Toon posts:

Access front-end bijwerken tabellen

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wij hebben hier een access database waarvan de tabbellen op het netwerk staan.
het personeel Moet in deze database hun uren die ze werken inklokken.

Het probleem is echter dat als ze op een andere computer uit willen klokken als inklokken ze regelmatig niet in de tabbelen staan.

Met de rest van de database zijn nog nooit problemen ontstaan en dit kloksysteem draaide tot voorkort ook al 2 jaar probleemloos.

Het gaat om access 97 op een win 2000 server.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk, met deze sumiere informatie, dat je op een verkeerde manier bijhoudt wat een werknemer is, doe je dat soms op medewerkernummer, of (nog erger) op computer, ip of zoiets ?

Geef eens een ERD ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op 22 december 2003 @ 08:37:
Ik denk, met deze sumiere informatie, dat je op een verkeerde manier bijhoudt wat een werknemer is, doe je dat soms op medewerkernummer, of (nog erger) op computer, ip of zoiets ?

Geef eens een ERD ?
Dit gebeurd met een werknemersnummer.
de records van de geklokt uren staan in een aparte tabel met voor elk record een nieuwe id.
record indeling kloktabel:
klokid; wnummer; ordernr; afdnr; begintijd;eindtijd

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Met deze weinige informatie is het inderdaad gewoon een beetje gokken, maar goed.

Deden ze dat uitklokken op een andere machine dan waarop ze inklokten ook al twee jaar en ging dat wel altijd goed? Misschien is dat wel nooit de bedoeling geweest van het programma.

En hoe klokken ze precies in en uit, moeten ze hun nummer invullen en dan op een knop drukken of gewoon de database starten waarbij automatisch hun login naam uitgelezen wordt? En wat voor code zit er achter die knop?

En als ze op de machine kijken waar ze uitklokken zien ze dan wel dat ze uitgeklokt zijn, misschien verwijst hij wel naar een andere database?

Verwijderd

Topicstarter
Met deze weinige informatie is het inderdaad gewoon een beetje gokken, maar goed.

Deden ze dat uitklokken op een andere machine dan waarop ze inklokten ook al twee jaar en ging dat wel altijd goed? Misschien is dat wel nooit de bedoeling geweest van het programma.
ja dit doen ze ook al twee jaar. het is dus ook de bedoeling van het programma dat dit kan.
En hoe klokken ze precies in en uit, moeten ze hun nummer invullen en dan op een knop drukken of gewoon de database starten waarbij automatisch hun login naam uitgelezen wordt? En wat voor code zit er achter die knop?
Ze selecteren een naam uit een lijst en klikken dan op de knop "uitklokken". hierin moeten eigenlijk alle werknemers staan die op het moment zijn ingeklokt maar dit is niet altijd het geval. als men op de betreffende pc heeft ingeklokt staat men wel ALTIJD in de lijst.
En als ze op de machine kijken waar ze uitklokken zien ze dan wel dat ze uitgeklokt zijn, misschien verwijst hij wel naar een andere database?
als ze uitklokken wordt dit wel meteen lokaal bijgewerkt maar voordat het op andere machines gebeurt kan er enige tijd tussenzitten.
Er wordt zeker naar de goede database verwezen het heeft ook altijd goed gewerkt. ik heb zelf wel redelijk wat verstand van access maar zou weten wat er fout kan zijn. het lijkt wel of dat access de gekoppelde tabel lokaal swapped en daarna niet regelmatig synchroniseert met de server.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 12:06:
[...]
Ze selecteren een naam uit een lijst en klikken dan op de knop "uitklokken". hierin moeten eigenlijk alle werknemers staan die op het moment zijn ingeklokt maar dit is niet altijd het geval. als men op de betreffende pc heeft ingeklokt staat men wel ALTIJD in de lijst.

[...]

als ze uitklokken wordt dit wel meteen lokaal bijgewerkt maar voordat het op andere machines gebeurt kan er enige tijd tussenzitten.
Er wordt zeker naar de goede database verwezen het heeft ook altijd goed gewerkt. ik heb zelf wel redelijk wat verstand van access maar zou weten wat er fout kan zijn. het lijkt wel of dat access de gekoppelde tabel lokaal swapped en daarna niet regelmatig synchroniseert met de server.
Is het een in Access gelinkte tabel of een lokale tabel die af en toe gesynchroniseerd wordt?
En wordt het in de schermen niet goed getoond wie er ingelogd zijn maar als je rechtstreeks in de tabellen kijk, staat dan wel alles erin?

En wat voor netwerk hebben jullie, een collega van me heeft ook wel eens van die vage problemen gehad en dat bleek door een netwerk te komen dat zowel utp als token-ring segmenten had, hoe dat opgelost is weet ik trouwens niet.

Verwijderd

Topicstarter
Lister schreef op 22 december 2003 @ 12:23:
[...]

Is het een in Access gelinkte tabel of een lokale tabel die af en toe gesynchroniseerd wordt?
En wordt het in de schermen niet goed getoond wie er ingelogd zijn maar als je rechtstreeks in de tabellen kijk, staat dan wel alles erin?

