ik ben niet al te kort geleden met linux begonnen, ik draai slackware 7.1 (2.2.16)
en ik heb al een week zitten kloten om identd aan de praat te krijgen (voor IRC)
in.identd krijg ik wel gerunt, maar de irc-servers zeggen toch weer banned! install identd.
oidentd geinstalleert maar als ik die aanroep vanuit inetd.conf gaat het weer mis.
welke lines in identd.conf (niet verwisselen die twee, ik weet het )moet ik unquoten om dit fatsoenlijk te reggen?
of moet ik 113 forwarden/masqen in mijn rc.firewall
...of moet ik identd/oidentd gewoon starten vanuit rc.local
...er zijn ff iets te veel mogelijkheden, dus kom ik er niet meer uit. Ik heb al op het web gezocht naar howto's en manuals...maar dat heeft ook nix nuttigs opgeleverd.......... anyone?
p.s. als ik /var/log/messages bekijk zie ik alleen deze vage foutmelding
:
en ik heb al een week zitten kloten om identd aan de praat te krijgen (voor IRC)
in.identd krijg ik wel gerunt, maar de irc-servers zeggen toch weer banned! install identd.
oidentd geinstalleert maar als ik die aanroep vanuit inetd.conf gaat het weer mis.
welke lines in identd.conf (niet verwisselen die twee, ik weet het )moet ik unquoten om dit fatsoenlijk te reggen?
of moet ik 113 forwarden/masqen in mijn rc.firewall
...of moet ik identd/oidentd gewoon starten vanuit rc.local
...er zijn ff iets te veel mogelijkheden, dus kom ik er niet meer uit. Ik heb al op het web gezocht naar howto's en manuals...maar dat heeft ook nix nuttigs opgeleverd.......... anyone?
p.s. als ik /var/log/messages bekijk zie ik alleen deze vage foutmelding
Dec 5 23:28:59 Ronaz in.identd[453]: reply to 212.189.233.252: 61227 , 6667 : ERROR: UNKNOWN-ERROR
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)