Toon posts:

Lastige shutdown met 3Com 3c905b NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 pc's cross connected staan met in beide de in de subject genoemde NIC. Allebei met Win98SE en de driverversie 5.1 van 3Com.
Met beide pc's hetzelfde probleem:

Met het shutdownen van een pc blijft ie vaak hangen op het scherm voordat je "U kunt nu de bak uitzetten" ziet. Uit een nieuwsposting heb ik begrepen dat het goed gaat als je eerst Afmelden(Logoff) doet vervolgens annuleren bij het loginvenster en daarna shutdown. Dit klopt tot nu toe bij mij.

Nu is mijn vraag of dit niet iets minder omslachtig kan...

Verwijderd

Je kan ook de Shutdown supplemental van MickeySchoft installeren, en dan heb je nooit het probleem meer.

M.z.w.: is een bugje van MS

• Robby
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 13:27
Nog een betere oplossing (geldt trouwens voor alle windows gebruikers) : herstart in dos-modus en zet dan je pc af :) ... zo win je meestal toch een paar seconden (ideaal als je aan het testen bent en je wil niet wachten op windows die zich aan het amuseren is met jouw hd's)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips. Ik ga denk ik eens dat aanbevolen stukje plakband proberen :)

Verwijderd

Dat hangen in Win98SE heeft niet zozeer met die kaart te maken maar het is gewoon een algemeen bekende bug in Win98 SE

je kun op de microsoft een update halen voor dit probleem en dan is alles weer opgelost!!