog Iiyama drivers binnengehaald, omdat hij hem zag als PnP monitor. Maar deze had ik pas geinstalleerd NADAT ik problemen had, dus alleen op te kijken of het effect zou hebben.

Daarnaast heb ik niet echt troep geinstalleerd:

Norton Internet Security 2004
(sinds gisteren ook Norton SystemWorks 2004)
Mediaplayer 9
Winzip 8.1
MSN 6.1
UT2k3
Unreal XMP 2 + demo

Ik kan natuurlijk helemaal verder overnieuw beginnen met het probleem. Ik heb zowieso een paar dinge gewijzigd sinds de problemen, aangezien ik me voor had genomen niets te wijzigen na het ontvangen van het systeem, om zeker te zijn dat ik in ieder geval niets gedaan heb omdat ik ergens een vermoeden had dat het oude probleem terug zou keren:

- Automatic Updates Uitgezet
- Verbindingen van buitenaf toestaan uitgezet
- Virtueel geheugen op twee dezelfde waarden gezet, zo'n 1,5 GB.

De frequentie van videokaart instellingen voor adapter is 75 Hz, het staat op 32bit (maar 32 of 16 bit maakt geen verschil), en de rest staat qua AA en AF zo laag mogelijk en staat op performance.

Als iemand iets ziet waarvan hij denk 'dit doe je fout', ik hoor het graag.

Het enige wat ik wel gezien had in de meterkast, was dat maar 2 van de 4 groepen beschermd waren door de aardlek. De stopcontacten waar de contactdozen in zaten, waren niet geaard, de contacten in de contactdozen zelf WEL. Nu heb ik een verlengsnoer lopen naar een aansluiting waar alleen de CV op zit, geaard en beschermd. Ik heb nog geen verschil gezien, maar je gaat wel uit van een vreemd probleem.

Dit heb ik wel geconstateerd: Elke keer als ik mijn vorige PC terugkreeg van Informatique, hadden ze alleen anders drivers geinstalleerd en het scheen weer goed te draaien. Het draaide ook goed, maar dan na 2-3 dagen niet meer (1,5 jaar geleden was het nog na 2 maanden, ook na aanschaf systeem, nu is het na 2-3 dagen, ook dit nieuwe systeem .... ik geef het maar even aan, misschien doet het bij iemand een belletje rinkelen). Welk wonder hebben zij gebruikt? Ik had namelijk al diverse drivers gechecked. Maar het erge was, als ik het systeem ONVERANDERD had laten draaien, was het na een paar dagen weer raak.

Nu heb ik het probleem al een keer aangemeld hier, van mijn oude system. Nu het probleem terugkeert, kan ik helemaal opnieuw beginnen met alle standaard oplossingen. Mijn systeem is schoon van Spyware etc., ik heb volgens mij goeie drivers gebruikt. Het enige daarbij zou nog kunnen zijn dat ik alleen specifiek de Hercules drivers van hun homepage zou moeten gebruiken ipv de ATI-drivers.

De temperaturen zijn goed, CPU en Moederbord gaan rond de 30 graden C, heb alleen geen tool voor meten videokaart temperatuur. De Voltages heb ik gemeten met een tool, en die kloppen ook. Ik ga niet klooien met BIOS, maar kun je via Windows ook je BIOS settings bekijken en zo dus screens maken???

Maar in mijn achterhoofd blijft het idee steken .... is het iets bij mij thuis, waardoor dit veroorzaakt zou kunnen worden? En zo ja, wat?

Zou ik de PC na overschakelen naar geaard contact een paar dagen uit moeten laten? Misschien gek, maar omdat de PC bij Informatique ook een paar dagen uitgestaan heeft voor reperatie, ze beginnen er natuurlijk niet meteen aan. Ik denk alleen dat PC terugbrengen geen zin heeft, aangezien het daar kennelijk wel weer goed gaat draaien. Het zal daar dan ook onder andere omstandigheden draaien. Daar ben ik dus naar op zoek, het verschil. Wat zou het kunnen zijn. Hoe gek ook, ik hoor het graag. Een plaatsgebonden probleem. Klinkt dit gek? Zou het kunnen of is het onzin? Zo ja, waar moet ik beginnen met oplossen, ik ben echt geen expert, ik doe het met de kleine kennis die ik heb, waar ik over lees en die mensen me aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 07:52

orca

Zwem goed, Broeder.....

wat gebruik je voor anti-virus en anti-adware??

klinkt mij als spyware klacht

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Systeem is overigens clean installed. Lijkt me niet dat het systeem in 1 dag tijd vol zit met spyware. Ik gebruik adaware en spybot, daarnaast Norton Systemworks, en Norton Antivirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:25
Ik zal toch maar eens naar je bios gaan kijken. Informatique past daar ook regelmatig, optimalisaties toe. Reset de bios eens terug naar factory defaults en check daarna weer in de bios de CPU, FSB en geheugen timings.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OK, maar kan ik die settings toevallig via Windows opvragen? Dan kan ik ze eerst evt. plaatsen hier of zo. Van BIOS heb ik namelijk echt geen verstand en klooi ik liever niet aan, daluk zet ik ze op default en gaat er echt iets fout. Garantie kun je dan naar fluiten en niemand die het op gaat lossen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-04 19:17
Als je denkt dat het een plaatsgebonden probleem is, zou je altijd je systeem-kast mee kunnen nemen naar een vriend, en daar aansluiten. Kijken of het verschilt.

Als het daar wel goed loopt, is haast het enige dat je verandert hebt, de stroomtoevoer. Dan zou dat het moeten zijn.

Had je niet van die speciale contact-dozen die je apparatuur beschermen tegen te hoge/lage stroom-input? Dan zou je dat is moeten proberen.

[Edit]
Je komt in je bios door Delete in te houden bij het opstarten. Je kunt deze instellingen niet/nauwelijks in Windows bekijken.

Als informatique alleen maar de drivers heeft geherinstalleert, en het dan wel weer 2-3 dagen bij jou goed werkt, zou je dan niet zelf daarna eens de drivers (Van videokaart) kunnen herinstalleren? misschien raakt je video-kaart driver wel eens in de 2-3 dagen corrupt?

Zoek anders ook eens een andere versie van je videokaart driver. Bijvoorbeeld Catalyst 3.7 werkt bij vele mensen (waaronder mij) nog altijd het beste.

hier heb je de link:
http://www.driverheaven.net/downloads/index2.htm

[ Voor 43% gewijzigd door jeroen-v op 22-12-2003 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Dit klinkt mij als een videokrt driver probleem in de oren... Je hebt er ook 2 inhangen.. Haal die Tv-krt er eens uit (deinstal drivers) en speel eens met alleen die ATI krt...

[ Voor 49% gewijzigd door under-world op 22-12-2003 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb 3.7, 3.8 en 3.9 gehad .... alleen nog niet de versie's op www.hercules.com, misschien dat die specifiek voor deze kaart beter werken?

Als ik metingen doe van Voltages meet ik geen verkeerde waarden. Kan ik ergens specifiek Voltages en Temperaturen van de videokaart alleen meten? Ik heb veel gevonden, en alles wat ik gemeten heb doorgestuurd naar vrienden op MSN, die vervolgens zeiden dat het er goed uitzag.

Die speciale contactdozen ken ik op zich niet. Ik wil best geld uitgeven om het probleem op te lossen, maar ben even niet geneigd er nu weer nutteloze euro's aan uit te geven, met weer hetzelfde teleurstellende resultaat. Ik zit er bijna over te denken om een '50 euro voor degen die het oplost'-post te openen :). Het is na 2 jaar wel eens welletjes geweest.

En het gekke is, ik heb met mijn Pentium 3 + GeForce 2 MX nooit problemen gehad, en mijn vorige met GF TI 4200 draaide 2 maanden vlekkeloos, ineens was het raak, daarna constant probemen gehad, net alsof er iets veranderd was .... maar wat. Ja, na 2 jaar ga je de meest vreemde oplossingen geloven, aangezien de standaard oplossingen (ik heb voor het vorige systeem als 2 posts gehad) niet werken.

TV kaart eruit halen ga ik zowieso proberen, who knows :). Maar dan heb ik daar geen drol aan dus :(.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 22-12-2003 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 15:29

Tpn

probeer de 3.10 driver eens, deze werkte voor mij al een stukje beter, moet wel zeggen dat ik ook nog steeds drops houd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Anoniem: 86074 schreef op 22 december 2003 @ 10:39: TV kaart eruit halen ga ik zowieso proberen, who knows :). Maar dan heb ik daar geen drol aan dus :(.
JE zou nog die Hercules standaard drivers eerst kunne proberen. Kijk, om erachter te komen welke hardware of software het probleem veroorzaakt moet je simpelweg met trial and error testen of het probleem blijft in verschillende configs. Als je die hele rits catalysts al ge geprobeerd hebt weet je iig dat het daar niet zit. Volgende stap.... :+ Dat van die tvkrt is misschien vergezocht maar het kan de combinatie zijn die problemen geeft. In welk slot zit die TVkrt BTW ?

[ Voor 3% gewijzigd door under-world op 22-12-2003 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zowieso in een PCI slot, er zit 1 lege PCI slot tussen video en geluidskaart. Ook weer een lege tussen geluidskaart en tv kaart.

Nu nog even die driver cleaner vinden, ik ga wel even wat ATI posts afzoeken. Hiervoor eigenlijk een paar clean installs gedaan, om zeker te weten dat ik niets verpestte. Maar momenteel hou ik de installatie zo. Full Uninstall zou moeten werken, maar ik las dat er altijd wel troep achterbleef.

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 22-12-2003 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

OKay dat is opzich prima... MOet bijna wel een driver probleem zijn...

[ Voor 45% gewijzigd door under-world op 22-12-2003 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoop het! Het hoopgehalte is na deze tijd alleen niet al te hoog dat die Hercules driver echt wonderen gaat verrichten. Zal ik de 3.7 maar nemen, aangezien ik niet veel soeps over 3.8 lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Move VB > PMG, dit gaat niet alleen meer om de videokaart maar klinkt meer als iets fundamenteels. Neem ook de Hangen en OpstartProblemen Troubleshooter door in de PMG faq, en post de resultaten ervan in dit topic :)

deze dus: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 14% gewijzigd door Remy op 22-12-2003 10:52 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100540

Het zoeken van performance problemen in netspannings aansluitingen klinkt mij een beetje als spoken zien in de oren,maar enfin...

