Toon posts:

[CD-ROM] wel branden, niet lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De situatie:
Ik heb in mijn pc een dvd-rom van Liteon en een Plextor 16/10/40A brander. Beide zitten deze op de secundaire IDE poort. De dvd-rom als master en de brander als slave.

Verdere info:
Pentium 4 2 Ghz
1024 MB Ram
Abit BL7 mobo
en twee 60 GB maxtor schijven

Windows XP pro met SP1 en verdere patches

Het probleem:
Ik kan geen cd's meer lezen op bijde schijven. Als ik er een cd in doe dan krijg ik wel zo'n leuk cd-icoontje naast me muiswijzer in windows, maar ik kan de inhoud van de cd niet zien. Ook de eigenschappen van de cd geeft 0 bytes aan.

Ik heb dit probleem al een tijdje en ongveer 1 op de 20 keer dat ik de pc opstart werkt alles wel goed en werken bijde stations. Tevens kan ik cd's ook booten als ik de pc opstart. Dus zit ook te denken aan een softwarematig probleem.

En nog vreemder is dat ik wel cd's kan branden en deze kan laten lezen op een andere pc (dus met andere cd-rom) en ook audio cd's worden perfect gebrand.

Ik vind het dan ook raar dat dit probleem bij bijde stations voorkomt en dat branden wel lukt!

Wat heb ik al gedaan:
Google en GoT afgezocht maar niets gevonden wat hierop lijkt.
Tevens heb ik ook al de ide-kabel vervangen maar dit leverde ook niets op.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Verwijder bij apparaatbeheer je IDE controller eens weg en je cd-rom drives, herstarten en als het goed is werkt het dan weer (ze worden dan opnieuw geïnstalleerd) ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 21 december 2003 @ 23:10:
Verwijder bij apparaatbeheer je IDE controller eens weg en je cd-rom drives, herstarten en als het goed is werkt het dan weer (ze worden dan opnieuw geïnstalleerd) ;)
Enorm bedankt!!! Dit had ik zelf moeten kunnen bedenken |:( (Word tijd om te gaan slapen :+ )
Was al bijna van plan om ze eruit te halen en in een andere pc te testen of windows er opnieuw op te zetten. Dit scheelt me weer een hoop geklooi. _/-\o_