Toon posts:

indeling softe goederen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het niet helemaal eens met de indeling van de softe goederen.

Er is nu een windows forum en een alternatief. Maar in dat alternatief zit bijna alleen maar unix/linux/beos enz.
Ik ben zelf een novell fanaat en voel me in beide topics nu niet meer thuis.

Daarbij zijn er vaak zat ook discussies over beide onderwerpen als een mixed envirenment. Waar moeten deze nu geplaatst worden?????

Andere zijn het er ook niet helemaal mee eens. Kijk maar:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/85037/1

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 12:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Je kunt hierin al je vragen over elk ander besturingssysteem dan windows kwijt, dus ook Novell.
Als windows erin betrokken is dan moet je gewoon even voor jezelf een afweging maken welk gedeelte het grootste is (het alternatieve best. systeem of windows).
Stel dat je bijv. samba en windows wilt gebruiken maar er is een foutieve samba-config in het spel (dat vermoed je) dan plaats je het in Alternatief.

Stel dat het duidelijk een windows probleem is dan is de keuze ....

juist, gewoon een beetje nadenken voor je post kan nooit kwaad :P

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik dat forum bekijk en ik zie bijna altijd alleen maar vragen over linux/unix/beos enz dan ga ik na een paar dagen niet meer kijken of er ook vragen over novell bij staan. En dan mist het forum daar toch echt zijn uitwerking.

• Kees
  • Laatst online: 18-02 12:35

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
sjah.. maar hoe wil je het anders doen?
als je alles in 1 forum gooit is het teveel (dan zie je door de flood niets meer) en alles in een appart forum trekt te weinig kennis, de meesten zijn niet eenzijdig en hebben verstand van meerdere os'sen als je alles appart gooit kiezen de meesten 1 favo uit en verslonzen de rest, met als gevolg dat je te specifiek wordt... (en crossproblemen al helemaal niet meer kan aanpakken)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond 1 forum best overzichtelijk.

En anders verdeel je het naar netwerk OS en werkstation OS.
Dan heb je het redelijk gedekt dacht ik?

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020
Ik heb wel een idee waarom dit gedaan is.
Omdat Windows ZO VEEL problemen met zich me breng... Een appart forumpje.

Zodat alle andere toppics overzichtelijk blijft.

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05-2020
Tja.. de indeling is nu beter.

Verwijderd

Topicstarter
Beter.
Niet helemaal wat ik bedoelde maar beter.
Ik vind het verschil tussen NOS en OS beter. Maar dit is ook ok

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 15:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nou .. als ik mij er een beetje offtopic mee mag bemoeien ....

Ik vindt het hele gebeuren een beetje eenzijdig van de Adjes.
OK het gebeuren met een ad-hoc sluiten van OF kan ik me helemaal indenken.
Maar bijvoorbeeld dat we ineens naar de PHP forum gingen.
Nix over gelezen. Achteraf begreep ik dat het misschin ergens verstopt stond op de fromtpage van T.net maar nergens iets over gehoord.
Nu weer een complete wijziging in de fora.
Kan daar niet beter over gecommuniceerd worden?
En dan bedoel ik echt niet van 'lieve usertjes, wij willen dit en dat doorvoeren, zijn jullie het daarmee eens?' maar meer in de zin van 'per dan en dan zal dit en dit doorgevoerd worden, punt'.

Bijvoorbeeld een simpel mailtje waar geen reply op kan ofzo.
Waarschijnlijk zal deze fora wijziging ook wel weer ergens verstopt staan op de plans ofzo, maar GoT prenteerd zich gedeeltelijk los te zijn van T.net, communiceer dan ook zo.

Of zit ik er naast?

GRtZ
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

• Femme
  • Laatst online: 09:14

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De overgang naar het PHP forum werd al maanden van te voren aangekondigd en iedereen zat er vol ongeduld op te wachten, zo leek het.

De nieuwe fora indeling is ook al een paar keer langsgevlogen in LA. Een apart Linux forum (nu Non-Windows forum) is al meerdere keren aangevraagd.

Als je op de hoogte wilt blijven moet je uiteraard wel de threads in Lieve Adjes volgen.
wij willen dit en dat doorvoeren, zijn jullie het daarmee eens?' maar meer in de zin van 'per dan en dan zal dit en dit doorgevoerd worden, punt'.
Maar waarom wil je vooraf een datum weten?

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 11:21

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Er was altijd al een goede indeling voor windows/unix/etc. alleen maakte men er verkeerd gebruikt van.
men plaatste windows topics in "Operating Systems" terwijl ze gewoon in "Spielerij" thuishoorden.
>:)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

-1, Troll.

Virussen? Scan ze hier!

• Aaargh!

Aaargh!