Ik heb soortgelijke problemen met mijn HP Pavilion T370 (P4 2.6/512/i845GE/Radeon9200 128).Ik heb de hele boel al schoon geinstalleerd met de nieuwste drivers,DirectX etc...Halo draait redelijk,maar zodra er maar enige actie komt vertraagt alles zodanig dat de lol er compleet uit is.
Probeer ik tbv performance de settings in Halo zelf aan te passen krijg ik enkel een melding 'gathering exception data' gevolgd door een exit.Prince of Persia-Sands of Time draait overigens goed,hoewel ook hier weer toenemen van actie afnemen van performance duidelijk demonstreert.

Nu weet ik dat er in die HP een MSI MS-6577 mobo zit,echter tweaken van het BIOS is er niet bij gezien er een HP versie inzit.Wijsheid: zo laten of originele Award BIOS erin fluiten en hier en daar wat 'bij'klokken?

Onder de streep baal ik er grof van een uitgave gedaan te hebben en al heel snel teleurgesteld te worden.Ik hoor dan ook graag van eenieder die nuttige info heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zich klopt het, alleen de problemen doen zich voor tijdens 3D games, voor de rest heb ik geen performance problemen. Leek me logisch da'k hem in het videoforum plaatste.

Ja spoken zien, je hebt gelijk, maar je gaat ook aan de meeste gekke oplossingen denken waarvan je eigenlijk weet / denkt dat het onzin is.

Als ik zo die inleiding lees:

- Ik heb geen opstart problem of foutmeldingen
- Voeding is ok (Enermax), voltages vallen binnen marge. Ook de 5V die kennelijk voor zware videokaarten/systemen belangrijk is. Ook zit hij nu op een geaard stopcontact, maar de contactdozen zelf hadden wel altijd geaarde contacten, zaten alleen tot voor kort niet op een geaard stopcontact, maar ik heb dus geen opstart problemen.
- CPU temperatuur is rond 27-32 graden celcius, niets is overklokt.
- Processor temp is ook goed, ook niets overklokt.

Alleen die BIOS en Hardware instellingen gaan voor iemand als ik te ver. Ik ga ervanuit dat Informatique dit goed heeft ingesteld en ik ga hier niet zomaar aan klooien.

Welke BIOS instellingen kan ik het best opzoeken om voor de kenners hier meer informatie te geven?

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 22-12-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:07

Shunt

Boe

de instaleer eens alle norton crap
ik weet uit ervaring dat dit nogal kan gaan zieken met je pc
gewoon even een deinstal er van en probeer het dan nog eens.
kijk ook eens of er processen open staat die gewoon tijdens standaart werk veel task tijd eten
en denk er om je hebt een proc met HT dus het is een X aantal % x 2 aangezien hij dat deel over een virtuele proc

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Norton Antivirus gaat er zowieso niet af, er moet een Antivirus programma op draaien. Die Firewall is ook bescherming.

SystemWorks staat er pas sinds gisteren op en ik heb het systeem al een paar weken. Ik wil het er best afgooien, maar het is niet zo dat het al die weken erop heeft gestaan.

Voor die laatste regel ben ik waarschijnlijk iets te veel een leek, die vat ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14786

Zitten alle apparaten op hetzelfde stopcontact aangesloten? (zelfde aarde?)
op verschillende aardaansluitingen kan nogal eens wat spanningsverschil staan.
(heb wel eens 80v gemeten)
dat wil ook wel eens iets doen aan de stabiliteit doen van het systeem.
Ook zou je even kunnen vragen wat de engineers bij de reseller precies heeft gedaan. Alleen drivers ligt dit niet aan.

Zijn er apparaten op je nieuwe computer aangesloten die ook op je oude computer aangesloten waren? (je hebt nl nog steeds hetzelfde probleem.
draai Sisoft sandra er eens overheen, misschien dat dat iets kan zeggen over je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Systeem is helemaal nieuw, juist omdat ik niets van dat oude systeem erin of eraan wilde hebben. Duur testje, maar het was PC prive.

Alles zit aan een tweetal aanelkaar geschakelde contacdozen, wat met een verlengsnoer naar de geaarde contactdoos waar de CV op aangesloten zit. Uiteindelijk alles in 1 stopcontact.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 22-12-2003 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Begrijp ik nou goed dat je naast SP1 geen Windows Update hebt uitgevoerd? Als dat zo is ben je een aardig target als je gaat surfen. En het is goed mogelijk dat jij na de aangegeven periode van een dag of 3 dan behoorijk wat troep op de PC hebt. Da's misschien ook de rede dat het voorheen langer duurde, toen had je misschien geen of tragere internetverbinding. Maargoed, misschien begreep ik je verkeerd en had je ze er al op staan. Check ook eens met firewall-scanners van buitenaf, of er nix openstaat. Ook kan het zijn dat Norton Internet Security 2004
erug zwaar op het systeem leunt, en dat nog erger wordt als je daarvoor de laatste updates vanaf het net binnenhaald, check dat eens. Of laat de internet verbinding er eens helemaal af voor een dag of 3, stekker eruit (moeilijk ja, maar toch :D). Verder zou ik TV-kaart ensoftware er eens uit/af laten. Misschien eens een verse instal daarvoor ook ivm achterblijvende troep. Misschien moet je ook 's naar image software kijken. Dan hoef je niet telkens geheel opnieuw te beginnen, en als je problemen krijgt kun je zo'n image terugplaatsen en kijken of het dan in een klap weg is, dan weet je bijv. sneller dat het softwarematig is.

[ Voor 46% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-12-2003 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal de updates dan wel installeren, maar die updates waren er een jaar geleden ook niet, dus dan zou iedereen een brakke PC moeten hebben, of niet?

Trouwens, nu draait het zelfs na een versie installatie (formatteren C-schijf erbij) brak, niet 3 dagen.

Daarnaast, Norton staat altijd uit tijdens gamen, alle processen gaan op stop. Ik heb al een link gevonden om services te tweaken, hetgeen ik uit kan zetten, staat uit.

Kan ik gewoon alle updates 'blind' downloaden en installeren?

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 22-12-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 86074 schreef op 22 december 2003 @ 11:33:
Ik zal de updates dan wel installeren, maar die updates waren er een jaar geleden ook niet, dus dan zou iedereen een brakke PC moeten hebben, of niet?

Daarnaast, Norton staat altijd uit tijdens gamen, alle processen gaan op stop. Ik heb al een link gevonden om services te tweaken, hetgeen ik uit kan zetten, staat uit.
De virusen enz. waarvoor die plamuur wordt aangebracht waren er een jaar geleden misschien ook niet. Worden telkens nieuwe lekken gevonden ;). Zeker bij een nieuwe install moet je die patches zo snel mogelijk installeren omdat die aanvallen dan overal vanaf het net kunnen toeslaan, omdat ze al een tijdje bestaan. Eigenlijk zou je alle patches moeten downloaden met je oude setup, en eerst installeren op de nieuwe setup alvorens je het net op zou gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-12-2003 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 22 december 2003 @ 11:35:
[...]

De virusen enz. waarvoor die plamuur wordt aangebracht waren er een jaar geleden misschien ook niet. Worden telkens nieuwe lekken gevonden ;). Zeker bij een nieuwe install moet je die patches zo snel mogelijk installeren omdat die aanvallen dan overal vanaf het net kunnen toeslaan, omdat ze al een tijdje bestaan. Eigenlijk zou je alle patches moeten downloaden, en eerst installeren op de nieuwe setup alvorens je het net op zou gaan.
Dat klopt ja!

Is het zo dat met de huidige systemen, een gamer die niet echt een hardware/software man is .... een groot probleem heeft? Aangezien niet iedereen die een computer koopt bekend is met alles? En ik heb geen Hema-PC zal ik maar zeggen?

Maar zoals ik al zei, Norton staat wel uit met gamen, juist voor al die extra achtergrond processen die niet aanwezig zijn.

Maar nu draait 'ie meteen na installatie brak .... was vorige keren ook, dan was de PC 3 weken weg, installeerd Informatique precies dezelfde drivers, had ik de PC, draaide het 3 dagen goed en daarna brak. Installeer ik het zelf, dan is het meteen fout en dan precies dezelfde drivers, aangezien ze de drivers meegegeven hadden.

Dat afkoppelen van Internet probeer ik denk ik ook maar eens, wie weet.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 22-12-2003 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Anoniem: 86074 schreef op 22 december 2003 @ 11:33:
Ja, en dat gebeurt dus ook. Vriendinnetje koopt nieuwe laptop, belt mij na een dag: systeem doet raar. Na een uur internetten had ze al drie virussen binnen.

PC van mijn moeder: ook in een klap helemaal vol met virussen, nadat het jaren goed was gegaan.

MS gaat niet voor niets de firewall van XP standaard aanzetten.

Virussen etc. zijn zich iets beter aan het verspreiden de laatste paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 16:41
Die P4's schakelen toch terug in snelheid als ze te heet worden?
Misschen zit ie net op het randje. Als je niet aanje koeler durft te frutten dan zou je met open kast en extra fan op kast richten minder last moeten hebben...

Zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
hmmz, dit is niet zo moeilijk. Probeer dingen in het probleem wat meer te isoleren. Zet hem bij een vriend neer en je weet dat het NIETS in je huis is. Zet een andere videokaart er in (maakt niet zoveell uit welke) en je weet dat het daar aan ligt (of niet). Vervolgens zou je de videokaart in een andere comp kunnen zetten. Ik kom altijd heel ver met dit soort analyses.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Temperatuur is geen probleem, althans CPU en Moederbord Temp, die heb ik gemeten over langere tijd. Videokaart heb ik nog geen tool voor. Zelfs tijdens game heb ik het door laten lopen, wordt absoluut niet te heet.

De computer heeft ook genoeg ruimte om zich heen, staat niet ingebouwd of zo.

Mijn huisgenote heeft sinds kort een PC, en ik wacht even de status hiervan af, mocht die ook brak gaan lopen (hij staat op de plaats waar deze PC 2 weken terug stond), dan heb ik 3 PCs die zo slecht gaan lopen.

Virusupdates heb ik trouwens wel iedere dag gedraaid en het systeem check ik wekelijks helemaal op virussen, hij heeft tot nu toe geen enkele keer iets gevonden.

