Toon posts:

K7T Turbo <<

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond

Ik heb de search afgezocht naar me probleem maar ik kon het niet vinden.
Ik heb een K7T Turbo Versie 3.0. En ga van een AMD 900 MHZ naar een AMD 1800+ XP. Nu heb ik alles er ingezet en start ik de pc op ik zie AMD Atlon 1150 MHZ.
Ik kijken in de bios en wil heb op FSB133 wat niet mogelijk is. Ik kijken op de site van www.msi.com.tw en zie dat ik de geele jumper er af moet halen nou ik doe dat en start de pc opnieuw op. Na dat zie ik dat alle lampjes rood zijn en druk ik de recetknop in en zie ik dat er opeens een groen lanpje bij komt. Maar als nog GEEN beeld. En ben ik weer genootzaakt de jumper er op te doen en weer op 1150 MHZ uit tekomen.

Wat doe ik fout

Tim

Verwijderd

je moet als het goed is op het moederbord een jumper op 133 Mhz FSB zetten.
Kijk eens in de handleiding 8)7 is maar een idee 8)
En de jumper die jij nu de hele tijd er afhaalt is de BIOS reset jumper, vind je het gek dat die dan niet opstart !!!! |:(

O ja voor dat je nu iets kapot maakt check eerst alles voor dat je de PC weer aan zet. (8>

Je probleem is dat je moederbord nog gewoon een FSB van 100 Mhz pak en je op het moederbord een jumper moet zoeken en die op een FSB van 133 Mhz moet zetten want 133 x 11.5 = 1533 Mhz Athlon XP 1800+ specs. dus. 8)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 02:56 ]

Verwijderd

Nee, kan wel kloppen wat FoTuna zegt, met nieuwere cores kunnen dat type bordjes idd problemen hebben. Dan geeft dr.Led idd 4 rode leds aan. En je moet de jumper van pin 1-2 naar 2-3 zetten als je hem wilt resetten! Voor te schakelen van 100mhz bus naar 133 moet je idd de jumper verwijderen

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vergeet niet dat als je naar 133mhz gaat dat dat dan ook voor je geheugen geldt dus zet je geheugen in de bios op zo laag mogelijke timings voor dat je dit mb op 133 mhz zet , op de website van msi of in je boekje van het mb staat ook wat die lampjes je proberen te vertellen.

Ik heb een K7T Turbo Versie 2.0 met een AMD XP2000 erop dus het moet kunnen.

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Wat is het trouwens een Palomino core of Thoroughbred core.
Een Palomino werkt wel maar Thoroughbred core werkt niet op jouw systeem.

En flash er ff de nieuwst BIOS voor jouw moederbord op.
Daar kan het ook aan liggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 03:02 ]

Verwijderd

Alle lampjes rood = powerself test, schiet die niet veel mee op!
Geheugentimings, vraag het me af. Want dan boot die de eerste keer wel (anders valt er ook weinig in te stellen) Kan me nog wel van die bordjes herinneren dat je de timing op hclk of hclk-33 moet zetten (ligt eraan, 100 of 133mhz geheugen)

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik meen mij te herinneren dat ik er ook een nieuwe bios op moest zetten voordat het ging werken

How do you save a random generator ?

Verwijderd

Nieuwe bios is nooit verkeerd! Tenminste, meestal

offtopic:
zoek mijn nestje maar weer eens op, volgens mij slaapt de TS ook al, dus aan hulp nu heb die ook net niks meer

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe bios er ook al opgezet daar heb msi zo'n leuke liveupdate voor. Alleen dan schiet ik er veder nog niks mee op weer alles rood. Alles moet het gewoon doen de CPU is en AMD Palomino. Boekjes enz heb ik niet.

Tim

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Je mem is wel pc133 he ?

edit: ben al de zoveelste die het dus zegt , tis nog vroeg ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Tutti-frutti op 22-12-2003 10:50 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
En er staat op het geheugen dat 512 groot is Met groote letters 133 MHZ totaal 2 x 256 = 512
Pagina: 1