Hdd Laptop

Pagina: 1
Acties:

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb dus zoals velen onder ons wel eens een harde schijf kapot door het 24/7 functioneren van onze hardware.
Graag stuur ik een hd op met eventueel een foutrapport zodat de technische dienst al daar kan zien wat er echt stuk is (Powermax foutcode o.d.). Nu riep mijn vriendin me en zei dat de laptop een vreemd geluid maakte. Ik had een tijd terug al gehoort dat de hd resoneerde, regelmatig maak ik sinds dien netjes ghostjes van de laptop.
Maar nu.... met welk tooltje kan ik die schijf testen op b.v. bad sectors ? Er zit een Toshiba hd in en hij maakt een geluid waarvan je denkt ja die is klaar voor schroot. Toch ben ik ondanks dat geluid benieuwd naar wat voor tooltje ik dus kan gebruiken met dit soort schijf.

Wie o wie geeft me de gouden tip ?? (want google doet het niet) :)

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Dit is toch echt gevonden met behulp van google ;)

http://www.disk-utility.com/drive-hard-toshiba-utility.html

edit:
Volgens mij moet het hier ook mee lukken anders.

[ Voor 35% gewijzigd door Yngwie- op 22-12-2003 00:22 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wat dacht je van debug, fdisk, format en scandisk?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Voor bad sectors te vinden zijn die ook te gebruiken idd :) Maar voor iets geavanceerdere reportjes zoals S.M.A.R.T. meldingen e.d. zou ik zelf toch zo'n uitgebreider testprogje gebruiken.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Om de S.M.A.R.T van een hd uit te lezen (en evt. screendump) gebruik ik zelf speedfan.
Dit programma zit nu op versie 4.09: Speedfan _/-\o_

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
S.M.A.R.T. Uitlezen heb ik niet veel aan :) de hd maakt nu alleen nog maar het geluid van een schreeuwend varken :P

Hij is nu echt overleden en toch ben ik benieuwd naar een tooltje zoals powermax waarin netjes een error code komt te staan...
Pagina: 1