Ik kan de PC altijd dan nog eens bij iemand anders laten draaien, op zich geen verkeerd idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 11-06 13:59

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Bobberdebob....

Ik kan mij herinneren dat je zei dat het probleem zich voordeed indien je met je muis bewoog. Zou het niet zo kunnen zijn dat je het bij je invoer apparatuur moet zoeken? Klinkt gek, maar ik zou het nog niet uitsluiten. Hang er voor de gein eens een simpel muisje met staart en bal aan. Hang er desnoods ook meteen ff een simpel toetsenbordje aan.

Hoe zijn je muis en toetsenbord overigens aangesloten? Via USB? Zo ja...probeer de PS2 aansluitingen eens.

Ook zou ik die TV-kaart er eens uit trekken, of in iedergeval die coax kabel. Ik heb wel eens gehoord dat je door zo'n coaxkabel in een aardlus terecht kunt komen. Hij is nu wel geaard aangesloten, maar ik zou het toch proberen.

Verder je kast eens open laten om hitte troubles uit te sluiten. Zet er desnoods een dikke ventilator tegenaan om zeker te zijn van een goede koeling.

Misschien moet je ook eens opstarten zonder die Audigy erin....je weet maar nooit.
Ik kan de PC altijd dan nog eens bij iemand anders laten draaien, op zich geen verkeerd idee.
Zeker geen slecht idee. Laat hem dan ook meteen een dag of wat staan om te zien of het probleem zich daar ook voordoet.

Misschien heb je wel last van negatieve aardstralen....in dat geval zul je Jomanda moeten bellen of met een wichelroede in de weer moeten gaan... :+

[ Voor 18% gewijzigd door jagermeister op 22-12-2003 12:12 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 09:41
Ik weet uit ervaring dat sommige pci modems en HT processoren niet even lekker samen gaan.

Wat je kan proberen om te testen is al je pci kaarten er uit, dus ff met je onboard geluid, gaan gamen.

Dan kaart voor kaart weer terug, en kijken wanneer het probleem weer terug komt....
Of in je bios de HT (hyperthreading) uitzetten... En checken of het dan wel goed gaat...

hope this helps

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is een Ethernet Modem :) Zyxel 650 Series, gekoppeld aan een Sitecom router, waar dus ook PC 2 op zit!

En ik heb niet een stapel muizen liggen of zo, maar wel een andere muis geprobeerd (met balletje), die liep nog brakker.

USB of PS/2 maakt overigens geen verschil uit, ik heb ook maar 1 USB slo in gebruik nu, USB modem is vervangen door een ethernet modem.

Ik wil best die kast open zetten, maar bij de vorige maakte het ook niet uit. Zelfs niet met een aardig blazende staande ventilator ernaast. Ik had al best veel geprobeerd met die andere, vandaar dat ik best wel weer opnieuw wil beginnen met deze, maar niet echt oplossingen eruit verwacht, aangezien het allemaal al geprobeerd is.

Behalve de echt technische zaken zoals BIOS, dat zou iemand anders met kennis van zaken moet bekijken, ik blijf daar af.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 22-12-2003 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6104

Heb je gecheckt of het toegewezen geheugen voor je AGP poort in je bios hoog genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Mensen...hij heeft volgens mij exact hetzelfde probleem als met zijn oude PC. Ik zou dan toch denken dat het aan de oude Hardware welke niet is vervangen ligt. Zijn andere PC was een PIV met een 2.4 GHz processor op een Gigabit Moederbordje met een Geforce IV en een Soundblaster Live.

Dus Bob...wat is nieuw en wat is 'oud'?

- Muis (oud)
- Toetsenbord (oud)
- TV-kaart (oud...toch?)

etc etc.

Probeer zoveel mogelijk je oude onderdelen even te vervangen voor andere onderdelen welke niet tezamen met je oude systeem gewerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles is nieuw! ALLES :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

probeer eens een kale boot
dus enkel proc mem hdd vidkaart en verder niets (doh tobo muis en monitor)
en kijk dan of je het nog hebt
zo nee
gooi alle stuken hardware er 1 voor 1 trug in
en zo kan je het probleem opzoekken

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok .... trouwens TV kaart heb ik nog niets mee gedaan en zit dus nog geen aansluiting op. Moet ik de geluidskaart en TV kaart eerst uninstallen in de software?

Muis is trouwens een MX 700, hiervoor een MX 500 gehad. Aangezien een geluidskaart toch iets is, en vooral deze, wat meer gamers hebben, ga ik ervoor die TV kaart er eerst uit te halen, aangezien dit een minder standaard stukje hardware is. Het zou jammer zijn, maar liever beter draaien zonder dan met, dan maar een 'echte' DVD brander kopen of zo, het is voornamelijk om oude VCR banden over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Heb je EAX aan staan tijdens het gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aan/uit geen verschil. Hardware Acc. staat zowieso uit.

Maar als ik op het vorige systeem af ga .... die gaf nog schokkerige beelden als ik op 640x480 speelde met alles in low in UT2k3. Heb ik nu nog niet getest. Maar ik heb wel 3 dagen kunnen zien hoe het draaide, en dat was subliem. In UT2k3 staat het gewoon op Software sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Allen de gebruiker is nog dezelfde :D .

Zeg, installeer je misschien vage software voor je internetaccount, of zet je dat netjes handmatig op?
Naast, de dus niet gebruikte oude hardware, is er vast wel voorgheen gebruikte "oude" software geinstaleerd, misschien toch in die hoek zoekken?
Begin dan eens met het bijhouden van een kladje waarop je precies alle software schrijft als je die installeerd. Alle instellingen in XP die je aanpast enz.

[ Voor 17% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-12-2003 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal dat maar doen, maar echt vage software niet naar mijn idee. Ik zal overigens niet beweren da'k alles goed doe of zo, daarom heb ik ook duidelijk aangegeven hoe ik de drivers etc. heb geinstalleerd, om erachter te komen of het niet aan mij ligt.

Ik moet hieraan toe voegen, dat ik echt wel genoeg mensen ken die echt helemaal geen donder van PCs weten, en die installeren en doen ook echt alles volgens mij. Ik denk wel redelijk goed na bij wat ik doe, maar geef toe, ben niet perfect.

Naast MSN heb ik ook alleen dat programmaatje geinstalleerd waar windows volgens mij echt standaard om vraagt als je op een flashsite komt, maar ja, dat zullen de meesten ook wel gedaan hebben gok ik.

Daarnaast kan ik best duidelijk aangegevn welke internetsite ik bezocht heb, ik surf niet zo veel op een aantal forums na. Dus ik installeer echt niet bewust internet troep, maar haal wel Spyware eraf met Adaware en Spybot.

Kijk, het begint toch wel een beetje vreemd te worden als je echt 4 jaar computerkunde gestudeerd moet hebben om tegenwoordig een PC een beetje staande te houden, onderhand durf ik inderdaad echt bijna geen donder er meer op te zetten.

Ik probeer al die beta shit geeneens uit die sommige mensen wel eens aanraden te gebruiken, van die ongesupporte troep die even je registry voor je opschonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

heb je nu al gedaan wat ik zij ?
dit is een van de eerste dingen die je behoort te doen (dit staat ook in de faq ;) )
gewoon even doen en dan kan je dat in ieders geval uit sluiten

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

@TS deinstalleer eens directx 9 en gooie er even 8.1 of 8.0 op. Check performance in diablo en unreal.... (dus standaard drivers van Hercules met direct x8 )

[ Voor 21% gewijzigd door under-world op 22-12-2003 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Shunt schreef op 22 december 2003 @ 14:52:
heb je nu al gedaan wat ik zij ?
dit is een van de eerste dingen die je behoort te doen (dit staat ook in de faq ;) )
gewoon even doen en dan kan je dat in ieders geval uit sluiten
Ik zit op mijn werk, aldus kan de rest pas daluk doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Anoniem: 86074 schreef op 22 december 2003 @ 14:54:
[...]

Ik zit op mijn werk, aldus kan de rest pas daluk doen :)
lol jij neemt je pc niet mee naar je werk dan :P
mare dit is DE oplossing om er achter te komen of het nu een hardware fout is of niet ;) probeer ook een andere proc te leenen en wat mem

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Shunt schreef op 22 december 2003 @ 15:10:
[...]

lol jij neemt je pc niet mee naar je werk dan :P
mare dit is DE oplossing om er achter te komen of het nu een hardware fout is of niet ;) probeer ook een andere proc te leenen en wat mem
Er waren tijden dat dit soort dingen wel gebeurden, vooral 's nachts. Jagermeister kan zich geloof ik ook nog wel wat avondjes/nachten UT herinneren :).

Momenteel heb ik eerst even de Windows Updates geinstalleerd. Ik zag dat Informatique dezelfde drivers geinstalleerd had als ik, nl. Catalyst 3.9, dus niet de Hercules versie. 3.10 Wil ik eigenlijk wel proberen, maar ik lees ook dat de warmte hoger is. Dat schijnt alleen voor opgekrikte kaarten slecht te kunnen zijn, maar heeft iemand toevallig een tool om de Temp van je kaart te checken? Ik dacht niet dat dat bij Utilities van Hercules zat.

Die twee kaarten eruit halen lukt me nog wel. Ik neem aan eerst drivers uninstallen? Moet ik daarna nog een Driver Cleaner eroverheen gooien, ik heb geen zin dat er troep achterblijft? Ik wil zowieso geen corrupte files en zo achterlaten op het systeem.

Memory en Processor wordt al moeilijker, dat heb ik niet zo snel liggen. Daarnaast, processor ga ik niet aan klooien, lijkt me niet verstandig voor iemand die nooit een PC in elkaar geschroeft heeft. Ik lees dan wel soms dingen over hardware en begrijp het vaak ook nog wel, maar verder dan dat gaat het niet. Ik heb wel Electrontechniek gestudeerd, maar ben wel in de richting telematica overgegaan, dus een knutselaar ben ik niet.

Ik wacht nog even antwoord van wat mensen af over evt. een systeem bij hen een paar daagjes laten staan.

Overigens, wie kan ik evt. screens mailen van tests van o.a. temp en BIOS die ik heb staan? Ik zal even wat belangrijke BIOS isntellingen opschrijven, misschien nog tips voor evt. belangrijke gegevens hierbij?

EDIT: Ik heb net even wat gezocht op het forum, Driver Cleaner 2 alvast gedownload. Maar volgens mij heeft Catalyst 3.9 een complete uninstall? Die gebruiken en dan METEEN driver cleaner? Of los uninstallen, eerst control panel .... reboot .... driver en dan Driver Cleaner?

