Hi,
op mijn verse FreeBSD 5.1 machine doet shutdown -p hetzelfs als -h..
Hij halt gewoon maar hij gaat niet uit..
Ik heb apm in de kernel gebakken maar als ik apm dan wil starten dan zeurt ie over dat /dev/apm0 niet te vinden is (en MAKEDEV is er uitgehaald dus kan'm ook niet ff aanmaken)..
't zal wel overkomen als een n00b ofzow, maar ik begin nog maar net met fbsd5.x.. ik heb al die tijd 4.x gedraaid en daar was het voldoende om apm in de kernel aan te zetten en APM_ENABLE="YES" in rc.conf te gooien..
Maar dat werkt bij 5.x dus niet meer...
en ik wil'm toch echt 's-nachts uit kunnen zetten
dat apparaat maakt veel te veel herrie om naast te slapen...
Ik heb het FreeBSD Handboek al doorgespit en daar vind ik dat het OF acpi OF apm moet wezen.. maar hi vind geeneens het apm device dus dat lukt al niet
Heeft er iemand een tip? of een aanwijzing?
de search bracht me niet veel en google nog veel minder.....
op mijn verse FreeBSD 5.1 machine doet shutdown -p hetzelfs als -h..
Hij halt gewoon maar hij gaat niet uit..
Ik heb apm in de kernel gebakken maar als ik apm dan wil starten dan zeurt ie over dat /dev/apm0 niet te vinden is (en MAKEDEV is er uitgehaald dus kan'm ook niet ff aanmaken)..
't zal wel overkomen als een n00b ofzow, maar ik begin nog maar net met fbsd5.x.. ik heb al die tijd 4.x gedraaid en daar was het voldoende om apm in de kernel aan te zetten en APM_ENABLE="YES" in rc.conf te gooien..
Maar dat werkt bij 5.x dus niet meer...
en ik wil'm toch echt 's-nachts uit kunnen zetten
dat apparaat maakt veel te veel herrie om naast te slapen...
Ik heb het FreeBSD Handboek al doorgespit en daar vind ik dat het OF acpi OF apm moet wezen.. maar hi vind geeneens het apm device dus dat lukt al niet
Heeft er iemand een tip? of een aanwijzing?
de search bracht me niet veel en google nog veel minder.....