Toon posts:

Gigabyte GA7VRXP en de leadtek Geforce4 ti4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen heb ik al problemen met spellen te spelen.
Als ik bv battlefield speel gaat hij er na 10min spelen eruit zonder foutmelding niks.
Nou ben ik eens gaan zoeken op inet en zag dat meer mensen problemen hadden met een moederbord van gigabyte en de geforce4.
Dit kwam doordat ik een oudere versie van het moederbord had de rev. 1.1.
Maar dan snap ik niet waarom ik die problemen nu pas kreeg en warom niet eerder, want ik heb mijn moederbord al een jaar een geforce4 kaart al zeker een half jaar maar nooit problemen gehad en nu wel.
iemand een idee hoe dat kan???

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad met mijn 7VRXP en Gf4 Ti4600, lag idd aan het moederbord. Ook kan het aan de voeding liggen die er ineens mee kapt. Kijk eens naar je voltages en het vermogen van de voeding.

Hang loose, KiteSurfing for life!

Verwijderd

Topicstarter
dat is allemaal goed daar heb ik al naar gekeken
maar ik ga nu vanmiddga een nieuw halen.
Ben ik direct ervan af want het is echt irri

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Een oplossing heb ik wel, je cpu voltage op +7,5% zetten. Werkt dit niet.. dan gaat het bij jou om een ander probleem (oc?). Khoop dat je beetje goede koeling hebt ;) want je gaat waarschijnlijk van 1,75 naar 1,88v.

[ Voor 28% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-12-2003 10:57 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Ik had ongeveer 3 maanden geleden ook problemen ineens met dat bord. Pc sloeg ineens vast en niet meer opstarten. Naar vriend gegaan en spullen gaan testen om te zien wat het was. Roken we ineens een brandlucht. Bleken de grote zwarte dingen (weet niet wat het zijn) naast me voedingaansluiting op me mobo bloedheet te zijn en stonden helemaal bol. Dus mobo was het. Lullige was alleen dat me bord net 14 dagen uit de garantie was. Via de winkel heb ik toch een andere gekregen, rma (een gerepareerd bord dus), maar alleen een ga-7vAxp want de vRxp word niet meer gemaakt. Thuis alles weer ingebouwd en opstarten, nou mooi niet. zoeken zoeken zoeken. Kon dus alleen me processor niet testen maar de winkel wou daarmee helpen. Andere erin en werken, mmmmm.
Toen maar eens goed gekeken naar de processor en er zat een bruin pitje op, doorgebrand zeiden de jongens van de winkel. Nou lekker dan, omdat me moederbord dus kortsluiting heeft gemaakt heeft ie dus ook me processor meegenomen. Dit soort dingen moeten niet te vaak voorkomen.

Maar op jouw verhaal terug te komen, ik hoop dat je garantie hebt en dan krijg je waarschijnlijk een vAxp bord. Wel zo leuk kan meteen een snellere proc in.

Groetjes en laat je nog weten wat ze hebben gedaan en wat je kreeg. B)

Verwijderd

Topicstarter
De rest werkt wel kan gewoon nog alles behalve spellen spelen en 3dmark2001 doet et wel daar hebt ie geen problemen mee.
En de temp zal het ook wel niet aan liggen want ik kan de snelheid regelen van de fan op de cpu en al heb ik em op de snelste stand staan nog niks dus dat is et ook niet maar ik zal die cpu er eens afhalen en kijken of die nog wel goed is.
Bedankt voor de reacties.
Ik laat nog wel weten hoe het gaat.
Pagina: 1