Ik heb ook zitten kijken naar refresh-problemen met Windows XP, geen idee of dat meehelpt aan het probleem, diverse tools gezien. In de FAQ staat default de link naar 'http://www.pagehosting.co.uk/rf/', is dit de betere, of kan het niet fout gaan met die anderen?

En ik zag dat Informatique ook het MediaCenter meegeleverd had, die heb ik NIET geinstalleerd. IS dat nog van eneige relevantie? Kan dat ook gewoon geinstalleerd worden? Dit moet zeker voor control panel uninstalled worden? Ik zoek ook wel in het Video forum, maar veel posts en vaak niet de info die ik zoek.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 22-12-2003 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heeft iemand toevallig een betrouwbaar tool voor metingen van CPU, Cache, etc? Het kan zijn dat ik het evt. gevonden heb, maar ik weet niet hoe betrouwbaar de info van het progje is dat een maat mij stuurde. Tevens de voltages? Hij zegt dat het daar misschien ergens fout gaat.

Eigenlijk wil ik zo veel mogelijk metingen doen. Volgens mijn maat is hij niet 'goed afgesteld', BIOS. Daar heb ik echt geen kaas van gegeten, maar dit deed hij nadat ik hem de uitslag had gemailed van waarden die een prog WCPUID. Kan ik zowieso die uitslag naar iemand van hier mailen die kennis van zake heeft?

Om zeker te zijn, is dit programma betrouwbaar, of zijn er andere testen voor CPU, Cache etc? Ook voor de voltages van de diverse onderdelen, is er een programma dat dat meet?

Klinkt misschien stom wat ik zeg, maar ik probeer er ook maar kaas van te maken, dit gaat echt boven mijn pet. Als ik wat meer ervaring met die setting had, zou dat misschien anders zijn. Kan ik bepaalde dingen in mijn manula opzoeken?

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 23-12-2003 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 86074 schreef op 23 december 2003 @ 00:33:
Heeft iemand toevallig een betrouwbaar tool voor metingen van CPU, Cache, etc? Het kan zijn dat ik het evt. gevonden heb, maar ik weet niet hoe betrouwbaar de info van het progje is dat een maat mij stuurde. Tevens de voltages? Hij zegt dat het daar misschien ergens fout gaat.

Eigenlijk wil ik zo veel mogelijk metingen doen. Volgens mijn maat is hij niet 'goed afgesteld', BIOS. Daar heb ik echt geen kaas van gegeten, maar dit deed hij nadat ik hem de uitslag had gemailed van waarden die een prog WCPUID. Kan ik zowieso die uitslag naar iemand van hier mailen die kennis van zake heeft?

Om zeker te zijn, is dit programma betrouwbaar, of zijn er andere testen voor CPU, Cache etc? Ook voor de voltages van de diverse onderdelen, is er een programma dat dat meet?

Klinkt misschien stom wat ik zeg, maar ik probeer er ook maar kaas van te maken, dit gaat echt boven mijn pet. Als ik wat meer ervaring met die setting had, zou dat misschien anders zijn. Kan ik bepaalde dingen in mijn manula opzoeken?
MBM, http://mbm.livewiredev.com/, die houdt ook mooi een log bij, dus kun je na het gamen ff kijken wat bijv. de max. temp. van je cpu is geweest. Ook dit: http://www.cpuid.com/cpuz.php geeft behoorlijk wat info over je basisonderdelen, CPU, MOBO, wat video en Geheugen. Voor nog meer info is dit: http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 ook een goede tool.

[ Voor 11% gewijzigd door _XipHiaS_ op 23-12-2003 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik kreeg een mailtje van Bob met wat screens. Ik dacht ik post ze hier maar ff. Misschien dat jullie iets geks ontdekken.

Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/WCPUID_BIOS.JPG
Klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/WCPUID_Cache.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/WCPUID_CPU.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.jagermeister.demon.nl/WCPUID_CPU-2.JPG

Hier nog een bijbehorend .ini bestandje:

wcpuid.ini

[ Voor 3% gewijzigd door jagermeister op 23-12-2003 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 17:19

HeepH

Dope Rapper

Zou het niet kunnen zijn dat je agp rate op pci modus staat , dit was bij mij nml ook het geval , en dat is niet goed voor je prestatie's :+

je kunt dit zien bij beeldschereigenschappen > Settings, en dan (ik heb zelf geen ati) ergens bij je ati-driver tab ofzo...

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik dacht het niet, maar ik zal dat checken (ik zit wederom op mijn werk).

Thnx Jager ;).

Ik had deze wel doorgestuurd naar mijn werk en even geupload naar geocities, ik hoop dat de link werk voor iedereen, wil nogal eens fout gaan, maar da's voornamelijk met plaatjes dacht ik.

http://www.geocities.com/mjlfadriaans/AIDA32.htm

Ik weet niet hoe 'goed' dit programma is, maar het vreemde was dat 'ie er bij AGP settings bij 'gebruikt' GEEN staat. En een online maat van me zei dat de cache settings niet goed waren en dat het systeem niet goed afgesteld was. Ja, dan kom je toch in een gebied waar ik echt geen kaas van heb gegeten. Ik heb voor de zekerheid even het boekje van mijn moederbord meegenomen hierheen.

Trouwens, zonder TV-kaart EN Geluidskaart .... zelfde probleem. De rest ga ik niet aan klooien ;).

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 23-12-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PC van mijn huisgenoot heeft nu een week goed gedraaid. Ze speelt de hele week alleen maar Never Winter Nights. Om eerlijk te zijn, naast NWN heeft ze alleen maar Diablo II erop gezet en dat is het. Verder heeft ze dus geen wijzigingen aangebracht. Nu loopt ze net een kamer in en ineens BAM .... schokkerig beeld en het loopt als niet daarvoor. Alleen op lowest van het lowest gezet .... maakt geen verschil. Zo, da's 3 PCs. Toeval? Lijkt me niet toch? Wederom nieuwe PC, ook bij Informatique gekocht .... het lijkt me niet dat gezien hun reputatie dat ze ineens niet meer weten hoe ze PCs in elkaar moeten zetten. Dit lijkt me dus een vreemd probleem. HUISGEBONDEN lijkt het wel. Dus .... suggestie's? (niet verhuizen, ff niet in de stemming voor dat soort geintjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79282

Gebruik je cracks om software te activeren?
Ik heb een tijdje Diskeeper gebruikt. Met een reg-crack. Ontdek ik toevallig gisteren dat er 250 regfiles van Dynasoft staan. Nooit ontdekt door AD-aware
Na een korte zoektocht op GOT bleek het door de crack te komen.
Nu heb ik ze niet meer.

Misschien installeer/kraak je software die dit soort 'geintjes'uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 86074 schreef op 26 december 2003 @ 15:43:
PC van mijn huisgenoot heeft nu een week goed gedraaid. Ze speelt de hele week alleen maar Never Winter Nights. Om eerlijk te zijn, naast NWN heeft ze alleen maar Diablo II erop gezet en dat is het. Verder heeft ze dus geen wijzigingen aangebracht. Nu loopt ze net een kamer in en ineens BAM .... schokkerig beeld en het loopt als niet daarvoor. Alleen op lowest van het lowest gezet .... maakt geen verschil. Zo, da's 3 PCs. Toeval? Lijkt me niet toch? Wederom nieuwe PC, ook bij Informatique gekocht .... het lijkt me niet dat gezien hun reputatie dat ze ineens niet meer weten hoe ze PCs in elkaar moeten zetten. Dit lijkt me dus een vreemd probleem. HUISGEBONDEN lijkt het wel. Dus .... suggestie's? (niet verhuizen, ff niet in de stemming voor dat soort geintjes).
Lijkt me al een stuk duidelijker te worden. Er is software die jullie allemaal gebruiken, al dan niet legaal. En die software geeft overal hetzelfde effect. Moet nu toch wel een beetje uit te zoeken zijn welke dezelfde software jullie allemaal gebruiken, die je dus op alle systemen hebt gezet.

[off topic?]Is vast een copy-beveiliging die de performance van het progsel deelt door het aantal PC's waarop het geinstalleerd is :D. [/off topic?]

[ Voor 11% gewijzigd door _XipHiaS_ op 26-12-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid .... zij gebruikt GEEN illegale software. Ze heeft de PC zoals 'ie door Informatique is geinstalleerd, WinXP + drivers van de onderdelen.

Daarnaast deze twee games, Never Winter Nights en Diablo II.

Het enige wat wij gebruiken wat identiek is verder is Norton Internet Security.

Op mijn vorige system, die ook van DEZELFDE kwalen last had, stond alleen Norton AV.

Verder heeft ze alleen Adaware gebruikt en Reg Supreme heeft 1 keer gedraaid, maar dat was een week terug, toen ze hem net had.

Verder dus helemaal NIETS. Ik snap best dat jullie hiermee komen, want dat zullen best dingen zijn die mensen vaak gebruiken. Ikzelf heb ook geen illegale troep draaien, en ook mijn PC heeft met Adaware en Spybot Spyware verwijderd.

Windows XP is ook legaal, officiele versie en zo.

Wij zijn niet de types die illegale troep downloade, geen films, games etc. downloaden van de meest ranzige sites, geen Kazaa etc. gebruikers .... gewoon simpele standaard dingen geinstalleerd en willen eigenlijk alleen maar gamen, PUNT.

En daarnaast hebben wij dus allebei te kampen met dezelfde problemen. Da's 3 PCs. En zoals ik al gezegd heb, als ik/wij, die al echt geen troep installeren er al problemen mee hebben, wat dat de mensen die goed draaide PCs hebben en er de meest vage dingen opzetten, alles klakkeloos downloaden via Kazaa, DC++ etc. Sorry, maar ik denk dat we hier met een ander probleem te maken hebben, helaas ben ik niet technisch genoeg om het te onderbouwen en blijft men alleen maar komen met 'je hebt zelf troep geinstalleerd' etc. Zo kom ik nooit verder, ik heb alle tips al opgevolgd, er is niets uitgekomen. Maar ja, we zullen wel slechte PC-gebruikers zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien is het al gevraagt, maar staan de harde schijven op PIO mode of gewoon DMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashnu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06-2023
Ik heb op 2 systemen de zelfde problemen gahden,
De sysspecs waren ongeveer gelijk aan jouw spec P4 2,8 GHz en een p4 3 GHz + een Geforce 4 in beide gevallen.
En na heel erg veel zoeken nu ook opgelost door de DirectX 9.0b versie te instaleren. Ik weet niet of dit al ergens in een post van een ander naar voren is gekomen.

