snelheid afspelen clips in adobe premiere 6.5

Pagina: 1
Acties:

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Na het capturen van mijn videomateriaal wil ik de clips in premiere afspelen. Niet in de tijdlijn of zo maar gewoon vanuit het 'project'scherm (in de 'bin' waar alle clips zijn ondergebracht dubbelklikken op een file).
Het probleem is dat niet alle frames weergegeven worden waardoor een schokkerige weergave ontstaat. Dezelfde beelden worden met windowsmediaplayer wel vloeiend afgespeeld. Dit samen met de specificaties van mijn computer maken dat ik niet denk dat het aan mijn computer ligt. Tevens wordt er geen geluid weergegeven. Iemand een idee?

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 09:46

e1f

In wat voor formaat heb je gecaptured, en met welke codec?

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
...en je kan 's proberen om een ander programma te gebruiken.

Ik had alleen maar ellende met Premiere: vastlopers, dropped frames, traag...
Met Sonic Foundry (nu Sony) Vegas ging er een wereld voor me open.
Overigens ook veel prettiger in de bediening. Maar je moet het met wat minder 3rd party plug-ins doen. (Al mis ik die niet).

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Premiere luistert erg nauw qua systeemconfiguratie idd.
Is je systeem overclocked ? Mijn ervaring is dat Premiere (zowel 6.5 als Pro) eigenlijk alleen werkt op een systeem dat precies volgens de boekjes geconfigureerd is. Geheugentiming e.d. is erg belangrijk.
Het is me ook opgevallen dat Premiere last van hardware"conflicten" heeft, terwijl andere programma's dat totaal neit hebben.

Speel eens met je IDE aansluitingen, het vervangen van een Samsung CD-rom door een Pioneer DVD lostte bij mij alle problemen op.
Primairy HDD op IDE1, DVD-RW op IDE2, export/data schijf op IDE2 tezaam met de DVD.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vreemd vreemder vreemdst. Na het capturen van mijn beeldmateriaal kan ik het niet normaal afspelen in ap 6.5. Even opnieuw opstarten en klaar is kees.

Overigens werkt adobe bij mij tot zover (heb nog geen film gemaakt) perfect.

• AxiMaxi
Heuh? Je hebt twee problemen en je zegt dat Premiere perfect werkt. :?

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Als je op full Pal zit te capturen is toch logisch dat ie softwarematig de framerate niet bijbeent. Realtime door de timeline scrollen gaat alleen als je een editkrt erin hebt hangen of een beest (dual Xeon) van een systeem... Je kan van een huis tuin en keuekenPC (specs ? ) niet verwachten dat je op hoge kwali realtime controls hebt. (wat voor resolutie heeft je project?)
edit:
Je zal eerst moeten renderen en je preview window kleiner maken 1/4 ofzo...

[ Voor 21% gewijzigd door under-world op 23-12-2003 11:11 ]

• AxiMaxi
Ik weet niet of een P4-2.66 met 1GB een huis-tuin-keuken PC is, maar daarmee kan ik "gewoon" fullscreen 25 fps DV (720x576 pc) capturen, realtime.

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Capturen is ook iets anders dan in een editprogramma met ongecomprimeerde video bezig zijn. Bij analoog capturen wordt de AD conversie trouwens door de GPU gedaan ipv de CPU. Bij digitaal capturen (DV is ook gecomprimeerd) doet de CPU het werk maar dan valt er niks om te rekenen want het signaal is al digitaal.... Met een standaard firewirecontroller en een > pIII kom je dan al een end. Maar ga je het vervolgens proberen te editten in premiere zonder ondersteunende hardware (lees editkrt) dan gaat je dat op hoge kwali vies tegen vallen. Eigenlijk zijn er maar 2 pakketten die een goede softwarecodec aan boord hebben. Dit zijn Apple final cut pro en voor de PC Avid DV express. Met deze 2 programma's kun je leuke dingen doen met een krachtige PC.... Premiere zonder krt kan ook wel maar ik heb er het geduld niet voor... :+

[ Voor 5% gewijzigd door under-world op 23-12-2003 18:25 ]

Pagina: 1