En wat voor netwerk hebben jullie, een collega van me heeft ook wel eens van die vage problemen gehad en dat bleek door een netwerk te komen dat zowel utp als token-ring segmenten had, hoe dat opgelost is weet ik trouwens niet.
het is een gelinkte(gekoppelde) tabel.
In de tabellen staat ook niet de goede informatie.
Het is gewoon een utp netwerk.
Verder met het netwerk ook nooit geen problemen.

Mischien weet jij of iemand anders hoe je het kan afdwingen dat access voor het laden van het formulier de tabel refresht(iets wat zover ik weet eigenlijk al automatisch gedaan wordt aangezien ik verder nooit geen problemen heb gehad)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 13:34 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Het heeft waarschijnlijk te maken met het schrijven in de tabel en niet met het lezen.
Hoe wordt de tabel gewijzigd? Met VBA en dan een recordset openen? In dat stukje programmacode kan het zinvol zijn om de recordset en de database te 'sluiten'
Of probeer de tabel met een SQL-commando te wijzigen.
Dit vergt wel enige programmeerkennis.

Houdoe

Verwijderd

Topicstarter
Witte schreef op 23 december 2003 @ 01:01:
Het heeft waarschijnlijk te maken met het schrijven in de tabel en niet met het lezen.
Hoe wordt de tabel gewijzigd? Met VBA en dan een recordset openen? In dat stukje programmacode kan het zinvol zijn om de recordset en de database te 'sluiten'
Of probeer de tabel met een SQL-commando te wijzigen.
Dit vergt wel enige programmeerkennis.
De gegevens worden gewoon via query opgehaald en dan wordt de eintijd bijgewerkt. er komt dus geen vba code aan te pas

Verwijderd

Topicstarter
schop

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-09 16:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat gaat er nu mis? Niet alle gegevens uit de query worden juist ingeladen?

Is dat een query die al op het scherm staat op het moment van gebruik? Dan moet hij misschien worden bijgewerkt met wat VBA code (als het een formulier is: me.requery in VBA).

Anders lijkt het erop dat je toch niet overal dezelfde versie hebt staan en de gegevens niet allemaal goed gelinkt staan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op 29 december 2003 @ 10:18:
Wat gaat er nu mis? Niet alle gegevens uit de query worden juist ingeladen?

Is dat een query die al op het scherm staat op het moment van gebruik? Dan moet hij misschien worden bijgewerkt met wat VBA code (als het een formulier is: me.requery in VBA).

Anders lijkt het erop dat je toch niet overal dezelfde versie hebt staan en de gegevens niet allemaal goed gelinkt staan.
Zoals je al had kunnen lezen staat in de tabellen ook al niet de correcte informatie.

overal staat dezelfde versie en de gegevens zijn goed gelinkt hierin is ook niets veranderd.

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

OK, ik zag alleen de 'kick', 'schop' en heb daarna een beetje (te) snel de draad doorgelezen. Heel vreemd gedrag die database, ik heb het eigenlijk nog nooit gezien ergens.

Het enige wat ik zou kunnen bedenken om het probleem te omzeilen is via VBA de koppeling te breken en opnieuw te leggen. Dan moet je wel de nieuwe data krijgen. Dat blijft alleen een beetje symptoonbestrijding.

Als het geen grote database is met niet veel gelijktijdige gebruikers zou je ook kunnen overwegen om de tabellen niet meer te koppelen, maar gewoon alles direct op de server te zetten?

Als ik het verder zo lees lijkt het wel gewerkt te hebben, en gaat het pas recentelijk niet goed meer?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op 29 december 2003 @ 14:52:
OK, ik zag alleen de 'kick', 'schop' en heb daarna een beetje (te) snel de draad doorgelezen. Heel vreemd gedrag die database, ik heb het eigenlijk nog nooit gezien ergens.

Het enige wat ik zou kunnen bedenken om het probleem te omzeilen is via VBA de koppeling te breken en opnieuw te leggen. Dan moet je wel de nieuwe data krijgen. Dat blijft alleen een beetje symptoonbestrijding.

Als het geen grote database is met niet veel gelijktijdige gebruikers zou je ook kunnen overwegen om de tabellen niet meer te koppelen, maar gewoon alles direct op de server te zetten?

Als ik het verder zo lees lijkt het wel gewerkt te hebben, en gaat het pas recentelijk niet goed meer?
de tabellen moeten gekoppeld worden.
hoe kan ik via vba de verbinding verbreken en weer opnieuw aanleggen ?

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb even geen voorbeeld bij de hand hier, maar uit mn hoofd is er een eigenschap van een table die connection of connectionstring heet.

Wat je dan kan doen is eerst de huidige connectionstring in een variabele stoppen, dan gelijk aan '' maken en dan weer terugzetten.

Dus soort van:
code:
1
2
3
4
5
dim strConnect as String
strConnect = Currentdb.Tabledefs("TabelWaarHetOmGaat").Connect
Currentdb.Tabledefs("TabelWaarHetOmGaat").Connect = ""
Currentdb.Tabledefs("TabelWaarHetOmGaat").Refresh
Currentdb.Tabledefs("TabelWaarHetOmGaat").Connect = strConnect

of zoiets :)

[ Voor 7% gewijzigd door Boss op 30-12-2003 12:19 ]

Pagina: 1