Hier kan je de update eventueel downloaden.
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx

Ik hoop dat dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Laatst online: 13-03 13:38
Anoniem: 86074 schreef op 26 december 2003 @ 16:42:
(...)

Op mijn vorige system, die ook van DEZELFDE kwalen last had, stond alleen Norton AV.
(...).
Die Norton shit is erg slecht voor je performance. Ik heb nog niet gezien dat je die er ooit af gegooid hebt. Probeer dat eens, alle Norton zooi eraf, en gebruik dan AVG Antivirus (www.grisoft.com), is ook een gratis versie van.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Virussen zijn ook slecht voor je systeem. En daar ligt het niet aan, anders zou het meteen moeten gebeuren toch, niet na een week? En met mijn vorige systeem pas na 2 maanden?

DirectX 9.0b al geinstalleerd, laatste videodrivers (maar voor mijn ATI kaart al 3.7, 3.8, 3.9 en nu 3.10 gebruikt, zij heeft de laatste WHQL drivers voor haar FX 5700 Ultra, laatste Chipset Drivers, laatste SB drivers.

En ik heb het systeem ook gedraaid LOS van Internet, ZONDER Norton erop, geen verschil. Dat heeft 3 daagjes gedraaid .... geen verschil. Ik wil alles geloven hoor, maar ik zie geen verschil, bij wat ik ook doe. En ik ga geen ungesupporte gratis Anti-Virus draaien, ik heb graag een legale gesupporte versie, anders heb ik daluk een virus en ben ik nog verder van huis.

Net hebben we Diablo II gedraaid, draaide bij allebei goed, dus dat probleem is voorlopig eevn de wereld uit.

Ik ga nu NWN installeren en kijken hoe het bij mij draait.

Drivers van de PC zijn dus up-to-date, PC heeft al gedraaid zelfs zonder TV kaart en geluidskaart GEINSTALLERD (softwatre + hardware), geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Het is geen vreemde gedachte dat een bepaalde combinatie van hardware en software, waarbij Norton wat mij betreft altijd een verdachte is, tot een traag systeem leidt.

Maar goed, wees maar eigenwijs :Z

Ik snap niet waarom mensen altijd zo religieus geloven in Norton Antivirus, ik heb er meer gedonder mee gezien dan je wilt weten.

We proberen alleen maar suggesties te doen die je misschien kunnen helpen.

[ Voor 40% gewijzigd door pinockio op 26-12-2003 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 86074 schreef op 26 december 2003 @ 16:42:
Even voor de duidelijkheid .... zij gebruikt GEEN illegale software. Ze heeft de PC zoals 'ie door Informatique is geinstalleerd, WinXP + drivers van de onderdelen.

Daarnaast deze twee games, Never Winter Nights en Diablo II.

Verder heeft ze alleen Adaware gebruikt en Reg Supreme heeft 1 keer gedraaid, maar dat was een week terug, toen ze hem net had.

Verder dus helemaal NIETS. Ik snap best dat jullie hiermee komen, want dat zullen best dingen zijn die mensen vaak gebruiken. Ikzelf heb ook geen illegale troep draaien, en ook mijn PC heeft met Adaware en Spybot Spyware verwijderd.

Windows XP is ook legaal, officiele versie en zo.

Wij zijn niet de types die illegale troep downloade, geen films, games etc. downloaden van de meest ranzige sites, geen Kazaa etc. gebruikers .... gewoon simpele standaard dingen geinstalleerd en willen eigenlijk alleen maar gamen, PUNT.

En daarnaast hebben wij dus allebei te kampen met dezelfde problemen. Da's 3 PCs. En zoals ik al gezegd heb, als ik/wij, die al echt geen troep installeren er al problemen mee hebben, wat dat de mensen die goed draaide PCs hebben en er de meest vage dingen opzetten, alles klakkeloos downloaden via Kazaa, DC++ etc. Sorry, maar ik denk dat we hier met een ander probleem te maken hebben, helaas ben ik niet technisch genoeg om het te onderbouwen en blijft men alleen maar komen met 'je hebt zelf troep geinstalleerd' etc. Zo kom ik nooit verder, ik heb alle tips al opgevolgd, er is niets uitgekomen. Maar ja, we zullen wel slechte PC-gebruikers zijn ;).
Je installeert niet perongeluk met de spellen een oudere versie van bijv. DirectX? Het komt nogal eens voor dat dit geprobeerd wordt door de setup van zo'n spel, omdat spellen vaak een versie meeleveren die op moment van uitgave de nieuwste was en waarop ze het beste werken, maar dat een poos later natuurlijk lang niet meer nieuw/actueel is, en dat zou dan meteen ook iets zijn dat zeer zeker te merken zal zijn in spellen.

Ook zou er dan eens gekeken kunnen worden naar hardware-matige delen die overeenkomen bij de PC's.

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 26-12-2003 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Kan toch zijn dat je een virus hebt die zich in je netwerk heeft verspreidt? Had ik ook laatst (niet zelfde probleem maar zo'n virus) maar had toen gelijk netwerk afgesloten...

Trouwens Norton hun troep is ook niet echt goed teveel van dat spul is niet goed... net als bijvoorbeeld die systemworks shit moet je nooit doen heb je geloof ik niet nodig.....

[ Voor 48% gewijzigd door Kijoki op 26-12-2003 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga nu een verse install doen, zowieso zonder Norton SystemWorks.

Ik ga morgen Norton SW terugbrengen en proberen Norton IS voor McCafee IS in te ruilen, wie weet is het de oorzaak.

Ik vind op zich suggestie's niet verkeerd, alleen als je duidelijk aangeeft hoe het zit dan toch komen met 'je installeert troep', dat valt ook in het verkeerde keelgat. Ik sta voor alles open.

Ik hoop dat Informatique beide Norton Progs terugneemt, ik heb ze beide pas net. McCafee neem ik zowieso mee, ik ga niet onbeveiligd internetten ;).

Hebben mensen betere ervaringen met McCafee? Ik kreeg die suggestie net ook al van een vriend.

Virus op het netwerk? Denk 't niet. We hebben de 2 PCs aangesloten op een router, die is verbonden met de modem. We hebben nog geen netwerk opgezet verder, zowieso omdat we eerst wilden zien of de systemen lost van elkaar goed zouden draaien. Dus geen File/Print sharing.

Maar inderdaad, Norton is ook een applicatie wat alle drie de systemen gemeen hadden. Het is niet zo dat ik 'Norton-minded' ben of zo, ik las alleen op o.a. het UT2k3-forum, dat men over het algemeen Norton AV gebruikte, was een poll. Maar wie weet helpt het. McCafee is wel goedkoper en ook wereldwijd gebruikt, op mijn werk (ook globaal netwerk) gebruiken ze ook McCafee).

En geen oude DirectX installatie bij games, nope .... UT2k3 doet het niet by default en Diablo II/Unreal 2 XMP ook niet. Verder geen games geinstalleerd.

Wel een vraagje. Wat zijn betrouwbare Registry Cleaners? En welk programma kan ik gebruiken om gedelete informatie echt te laten 'verdwijnen' zoals files, mappen en Internet troep, want Windows gooit het niet echt weg.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 26-12-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Die software terugbrengen lijkt me nou weer een overdreven reactie, probeer eerst of het daaraan ligt!
Bovendien kan software NERGENS teruggebracht worden, dat doen ze gewoon niet. Tenzij die nog ongebruikt in een gesealde verpakking zit.

Ik gebruik om de prullenbak etc. leeg te maken Cleanup! (http://cleanup.stevengould.org) en als registry cleaner een oude versie van Regcleaner (zoek! ;)). Regclean van Microsoft schijnt DX9 entries te kunnen verwijderen, die kun je dus beter niet nemen.

Succes ermee!

[ Voor 34% gewijzigd door pinockio op 26-12-2003 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15703

p4p880 deluxe heeft toch onboard audio. Misschien gaat dat niet goed met die audigy kaart. Dus of die audigy er uit of toch in het bios die onboard audio uitschakelen! Overigens, bios is niks engs aan. Je kan altijd nog "exit without saving" kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86453

hij heeft die audigy kaart eruit gehad, dus daar ligt het niet aan, Ikzelf van ook geen vorstander van Norton antiworks etc, Maar wat i wel graag nog zou willen weten is, bij de winkel waar je de PC vandaan haalde, kwamen daar dezelfde problemen naar boven, of hebben ze gewoon nieuwe drivers geinstallerd en gezegt het zal daar wel aan gelgen hebben, want anders hoef je natuurlijk ook je pc niet bij een vriend te testen want dan was het daar wel gebeurd. Neem anders je computer mee naar de winkel waar je hem vandaan hebt, en laat hun de computer zo kaal mogelijk beginnen en dan telkens een apparaat erbij zetten , want je kan wel boos worden dat mensen zeggen dat je troep installeerd, maar je moet wel rekening houde dat je hier bij Twekaers zit, er wordt hier verwacht dat je computers wel een beetje begrijpt, en wanneer jij dan zegt, ik ga niet aan de rest van de computer zitten want dat begrijp ik niet, moet je wel begrijpen dat veel mensen dan zoiets hebben , Van ja los het dan maar zelf op, WANT dat is DE manier om problemen op te lossen. dus mijn advies, terug naar de winkel en laat hun de computer zo kala mogelijk maken, laat hun even de computer zo kaal mogelijk maken, laat ze even een andere HDD erin gooien, want misschien is het een software die je gebruikt op beide computers en die in het Geheugen van je HDD gaat zitten. en dat die er daarom niet uit gaat wanneer je je HDD formatterd, dat is wat makkelijker, want wanneer je dit soort dingen zou doen, zouden we denk ik je probleem allang opgelost hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ongetwijfeld ja, ik ben ook de laatste die zegt dat ik alles van PCs weet ;). Maar ik probeer het zo een beetje te begrijpen. Het enige wat ik weet is, 3 PCs is geen toeval. Zijn overigens bij Informatique gehaald, die staan er ook niet om bekend dat ze slechte spullen leveren en maken. Ik ga er ook vanuit dat ze het goed doen, zo niet, dan heb ik een probleem ja ;).

