ABIT KT7 Keyboard Controller Error

Pagina: 1
Acties:

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik heb een USB toetsenbord m.b.v. een verloop stukje aangesloten op een PS2 ingang van m'n mobo. Het systeem vervolgens opgestart en windows XP draaide weer vrolijk.

Omdat ik even m'n toetsenbord op een pc wou aansluiten heb ik de USB toetsenbord uit de PS2 verloop stukje gehaald. Dit had als gevolg dat windows XP gelijk vast liep.

Nou ok.. dacht ik.. leuk is dat. Ff het systeem weer een resetje geven en wat blijkt? Het systeem wou niet meer opstarten. Ik kreeg helemaal geen beeld en ik kreeg een lange piep en drie korte piepen. Een beetje zoeken op de forum en ik kwam erachter dat dit te maken had met een Keyboard Controller Error.

Ok.. leuk en aardig dacht ik. wat nu? Is m'n ps2 ingang nu opgeblazen? Als ik m'n usb toetsenbord weer aansluit op de ps2 ingang dan branden de lampjes van de toetsenbord. dit kan toch niet stuk zijn?

wie o wie weet hoe ik het probleem kan oplossen ?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
PS/2 is niet hot-pluggable dus die moet je er niet in en uit halen als de PC aanstaat.
Er zitten wel wat truukjes in zodat het meestal wel goed gaat (zoals kortere pinnetjes van de datalijnen en langere pinnetjes van de voeding).

Maar als je hem er te schuin uit trekt dan kan het fout gaan.

Als je keyboard controller kapot is dan kan je daar niets meer aan doen.
Als je keyboard met USB gewoon werkt dan kan je dat natuurlijk verder gewoon gebruiken.

Als je nog garantie hebt dan kan je daar natuurlijk aanspraak op proberen te maken.

Senile! Senile Oekaki

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
_bas_ schreef op 22 december 2003 @ 09:33:
PS/2 is niet hot-pluggable dus die moet je er niet in en uit halen als de PC aanstaat.
Er zitten wel wat truukjes in zodat het meestal wel goed gaat (zoals kortere pinnetjes van de datalijnen en langere pinnetjes van de voeding).

Maar als je hem er te schuin uit trekt dan kan het fout gaan.

Als je keyboard controller kapot is dan kan je daar niets meer aan doen.
Als je keyboard met USB gewoon werkt dan kan je dat natuurlijk verder gewoon gebruiken.

Als je nog garantie hebt dan kan je daar natuurlijk aanspraak op proberen te maken.
He verdorie dat wordt dus weer een nieuw mobo halen:( thanx anyway

• mheikens
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 22:36
Kan je in je bios je PS/2 keyboard uitgang uitschakelen?

Dan keyboard aansluiten direct op een USB poort.

Edit:

Heb zelf dit ABIT bord en even in de bios gesnuffeld. Ik kan nergens een keyboard controller vinden. Dus uitzetten wordt een probleem.

[ Voor 41% gewijzigd door mheikens op 22-12-2003 17:31 ]