Lekker!
Verwijderd
Zit ie er net op? Of waren de temperaturen eerst lager, en zo ja, wat is er veranderd?
Precies, dat bedoel ik dusVerwijderd schreef op 22 december 2003 @ 01:02:
Kan zoveel zijn... Core spanning te hoog? Opgevoerd? Te veel thermal grease? Te weinig thermal grease? Verkeerd om?
Ik heb ervaring met een cooler verkeerd om monteren op een AMD, resultaat: te hoge temperaturen (>80 graden) en teveel koelpasta (gaan je temps ook van omhoog), en dat laatste zou het op zich kunnen zijn, maar je geeft verder geen info dus da's niet meer dan een wazige gok nu.
Plus dat 48 graden voor een stressed AMD'tje niet slecht is.. ook niet idle trouwens hoor, ik heb mijn tb1200 105MHz overgeclocked en hij zit tussen de 50 en 55 graden (idle en stressed) met een Spire koelertje.
Jij zit er nog onder met die Jet7, ga je geen zorgen maken zolang het onder de, zeg, 65 graden stressed zit?
[ Voor 103% gewijzigd door Cyphax op 22-12-2003 01:08 ]
Saved by the buoyancy of citrus
De TB1400 is namelijk gewoon een heethoofd.
-Voelt je koeler heet aan?
-Wat zegt je bios?
mobo: asus a7n8x deluxe @ 1007 uber
mem: 512mb ddr266 @ dual channel
edit: Mijn sink voelt wel enigsinds heet aan, de bios geeft in mijn geval de zelfde info als mijn Probe.
[ Voor 30% gewijzigd door Napsju op 22-12-2003 01:10 ]
Lekker!
Okee, die temps, zijn die bij stressed cpu, of idle?iPodje schreef op 22 december 2003 @ 01:09:
cpu: tb1400 @ 1400 (10.5*133) , vcore: 1.750 -->(laagste)
mobo: asus a7n8x deluxe @ 1007 uber
mem: 512mb ddr266 @ dual channel
Hoe lang zit die koeler er al in?
En waarom denk je dat die 48 graden teveel is?
Als ik een uurtje of 2 ga gamen, dan is ie 53 graden
---> beetje er tussenin dus.
Na het lezen van enkele reviews heb ik toch eens overwogen de Jet7 te kopen.
Zijn prestaties zouden heel behoorlijk zijn en zijn uiterlijk vindt ik ook retegaaf.
De Jet7 zit er nu bijna een week in, ik heb de koelprut gebruikt die er bij zat.... een heel klein beetje.
Lekker!
Doe eens wat er in dit topic staat:
S2K disconnect voor Nforce 2 en VIA; lagere cpu temps
Zolang je processor niet voor 100% gebruikt wordt zal de temperatuur van je processor minstens 5 tot 10 graden dalen. (Gewoon met WPCREDIT, niet het tooltje)
[ Voor 27% gewijzigd door zetje01 op 22-12-2003 01:24 ]
Maar wat schiet ie daarmee op?zetje01 schreef op 22 december 2003 @ 01:23:
Volgens mij klopt het allemaal gewoon.
Doe eens wat er in dit topic staat:
S2K disconnect voor Nforce 2 en VIA; lagere cpu temps
Zolang je processor niet voor 100% gebruikt wordt zal de temperatuur van je processor minstens 5 tot 10 graden dalen. (Gewoon met WPCREDIT, niet het tooltje)
Niets toch?
Of gaat dan de rpm van de fan omlaag waardoor ie minder geluid maakt?
Verwijderd
- AMD Athlon Thunderbird 1300 @ 1365 MHz (100 @ 105 FSB)
- Vcore = 1.824
- Standaard cooler
- ASUS A7V moederbord
Temperatuur is nu:
49 idle
52 stressed
Maar dit is met een open kast!
Als ik de kast dicht heb, loopt de termp op tot:
60 graden
Mijn flow zal wel niet zo goed zijn (geen casefans, alleen voedingsfan).
Op zich liggen je waardes dus redelijk dicht bij die van mij (met open kast). Hoe is de flow in je eigen kast?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| ______________________ |3 | | | |1 2 | |1 | | | | | | | | 4 4| | | |_____________________| |
1: casefan outtake
2: cpufan, Jet7
3: voedingfan
4: casefan intake
Is het zo een beetje goed ingericht??... of kan ik beter nog wat fans omdraaien voor betere temps??
Lekker!
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()