Het enige wat nog steeds onverklaarbaar is, is het feit dat het systeem wel elke keer goed draait/draaide als ik hem terugkreeg. Terwijl ze niets anders gedaan hadden, dan wat drivers wijzigen.

Ik gok dat ze hem op internet-gaming niet getest hebben.

Ik kreeg ook deze mail van een maat van me:

'Ik denk niet dat het in de hardware ligt, deze is al vervangen, ook niet aan
de lokatie of externe factoren. Daarvoor zijn de problemen net iets te
specifiek (3d-games, effecten), denk je niet?

Heb je al een andere virus scanner geprobeerd? McAfee is ook redelijk
betrouwbaar. Dit soort scanners willen nog wel eens over-bezorgd zijn (bij
ons op werk kunnen sommige professionele servers niet met scanner draaien)
en bij elke file-access gaan scannen. Dus als je in een nieuwe kamer komt en
er nieuwe grafische bitmaps worden ingeladen, of een nieuwe animatie oid, of
misschien ook geluid.'

Ik zou zowieso wel willen, als er iemand naar keek, dat dat ter plaatse gebeurt. Misschien maar even rondvragen, alleen wil ik niet nog meer geld nodeloos verspillen aan dingen. Ik wil best dokken voor een oplossing, maar dan wil ik die zowieso wel begrijpen. Het nadeel van mijn PC naar Informatique terugbrengen is, dat ik geen idee heb wat ze doen, hoe serieus ze het probleem nemen etc. .... kennelijk niet serieus genoeg, want het vorige systeem is al 10 keer teruggeweest en iedere keer is er een driver gewijzigd .... als dat zou helpen .... ok, maar iedere keer (ZONDER dat ik iets veranderd had, ik heb er echt op gelet, en dus alleen maar puur gegamed en dan dus alleen dat specifieke spel .... UT2k3 .... da's geen rotwerkje overigens).

Maar ik had wel al de laatste keer alles geinstalleerd, ook windows updates zonder ook maar iets van Norton te installeren, dat had ik daarna gedaan. Dit aangezien een clan-maatje gezegd had nooit iets te installeren met AV aan. Op zich doe ik dat ook niet, maar soms zette 'ie zichzelf ineens aan, terwijl ik hem handmatig uitgezet had. Het vreemde was wel, dat 'ie met de dag toch ietsjes (niet perfect) beter begon te draaien, althans, zo leek het. Unreal 2 XMP kon ik vanmiddag namelijk op bepaalde locatie's na redelijk spelen (en ik merk het verschil tussen lag en slechte performance op zich wel, maar off line draaide het hetzelfde).

Ook had ik geen FPS-drops met Diablo II meer, maar niet langer dan 10 minuten gechecked, maar het was opzich wel goeddraaiend.

Misschien inderdaad dat het toch iets met het online gebeuren te maken heeft, dus Norton in dit geval? Checkt een AV niet alleen binnenkomende files via de modem dan? Het checkt toch niet file-verkeer op het systeem zelf, of installatie-files?

Op die doos van Norton staat wel 'niet blij ermee, binnen 60 dagen te ruilen' .... ik probeer ook het beste ervan te maken, zelfs al ben ik geen hardware expert.

Ja, ik had dit forum hiervoor opgekregen van een vriend, kan het altijd proberen. Ik ben inderdaad geen sleutelaar aan hardware van mijn systeem, maar ik kijk wel hoe ver ik kom. Als het echt te moeilijk wordt, zal er inderdaad iemand naar moeten kijken. Ik ben niet de domste, dus ik begrijp wel als iemand me iets uitlegt en het laat zien, dan blijft het ook makkelijker hangen. Ik zou bijna een test-systeempje kopen om mee te klooien, maar misschien beetje zonde van het geld.

Ik waardeer de hulp echt wel. Inderdaad, doordat je in kennis enigszins achterloopt, voel je je niet echt op je gemak met alles. Maar de standaard dingen kan ik wel uitvoeren en helemaal een leek ben ik nu ook weer niet. Het is toch niet verboden voor hardware leken iets te vragen toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Anoniem: 86453 schreef op 26 december 2003 @ 23:34:
(...)laat ze even een andere HDD erin gooien, want misschien is het een software die je gebruikt op beide computers en die in het Geheugen van je HDD gaat zitten. en dat die er daarom niet uit gaat wanneer je je HDD formatterd, dat is wat makkelijker, want wanneer je dit soort dingen zou doen, zouden we denk ik je probleem allang opgelost hebben.
Hmmmm sorry JayHova, maar echt veel duidelijker wordt het er voor de topicstarter niet op, met zo'n lang verhaal zonder alinea's.

En dat verhaal van iets wat in je computer zit wat niet verdwijnt als je je HD formatteert is ook een beetje bullshit. Je praat dan hoogstens over een virus o.i.d. in je MBR, wat tegenwoordig nauwelijks meer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou toch echt gewoon alles formatteren, Adware 6 erop, en gewoon een lekker virus programma, ikzelf gebruik de gratis Antivir, lekker klein nooit problemen mee gehad, en dan gaan gamen en kijken wat er gebeurt, Probeer nu het norton CDtje er niet eens in te stoppen, natuurlijk is dit heel merkwaardig, Maar ook wij/ik zou anders niet weten waar het door komt, Probeer dit en wanneer het dan nog niet lukt, dan zou ik een ander Hardeschijf proberen. Misschien dat het "virus"toch echt in je Hdd geheugen is gegaan, en Btw, ik zal ook nooit zelf beweren dat ik super veel van Pcs afweet, alleen soms gewoon wat proberen door een kabel los te trekken die je er noway verkeed op kan zetten, en daarna weer terug, kan bijna geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pinockio schreef op 26 december 2003 @ 23:59:
[...]

Hmmmm sorry JayHova, maar echt veel duidelijker wordt het er voor de topicstarter niet op, met zo'n lang verhaal zonder alinea's.

En dat verhaal van iets wat in je computer zit wat niet verdwijnt als je je HD formatteert is ook een beetje bullshit. Je praat dan hoogstens over een virus o.i.d. in je MBR, wat tegenwoordig nauwelijks meer voorkomt.
Klopt, ik had zeker alinias moeten gebruiken, en ook bij mijn tweede verhaal. zal volgende keer wat duidelijker zjin, alleen vond eigenlijk de houding van de topicstarter niet echt vriendelijk meer, en zat een beetje gefrustreerd achter het toetsenboord :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Anoniem: 86453 schreef op 27 december 2003 @ 00:03:(...) Probeer nu het norton CDtje er niet eens in te stoppen (...)
lol
Anoniem: 86453 schreef op 27 december 2003 @ 00:06:
[...]

Klopt, ik had zeker alinias moeten gebruiken, en ook bij mijn tweede verhaal. zal volgende keer wat duidelijker zjin, alleen vond eigenlijk de houding van de topicstarter niet echt vriendelijk meer, en zat een beetje gefrustreerd achter het toetsenboord :P ;)
Ik begrijp wat je bedoelt ;)
De bedoeling is dat het probleem opgelost wordt... ik hoop dat de TS inmiddels voldoende tips heeft gekregen om dat voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, ik zal dat eens proberen! Ik zal het zo ff opzoeken, die free Anti-Virus wordt wel geupdate neem ik aan?

Overigens .... dat zouden dan 3 systemen en 3 harde schijven (en meer) zijn? Zulk groot toeval?

Sorry dat ik niet vriendelijk overkwam, niet mijn bedoeling. Maar je kunt begrijpen dat als je ergens al minder verstand van hebt, dus frustratie een beetje hoog oploopt ;). Was niet tegen iemand persoonlijk, puur mezelf die het ff niet meer zag zitten met die bak!

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 27-12-2003 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icefellow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 20:04
vraagje bij die performance drops (in diablo bijvoorbeeld) zie je dan veel hdd activity? als dit zo is dan :

zou het toevallig kunnen dat de plek van je virtuele geheugen niet ideaal staat op je hdd?

ik bedoel hiermee kan het zijn dat die 1.5 gig niet als 1 file aan het einde staat van je disk maar bijvoorbeeld in moten is verdeeld?

dit kan je goed zien en corrigeren door met executive software diskkeeper
je schijf en partitie te defragmenteren.

dit was op mijn systeem soms nog wel een oorzaak voor performance drops

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 19:02
Je hebt een 2MX toch? Stop die eens in jou PC (=meer dan genoeg om diablo mee te spelen ;) ) en kijk of het nog gebeurt.

Zet ook een HTT eens uit in je bios, dat geeft soms ook vage problemen heb ik het idee.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074 schreef op 27 december 2003 @ 00:12:
Ok, ik zal dat eens proberen! Ik zal het zo ff opzoeken, die free Anti-Virus wordt wel geupdate neem ik aan?

Overigens .... dat zouden dan 3 systemen en 3 harde schijven (en meer) zijn? Zulk groot toeval?

Sorry dat ik niet vriendelijk overkwam, niet mijn bedoeling. Maar je kunt begrijpen dat als je ergens al minder verstand van hebt, dus frustratie een beetje hoog oploopt ;). Was niet tegen iemand persoonlijk, puur mezelf die het ff niet meer zag zitten met die bak!
ik heb eerder systemen van famillie leden gehad, die het ook graag zo safe mogelijk wouden doen, en dus allemaal troep ( in mijn ogen zijn firewalls etc troep ) op hun pcs gooiden.

Het gevolg hiervan was wel dat de systemen na een tijdje langzamer werden, okey dan moet ik toegeven dat gebeurde niet al na 3 dagen.

ik moet je wel eerlijk zeggen dat waarschijnlijk NIEMAND dit probleem begrijpt, omdat we het waarschijnlijk niet in de Hardware moeten zoeken, vandaar dat je de vaagste antwoorden zal krijgen die er maar zijn, want Men weet het gewoon niet.

Heb je misschien een oude Cd met oude documenten die je altijd op je nieuwe computers zet, zodat je niet al je files elke keer kwijt bent, Zoja, dan zou je ook hier het probleem kunnen zoeken.

En misschien toch wel belangrijk, Werd er door de computerwinkel bevestigd dat er problemen waren of installeerde ze gewoon nieuwe drivers??? want wanneer zij geen problemen ondervonden, dan weten we tenminste alweer iets meer.

