Toon posts:

Poortmap blijft staan na deleten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb ADSL met een speedtouch 510. Ik wou een ftp opzetten, dit werkte niet, hiervoor heb ik wat rond gekeken op het forum en ben erahcter gekomen hoe ik hem poortmap zodat hiij het wel doen. ik heb dus 10.0.0.150 met poort 20 e 21 doorverwezen naar mijn extern ip.
Dit werkt allemaal goed maar ik heb ene vraagje, staan die poorten nu open oid?
of maakt het helemaal niks uit dat het nu is doorverwezen en is er dus niks aan de hand?
en als ik nou geen ftp meer wil gebruiken hoe zet ik het dan weer terug zoals het was?

mischien beetje domme (noob) vraag maar ik heb wat gesearchd en weet het nog niet. Was alleen benieuwd hiernaar :)
Maar bedankt alvast ;)

Verwijderd

Eeeh, kijk 's 1 post hoger dan de jouwe?

Het Grote Poortmappingsverhaal

Verwijderd

Ik heb laatste nog een ftp server opgezet op mijn linux laptop en om deze over het internet beschikbaar te maken heb ik die toen ook doorgemapped op mijn router (ook speedtouch 510). Toen ik hem even niet meer nodig had en terug in windows werkte (met het zelfde IP) kreeg ik hopen rotzooi binnen. Netsends, virusen via mail en pop-ups die rond mijn oren vlogen. Ik heb toen maar rap het "gat" in mijn router weer gedicht ;)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kan een entry in de NA(P)T tabel ook weer verwijderen. B)
En als je dat teveel werk vind laat je die poort open op het modem en zet je die poort dicht met software firewall als je hem tijdelijk niet gebruikt.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat poortmap verhaal had ik al geleze maar ben niet precies allees te weten gekomen..
En als ik die maps verwijder bij NAT dan kan ik nog steeds mijn ftp online doen.

Wat voorheen dus niet kon zonder poortmap.
Dus ik denk dat die poort nog open staat nu ondanks dat ik die maps heb verwijderd..

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Heb je al via de CLI/Telnet gekeken? (Dus telnetten naar het IP van je 510, dan inloggen en daarna typen "nat list"). Staat die mapping daar nog wel?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 08:13:
Ja, dat poortmap verhaal had ik al geleze maar ben niet precies allees te weten gekomen..
En als ik die maps verwijder bij NAT dan kan ik nog steeds mijn ftp online doen.

Wat voorheen dus niet kon zonder poortmap.
Dus ik denk dat die poort nog open staat nu ondanks dat ik die maps heb verwijderd..
Als je vermoed dat iets (nog) open staat aan poorten kan je gaan testen bij www.grc.com

Anders een gratis software firewall lokaal installeren en dan opletten (zonealarm ofzo iets, Kerio Personal firewall )

Meten is weten zij mijn scheikunde leraar :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Die mapping staat niet bij telnet, staan alleen maps van poorte zoals 1892 en 2011
:? maar niet van 20 en 21 dus.

Een het is dat ik gewoon mijn ftp kan gebruiken.. voor die poortmap zei de ftp dat poort 21 in gebruike was. maar nu dus niet meer. staat hij nou open vraag ik me dan af.

Maar hoe werkt die site? moet ik daar iets downloade? ik kom er niet uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een antwoord mischien?
Wil wel ff safe op inet zitte enzo :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 21:21:
Iemand een antwoord mischien?
Wil wel ff safe op inet zitte enzo :)
Leuk verpakt, maar het blijft een kick :P En die willen we niet zien binnen 24 uur.

Je kunt bij die site ShieldsUp downloaden, waarmee je een portscan-achtig iets kunt doen. Een online scanner vind je ook wel op http://scan.sygate.com

Edit: ook nog ff een titelfix gedaan :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op die sygate site staan alle poorten geblocked, ook 20 en 21.
En bij die stealth scan staan ze ook allemaal stealth.
Dus er is niks aan de hand? Maar dan zou ik wel nog willen weten waarom me ftp nog werkt ondanks het deleten :)

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Als die site aangeeft dat 20 en 21 stealth zijn, lijkt het me sterk jouw FTPserver nog van buiten bereikbaar is. Ben je misschien in de war met het ophalen van informatie van een externe FTPserver? Daarvoor hoef jij port 20 en 21 niet open hebben of door te mappen...

Verwijderd

KorZijl schreef op 23 december 2003 @ 12:16:
Als die site aangeeft dat 20 en 21 stealth zijn, lijkt het me sterk jouw FTPserver nog van buiten bereikbaar is. Ben je misschien in de war met het ophalen van informatie van een externe FTPserver? Daarvoor hoef jij port 20 en 21 niet open hebben of door te mappen...
De grote vraag idd, FTP server of FTP client?

Het ruikt bij mij sowieso naar een firewall probleem omdat je al aangeeft er niet echt veel vanaf te weten. Heb je een firewall op je computer staan?

Verwijderd

Topicstarter
Alleen de hardware matige firewall van mijn speedtouch 510.
En ik heb het over een server. Dus zelf een draaien, en geen client.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee?:(
Pagina: 1