Toon posts:

Radeon 9500 Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een powercolor Radeon 9500 non-pro 128 mb met zalman zm80c-hp+ bijpassende zalman fan.
nu als ik game dan herstart mijn pc soms, dit op verschillende tijden(er zit dus geen vast ritme in)
Ik heb hem ooit geoct naar 310/305 en een keer gemod naar 9700 Pro, waarbij ik het ''schaakbord effect'' kreeg. Toen weer officiele ATI drivers erop ipv Omega drivers.
Ik had hieral ergens gelezen dat dit aan vpu recovery lag, alleen dit was met een Hercules radeon 9700 Pro.

Zal dit ook mijn probleem zijn?
Of weten jullie nog een andere oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 08:10 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Controleer eens of je kaart goed in het AGP slot zit en of ie niet veel te warm wordt tijdens het gamen.

Senile! Senile Oekaki

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat voor een systeem en voeding heb je? Heb je het ook als je zeer cpu-intensieve taken doet?

Verwijderd

Je hebt hem alweer terug geklokt neem ik aan? Zet in ieder geval eerst het automatische rebooten eens uit. Eigenschappen van deze computer, geavanceerd, opstart instellingen, hier uitvinken. Nu krijg je een blauw scherm met de foutmelding, post die hier even.

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 22 december 2003 @ 09:38:
Wat voor een systeem en voeding heb je? Heb je het ook als je zeer cpu-intensieve taken doet?
zie http://specs.tweak.to/6606

Verwijderd

Topicstarter
ik had dus zo uitgeschakeld dat ie herstartte, toen kwam er dus een blauw scherm met de volgende melding:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this the first time you've seen this stop screen, restart your computer. If this screen appears, follow these steps:

Check to be sure you have adequate disk space. If a driver is identified in the stop message, disable the driver or check with the manufacturer for driver updates. Try changing your videoadapters.

Check with your hardware vendor for any BIOS updates. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components,restart your computer,Press F8 to select Advanced Startup options,and select Safe Mode.

Technical information:

*** STOP: 0x0000008E (0x805CF02C,0XF8199638,0x00000000

beginng dump of physical memory.
Physical memory dump complete.
Contact your system administrator or technical technical group for further assistance.

Dit was het. wat kunnen jullie mij vertellen?

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand wat ik hieraan kan doen?

• pisart
  • Niet online
Test eens je geheugen met memtest op fouten. Heb je er ook last van als je gewone zware taken laat uitvoeren door je pc, buiten games, zoals divx encoden of prime95 ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
op c!t forum zeiden ze druk je kaart eens aan..ik kaart erin gedrukt,zat niet helemaal vast(schroef te vast erin gedraait)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
VPU recover uitschakelen helpt bij mij.

Overigens is het bij de nieuwe drivers (3.10) niet meer. al geprobeert? die drivers zijn net uitgekomen.

Verwijderd

Topicstarter
zonder vpu recover kom ik nog nieteens voorbij het intro filmpje van NFSU.

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 08:55:
zonder vpu recover kom ik nog nieteens voorbij het intro filmpje van NFSU.
Heb je nu getest met memtest?

Verwijderd

Topicstarter
pisart schreef op 23 december 2003 @ 09:00:
[...]

Heb je nu getest met memtest?
eerder al....ik dacht gelijk aan memtest, er faalde 6 dingen.

• pisart
  • Niet online
Wat bedoel je met falen? Kreeg je fouten? Als het zo is, probeer dan is andere geheugen. :)
Pagina: 1