En ik begrjip dat je gefrustreerd raakt na een tijdje, maar onthoud, wij geven vrijwillig tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
executive software diskkeeper .... zit dat in XP? Ik zal wel ff een search doen hier.

Ik had een GF 2 MX, maar die is nog steeds bij een vriend van me, en die woont ERG ver ;). Ik had daar nooit problemen mee overigens, maar ik speelde toen nooit anders dan D2 en daarvoor altijd offline, sinds ik online gegaan was met dat andere systeem heb ik alleen maar D2 gespeeld. Pas met het nieuwe systeem durfde ik UT2k3 aan, ook daarvoor aangeschaft ;). Dus daarvoor altijd offline gespeeld, kan best hoor dat daar toch iets fout gaat.

Of ze de problemen constateerden? Hmmm .... ging ik eigenlijk altijd vanuit .... stom misschien, ik heb het wel iedere keer laten zien en op het moment-supreme zag die jongen ook dat het brak liep. Maar kennelijk hebben zij de PC offline laten draaien.

Ok .... dus als ik naar een 'officieel' pakket overga ipv die andere AV .... dan maar beter geen compleet security pakket van bv. MCafee? Ik denk niet dat die firewall op mijn sitecom router nu echt super is .... Windows FW? Of een andere gebruiken, of gewoon niet? Virussen wil ik zowieso tegen beschermd zijn, da's duidelijk ;).

Ik heb alleen plaatjes, sounds, etc. van het andere systeem gebackuped. Ook alleen de bonus packs van UT2k3 geinstalleerd van backup schijven. Kan ik die maar beter schoon binnenhalen dan? Dat zijn alleen files binnengehaald en virusgescanned toch?

Alles patches etc. heb ik nieuw binnengetrokken, maar inderdaad, ik heb wel backups gemaakt natuurlijk .... ik heb 3 schijven vol met custom maps van UT2k3 .... nog niet gebruikt hoor, want ik wilde eerst checken hoe het draaide voor ik aan die klus begon!

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 27-12-2003 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een goede, gratis, firewall is bijvoorbeeld: Kerio of ZoneAlarm.
Gratis uitvoeringen van hele goede producten. Missen alleen wat functies. Maar misschien heb jij die niet nodig en is het goed genoeg.

Antivir en nog andere zijn gratis viruscannners. Staan ook de de meuktracker en op GOT zijn ze wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En je pc begon pas brak te lopen nadat je die files erop had gezet??? of heb je daar nooit opgelet?? en dan bedoel ik de backup files van je oude pc, en heb je die ook op je vrouws computer gezet, of was het huisgenote O-)

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 86453 op 27-12-2003 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Niet echt nee, maar ik heb het precieze tijdstip niet bijgehouden. Er zitten best wel belangrijke dingen bij overigens, foto's etc. Niet echt iets wat ik wegdoe. Zitten overigens geen virussen on hoor, dat was al gechecked. Maar ik denk da'k de game-files wel opnieuw binnenhaal, ook maps etc., maar die foto's, plaatjes enzo kunnen toch geen invloed hebben op game performance?

Overigens gekeken, executive software diskkeeper is inderdaad niet free. Hmmm. Zou kunnen dat hier ook iets mee is, ik heb verder geen wijzigingen in geheugenafhandeling gedaan, behalve dan het virtuele geheugen max en min gelijke waarden geven. Mijn buurman liet die term ook een keer vallen, maar verder niets mee gedaan nog. Dus standaard Windows Defragmenteren is dat zo waardeloos?

Als ik mijn geheugen/virtueel geheugen anders in moet stellen, hoor ik het graag ;).

Het enige voordeel aan Norton SW vond ik wel dat alles wat ik weggooide, ook echt weg was. Een maat van me had me een progje 'hd-cleaner' gestuurd, maar had ik nog niet gebruikt .... was ook in het Duits.

Ik ga eerst eens even kijken of het inderdaad die AV-software was, kan best .... ik zat net ook een oude post te lezen toen ik zocht op 'executive software diskkeeper', ook performance problemen met gamen, was geloof ik 'counterstrike' en wat zag ik staan 'Norton AV 2003' ;).

Laatste vraagje. Dat RegSupreme 1.1, is dat een beetje betrouwbaar? Ik moet Norton bij mijn huisgenote er ook afhalen, en wil niet dat er sporen achterblijven ;). Hij vindt namelijk best veel de eerste keer, vaak 800 items. Om die nu handmatig af te gaan, kan je erop vertrouwen dat 'ie geen troep weggooit in Xp? Maar een vervuild systeem klinkt ook niet lekker.

Oh ennuh .... huisgenote .... ben niet getrouwd ;).

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 27-12-2003 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 19:02
Anoniem: 86074 schreef op 27 december 2003 @ 00:24:
Ik had een GF 2 MX, maar die is nog steeds bij een vriend van me, en die woont ERG ver ;). Ik had daar nooit problemen mee overigens, maar ik speelde toen nooit anders dan D2 en daarvoor altijd offline, sinds ik online gegaan was met dat andere systeem heb ik alleen maar D2 gespeeld. Pas met het nieuwe systeem durfde ik UT2k3 aan, ook daarvoor aangeschaft ;). Dus daarvoor altijd offline gespeeld, kan best hoor dat daar toch iets fout gaat.
Ik bedoelde eigenlijk dat het misschien handig is om de videokaart te vervangen. Radeon 9800 pro's worden nl. nogal heet (=>80C). Dus als je een MXje oid in de buurt hebt liggen kun je het daar even mee proberen om de radeon uit sluiten.

Als dit al eerder gezegt is dan sry, maar na een paar keer Ctrl+F kon ik niks vinden en het hele topic doorlezen is ook een beetje veel leeswerk :)

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ShotGun schreef op 27 december 2003 @ 01:11:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk dat het misschien handig is om de videokaart te vervangen. Radeon 9800 pro's worden nl. nogal heet (=>80C). Dus als je een MXje oid in de buurt hebt liggen kun je het daar even mee proberen om de radeon uit sluiten.

Als dit al eerder gezegt is dan sry, maar na een paar keer Ctrl+F kon ik niks vinden en het hele topic doorlezen is ook een beetje veel leeswerk :)
Ah right. Ik heb hem dus niet. Maar mijn huisgenote heeft een GF FX 5700 Ultra, en zij had ook problemen. Ik denk dat ik hardware problemen nu eventjes voor het gemak uitsluit, 3 PCs, zelfde symtonen .... ik ga even op een ander niveau verder zoeken. Maar klopt dat die kaarten vroeg niet zo warm werden. Hercules schijnt wel de betere coolingen voor die kaarten te hebben, en die zit er dus in ;).

Ik hoop hem nog terug te krijgen trouwens, hij zou hem opsturen .... maar hij is net zoals ik .... vergeetachtig ;).

Ik probeer ook niet te veel dingen te gelijk uit, anders zie ik door het bomen het bos niet meer. Ik kan er altijd nog een expert bijhouden. Maar het redelijk draaiende Unreal XMP vandaag gaf me enige hoop, en het enige wat ik veranderd had, was Norton niet installeren, pas erna, en Norton echt helemaal uitzetten als ik iets installeerde. Maar SystemWorks gaat er zowieso helemaal af, dat verziekt volgens mij inderdaad meer dan goed is, het lijkt of alles wat draait op je systeem door SW in de hand wordt gehouden. Het had ook leuke features, wel jammer, maar een game PC is er kennelijk erg gevoelig voor. Dit soort dingen zijn blijkbaar handig voor PCs die voor andere doeleinden gebruikt worden.

Over dat virtuele geheugen, is het een stom idee daar een specifieke losse partitie voor te maken van 5 GB of zo? Of werkt dat niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 27-12-2003 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Heb je een vast swapfile, zoniet, kan het zijn dat de hdd of partitie waarop die staat te vol raakt en dat hij dan misschien niet voldoende swapruimte meer kan aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89350

je hebt toch wel de intel inf. drivers gedownload? daarvoor ging het ook sloom bij mij

ziehier

http://downloadfinder.int..._Filter.asp?ProductID=663

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 89350 op 27-12-2003 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 89350 schreef op 27 december 2003 @ 12:32:
je hebt toch wel de intel inf. drivers gedownload? daarvoor ging het ook sloom bij mij

ziehier

http://downloadfinder.int..._Filter.asp?ProductID=663
Mag er toch vanuit gaan dat ze dan niet vergeten bij Informatique he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een paar weekjes verder. Nu weet ik 1 ding zeker! Het probleem is lokaal. PC is een week bij mijn zus geweest, paar daagjes zelf gedraaid, maar had ook een 'benchmark all' op de desktop gezet, zodat ze die alleen maar aan hoefde te klikken.

Ik dacht dat het echt aan mij lag. Draaide het nu beter? Het leek er wel op. Niet perfect. Maar bij Informatique had 'ie elke keer 3 weken goed aangestaan, ook volop Tournament, automatisch dan.

Ik nam hem mee naar huis, heb zelfs de hele avond I-CTF en een nieuwe tactical mod SAS gespeeld. Draaide redelijk, niet optimaal, maar redelijk. Het was alleen om te kijken of het beter draaide. Nu ineens weer net geprobeerd. Zo brak als wat.

Een maat zei (online maat) dat ik een 'volt regulator/stabilisator' moest halen. Gezocht, gebeld, nergens. Net al ff een post erover geopened.

Ook al Eneco gemailed of ze misschien de lijn willen checken, metingen doen. Hopelijk doen ze dat en komt er iets uit. Da's toch het enige dat over blijft? Ik geloof niet in spoken ;). Nu is het toch duidelijk dacht ik? Althans, voor mij wel, ik weet nu zeker wat ik al vermoedde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 86074 schreef op 09 januari 2004 @ 19:32:
Een paar weekjes verder. Nu weet ik 1 ding zeker! Het probleem is lokaal. PC is een week bij mijn zus geweest, paar daagjes zelf gedraaid, maar had ook een 'benchmark all' op de desktop gezet, zodat ze die alleen maar aan hoefde te klikken.

Ik dacht dat het echt aan mij lag. Draaide het nu beter? Het leek er wel op. Niet perfect. Maar bij Informatique had 'ie elke keer 3 weken goed aangestaan, ook volop Tournament, automatisch dan.

Ik nam hem mee naar huis, heb zelfs de hele avond I-CTF en een nieuwe tactical mod SAS gespeeld. Draaide redelijk, niet optimaal, maar redelijk. Het was alleen om te kijken of het beter draaide. Nu ineens weer net geprobeerd. Zo brak als wat.

