Linux op de Acer N10 PDA

Pagina: 1
Acties:

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Hallo,

Ik heb afgelopen eergister bij Conrad een Acer N10 aangeschaft (opruiming, 199 euro) na een hele tijd te twijfelen of er wel Linux op zou kunnen draaien. (Alles hier draait Linux of iig een UNIX, ik zou niet graag willen dat mijn PDA daar een uitzondering op is :Y) )

Anywayz, toch dus maar aangeschaft en maar eens het Internet opgegaan om te kijken of Linux al geport was. Conclusie: Gelemaal niets gevonden! Ok, dan zelf maar aan de slag. Ik een distro voor een andere PDA gedownload (Fujitsu-Siemens Pocket LOOX) die ongeveer dezelfde hardware had, en Linux bootte (er werdt een muziekje afgespeeld) alleen zonder input/scherm. Ok, ik helemaal bij, crosscompileer-omgeving opgezet, flink lopen hacken & breken in de kernel en uiteindelijk heb ik iig de framebuffer aan de praat gekregen.

Anywayz, mijn vraag is: Zijn er meer mensen die evt. behoefte hebben aan zo'n project? Ik heb geen idee hoe wijdverbreid de N10 is, laat staan hoeveel mensen erop kicken om Linux erop te draaien. Als er behoefte is wil ik alles wel vrijgeven (en zal ik mijn kernel-hackwerk ook wat gestructureerder houden) anders houdt ik het voor mezelf en hack ik er ongegeneerd op los.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-02 14:25

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik ben niet zo geinteresseerd in hoe je linux erop zet (toch goed initiatief hoor), maar ik ben eerder geintereseerd hoe je ROM van de N10 hebt leeggemaakt en die linux erop hebt gezet. Is er voor jouw daarna nog de mogelijkheid om Windows Mobile 2002 er terug op te zetten?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 09:19
Opzich heb ik niet zoveel interesse in de Acer N10 (omdat ik zelf een Asys Mypal A620 heb), maar ik zou het wel tof vinden als er ook voor de wat minder populaire (op linux gebied dan) PDA's een linux distro zou komen. :)

Als je nog eens iemand in de buurt hebt met een A620 en me er dan nog van kan overtuigen dat ook mijn PDA op linux moet (met veel screenshots :)) dan wil ik wel een en ander proberen, zolang ik zeker weet dat het ongedaan gemaakt kan worden ;)

Verwijderd

ik denk niet dat de Acer N10 hier voor veel gebruikt voor gaat worden.

De Compaq/HP iPAQ is veel bekender.... en hier lopen al zeer veel projecten voor.

/me heeft en HP iPAQ H3950 met Opie

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Leuk dat het gelukt is! Heb je trouwens wat pics op van het ding, altijd leuk! Ik heb helaas geen PDA, maar anders zou ik zeker interesse hebben! Wat voor software zit erop, en wat kun je er zelf allemaal nog opzetten eventueel? fbxine ofzo zou wel leuk zijn ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• FMFREAK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05-2023
Nou vrijgeven is altijd een goed idee... Heb zelf ook een N10 en zou daar ook wel eens linux op willen zien....
En post eens wat pics ben benieuwd hoe dat eruit ziet :)

Soms zit het mee, vaak zit het tegen

Verwijderd

Sorry dat ik dit topic weer uit de oude doos haal, maar kan de topicstarter (of iemand anders natuurlijk) misschien melden welke Linux distro hij gedownload heeft voor de Fujitsu Pocket Loox serie? En waar die distro te krijgen is? Want ik kan er op internet niets over vinden, terwijl ik er erg geinteresseerd in ben!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook een Acer N10 maar helaas..
Er is wel iemand bezig met een Linux port, zie http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/n10-linux/
Het staat al tijden nog erg in de kinderschoenen. Ik heb niet het idee dat er veel mensen mee bezig zijn en in tegenstelling tot de iPaq is er nog geen volwaardige distributie voor de Acer N10. Helaas :( Achteraf had ik beter een iPaq kunnen kopen. Dus gewoon Windows (play)mobile :( Wel heb ik er verbinding mee vanuit FreeBSD via SyncCE :)

Hmmm de topic starter is zelf de Jeroen van de bovenstaande site. Het is een omhooggeschopt topic. Dacht ik ff behulpzaam te zijn.. 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door SvMp op 24-12-2004 15:05 ]

Pagina: 1