Op zondag 10 december 2000 10:19 schreef wildhagen het volgende:
-1, Troll.
nee, +10 inzichtvol >:)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee hoor, kijk maar :
1) As a verb, the practice of trying to lure other Internet users into sending responses to carefully-designed incorrect statements or similar "bait." In a real example, a Usenet newsgroup contributor mentions the discovery of an ancient African carving containing a list of prime numbers. The contributor further lists some of the prime numbers found and includes some numbers that, in fact, are not prime numbers. Other contributors then send serious replies, correcting the list of prime numbers cited. The originator of the troll then announces that so-and-so has been "hooked."

Virussen? Scan ze hier!

• Aaargh!

Aaargh!

Nee hoor >:)

het was helemaal niet "carefully designed"

en incorrect was 't ook niet (niet in mijn ogen iig :+ )

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zondag 10 december 2000 05:53 schreef Aaargh! het volgende:
Er was altijd al een goede indeling voor windows/unix/etc. alleen maakte men er verkeerd gebruikt van.
men plaatste windows topics in "Operating Systems" terwijl ze gewoon in "Spielerij" thuishoorden.
Jaja, hij staat op scherp :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 december 2000 02:26 schreef Femme het volgende:
De nieuwe fora indeling is ook al een paar keer langsgevlogen in LA. Een apart Linux forum (nu Non-Windows forum) is al meerdere keren aangevraagd.
Nu wordt het toch kei hard gezegt dat non-windows eigenlijk een unix/linux forum is. Ik weet ook wel dat er weinig vragen over novell zijn en dat deze gedeeltelijk onder netwerk problemen kunnen vallen maar nu heb ik toch echt het gevoel dat novell er niet meer bij hoort.

Novell heeft het al moeilijk met alle concurrentie en nu wordt novell nog buiten gesloten in discusie groepen. Dat alleen maar omdat novell voor een hobbyist niet interresant is?????

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgenz mij overdrijf je een beetje hoor! Novell hoort ook thuis in t non-win os Forum.

Er zijn idd weinig mensen mt dit Os. maar als jij daardoor nite in t forum wilt komen dan is dat jouw eigen keus en dan vind ik niet dat er daarom een apart forum voor aangemaakt moet worden,

Het is niet ene unix / linux fou omdat er daarover veel gepost wordt.

Conclusie:

Jij kunt je Novell vraagjes mooi kwijt in t Non-Win Os Forum.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 15:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op zondag 10 december 2000 02:26 schreef Femme het volgende:
De overgang naar het PHP forum werd al maanden van te voren aangekondigd en iedereen zat er vol ongeduld op te wachten, zo leek het.

Als je op de hoogte wilt blijven moet je uiteraard wel de threads in Lieve Adjes volgen.
[..]
Maar waarom wil je vooraf een datum weten?
Kijk, dat bedoel ik dus. Ik kom vrij vaak in LA, maar ga echt niet alle draadjes lezen.
Het lijk mij gewoon handig om een vaste plek te hebben voor dat soort announces. Ik hoef echt niet het tijdstip te weten, maar ik (en misschien andere met mij) voel me toch een klein beetje lullig als opeens het fora compleet anders is ingedeeld.

Bijvoorbeeld gewoon een klein linkje naast de FAQ voor GoT-Announcements ofzo ...
Nu is het dus je eigen fou als je niet EN dagelijks in LA zit en ook nog eens ALLE draadjes daarin volledig volgt.

GRtZ
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

• Aaargh!

Aaargh!

Op zondag 10 december 2000 13:39 schreef mozeskriebels het volgende:
Novell heeft het al moeilijk met alle concurrentie en nu wordt novell nog buiten gesloten in discusie groepen. Dat alleen maar omdat novell voor een hobbyist niet interresant is?????
Novell ? , bestaat dat nog dan ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 december 2000 18:11 schreef Aaargh! het volgende:

[..]
Novell ? , bestaat dat nog dan ?
-1, troll????

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon een beetje respect voor mijn favoriete produkt. Ik zeg dan misschien wel dat win2k server nog niet af is, maar zeg ook meteen dat win2k workstation perfect is. Over linux/unix heb ik niet echt een mening, maar dat is geen reden voor jullie om massaal novell aan te vallen want dat is gewoon een perfect produkt.

Hoe lang novell het overleeft is nog de vraag, want het beste produkt hoeft niet perse te winnen, maar ik ben er trots op en wil dus dat novell met respect behandelt wordt.

Novell plaatsen tussen produkten (linux/beos/etc) waar het bijna geen overeenkomsten mee heeft vindt ik dus daar niet bij horen.

• Aaargh!

Aaargh!

Op zondag 10 december 2000 19:50 schreef mozeskriebels het volgende:

[..]
-1, troll????

• Aaargh!

Aaargh!

Als niemand novell nog gebruikt en het is een uitstervend product, dan is het toch een beetje nutteloos er een forum over te openen. dan staan er over een jaar hooguit 10 topics in.

btw: mischien is een Commodore 64 forum iets ?
ik vind n.l. dat dat nergens anders bij past :'(

Pagina: 1