Een maat zei (online maat) dat ik een 'volt regulator/stabilisator' moest halen. Gezocht, gebeld, nergens. Net al ff een post erover geopened.

Ook al Eneco gemailed of ze misschien de lijn willen checken, metingen doen. Hopelijk doen ze dat en komt er iets uit. Da's toch het enige dat over blijft? Ik geloof niet in spoken ;). Nu is het toch duidelijk dacht ik? Althans, voor mij wel, ik weet nu zeker wat ik al vermoedde!
Draaide de PC in beide gevallen los van enige netwerk verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 09 januari 2004 @ 19:43:
[...]

Yip! Ik had mijn PC al een tijd hier ook los van het netwerk. Die van mijn huisgenoot is trouwens bijna nooit online, die speelt 98% offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
misschien een rotte nic of kabel? Wat voor omgeving staat je pc?

(wegens tijdgebrek heb ik neit hele topic doorgelezen alleen de openings post en de laaste 3 replys weet niet dus niet wat er al gedaan is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zet voor de zekerheid deze PC 1 week offline, om het zeker te stellen, Mocht het niet beter gaan lopen, lijkt het me toch wel duidelijk dat de PC in orde is. Je weet het nooit zeker, daarom heb ik hem een week bij mijn zus neergezet en vollop getest (Bijna dagelijks). Anyway, een Duitse maat van me gaat proberen te kijken of ze daar zo'n volt regelaar hebben, hij kwam er immers mee. Ik hoop dat iemand een idee kan hebben wat het kan zijn als de PC in orde is. Aan de andere kant, mijn Cube, Xbox en PS2 doen het goed. Maar dit ter zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTBravo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-06 20:48

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Je hebt geen Office geinstalleerd zag ik in je software installatie lijstje? Mocht je dat wel erop hebben staat, zet dat iig dat findfast uit in je opstart menu. Dat is echt slopend.

Als je NTFS partities hebt, kun je ook ff kijken of "Schijf indexeren" uitstaat, dat wilde bij mij ook de snelheid nogal eens onderuit halen.

Aangezien beide pas na 1-2 dagen intensief bezig gaan (bij mij tenminste) zou ik het op deze gokken.
offtopic:
Ow lekker, ze PC staat een week uit :D

[ Voor 9% gewijzigd door RTBravo op 10-01-2004 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Office staat er niet op, en ik dacht dat ik Indexing ook uit had staan. Had ik van een tweak services site.

Maar dit soort dingen ben ik op zich allemaal al af gegaan. Ik denk dat het feit dat het PCtje ergens anders WEL goed draaide, en na 2 dagen weer terug (d'as een paar dagen geleden) in huis te zijn begon het gedonder weer. Dit duidt dus echt niet op iets van de PC zelf, hardware, software/drivers, instellingen etc., daar geloof ik namelijk nu niets meer van, anders zou de PC niet elke keer zo brak draaien alleen bij mij thuis.

Ik heb ook deze post geopened: [rml][ EL] Voltage stabilisator/regulator[/rml]

Wie weet draagt het bij, tip kwam van een kennis, dus wie weet. Maar waar haal je zo'n ding?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 10-01-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 09 januari 2004 @ 19:43:
[...]

Een vraag! Stel dat het zonder netwerk beter draait .... wat zou dan de reden kunnen zijn?

Ik moet nu namelijk even mogelijkheden afgaan:

1. electriciteit
2. netwerk

Een ding ben ik nl. zeker van na alle bevindingen, de PC hardware en software zijn ok.

Het mag een raar probleem zijn, maar toch moet ik in deze hoek zoeken. Zeker nu de PC (ook offline) bij mijn zus beter draaide en na thuiskomst twee dagen zo draaide en weer bergafwaards ging.

Ik heb hem nu 2 dagen offline staan, best veel UT2k3 gedraaid, ook de Benchmakrs, niet voor de Benchmarks testen, maar als 'ie maar draait.

Ik wcht dit eventjes af, probeer niet te snel conclusie's te trekken.

Vroeg me alleen af waar het in geval van netwerk aan zou kunnen liggen. Signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 86074 schreef op 13 januari 2004 @ 00:28:
[...]

Een vraag! Stel dat het zonder netwerk beter draait .... wat zou dan de reden kunnen zijn?

Ik moet nu namelijk even mogelijkheden afgaan:

1. electriciteit
2. netwerk

Een ding ben ik nl. zeker van na alle bevindingen, de PC hardware en software zijn ok.

Het mag een raar probleem zijn, maar toch moet ik in deze hoek zoeken. Zeker nu de PC (ook offline) bij mijn zus beter draaide en na thuiskomst twee dagen zo draaide en weer bergafwaards ging.

Ik heb hem nu 2 dagen offline staan, best veel UT2k3 gedraaid, ook de Benchmakrs, niet voor de Benchmarks testen, maar als 'ie maar draait.

Ik wcht dit eventjes af, probeer niet te snel conclusie's te trekken.

Vroeg me alleen af waar het in geval van netwerk aan zou kunnen liggen. Signaal?
Misschien een rotte netwerkkaart? (Of MODEM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nah, die zijn in orde. Dat zou ook betekenen:

2 verrotte netwerk kaarten, 2 verrotte modems.

Ik doe nu ff wat metingen met een voltage meter, maar ik krijg nu echt voltages tussen 250 en 260, vorige week nog 225-230 .... ik meet niet constant, ga dat nu wel doen, maar da's op zichzelf toch apart toch? Misschien nog wat betere metingen met betere apparatuur doen .... zou Eneco zo vriendelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 86074 schreef op 14 januari 2004 @ 19:05:
Nah, die zijn in orde. Dat zou ook betekenen:

2 verrotte netwerk kaarten, 2 verrotte modems.

Ik doe nu ff wat metingen met een voltage meter, maar ik krijg nu echt voltages tussen 250 en 260, vorige week nog 225-230 .... ik meet niet constant, ga dat nu wel doen, maar da's op zichzelf toch apart toch? Misschien nog wat betere metingen met betere apparatuur doen .... zou Eneco zo vriendelijk zijn?
Is alles wat met de PC in verbinding staat geaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 14 januari 2004 @ 19:20:
[...]

Is alles wat met de PC in verbinding staat geaard?
Yip, alles zit in geaarde wanddozen! Hij zat net op 265, nu weer richting 250!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 86074 op 14-01-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eneco zei dat 250-274 niet verkeerd was, was normaal. Dus dat zal wel. Dus iedereen heeft gewoon van die waarden die regelmatig wisselen, kan per dag verschillen?

Volgens mij buurman moest het, gezien het feit dat het hardwarematigs niet mis is, wel een proces zijn dat op de achtergrond de boel goed naar beneden trekt.

Ik hoop dat de files bereikbaar zijn, ziet iemand iets verkeerds?

http://www.geocities.com/mjlfadriaans/PC/ProcsNoGames.JPG

http://www.geocities.com/mjlfadriaans/PC/ProcsGames.JPG

http://www.geocities.com/mjlfadriaans/PC/NetStat.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 16:06
links doen het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had al zo'n vermoeden ;):

Services:

explorer.exe
MsPMSPSv.exe
WEBPROXY.EXE
AVENGINE.EXE
PAVSRV51.EXE
PavPrSrv.exe
CTSVCCDA.EXE
taskmgr.exe
spoolsv.exe
svghost.exe
svghost.exe
svghost.exe
svghost.exe
ati2evxx.exe
lsass.exe
services.exe
winlogon.exe
csrss.exe
smss.exe
EM_EXEC.EXE
APVXDWIN.EXE
WFWIZ.exe
CTHELPER.EXE
CTDVDDET.exe
CTSysVol.exe
System

Met game alleen worden alleen de game en svghost.exe toegevoegd.

Net Start:

Ati HotKey Poller
COM+-gebeurtenissysteem
Computer Browser
Creative Service for CDROM Access
DHCP Client
Distributed Link Tracking Client
DNS Client
Event Log
Help en ondersteuning
Network Connections
Network Location Awareness (NLA)
Panda anti-virus service
Panda Process Protection Service
Plug and Play
Print Spooler
Protected Storage
Remote Procedure Call (RPC)
Secondary Logon
Security Accounts Manager
Server
Service voor het rapporteren van fouten
Services voor cryptografie
Shell Hardware Detection
SSDP Discovery-service
System Event Notification
System Restore-service
Task Scheduler
TCP/IP NetBIOS Helper
Telephony
Terminal Services
Thema's
Uploadbeheer
Verbindingsbeheer voor RAS
WebClient
Windows Audio
Windows Management Instrumentation
WMDM PMSP Service
Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry guys, vervelend dat ik terug blijf komne ;) hehe!

Net ff gekeken, P4P800 ondersteunt alleen 1,5V .... en ASUS probe geeft toch 3,3V aan bij metingen. Klopt iets niet. Moederbord ondersteunt het niet, maar provide het wel. Volgens ASUS Probe dan.

Bij Information --> System Slots ---> AGP --> Provider 3.3V. HUH????? Ik ga ff in BIOS kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag eindelijk telefoon terug van Eneco. Eerst was er zo'n standaard monteur met een zak-spanningsmeter langsgekomen. Gelukkig beldde er ook iemand met meer verstand ervan.

Hij plaatste een apparaatje, wat 2-3 dagen op de stekkerdoos van mijn PC zat, dat de spanning en onregelmatigheden meette. Bleek dus toch dat er sprake van vuile stroom was, spikes had 'ie gemeten. Hij stuurt de meet resultaten op. Morgen denk ik even 2 spanningsregelaars/UPS-en aanschaffen, 1tje voor de PCs en 1tje voor de hifi + game consoles. Hij zei, je kunt OF een monteur laten checken, of je kunt spanningsrelegaars aanschaffen.

Alleen spannignsgevoelige apparatuur heeft er last van, dus was machine, koelkast, zelfs C.V. (speciaal voor gebeld, die krengen zijn niet goedkoop) kunnen er niet door verrot gaan. Ben toch wel benieuwd wat de oorzaak kan zijn, maar dat is tasten in het duister. Het kan zelfs een zendamateur zijn zei de C.V.-monteur. Maarja, dat is echt iets waar ik verder geen praktijkervaring mee heb.
Pagina: 1 2 Laatste