[dvd] welke codes op dvd standalone player (mpg?)

Pagina: 1
Acties:

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-01 16:11
Ok, ik heb even wat hulp nodig want ik kom er na uren en uren klooien nog steeds niet uit:

Ik heb een dvdspeler (standalone dus) op mijn tv aangesloten. Dat is een Philips DVD625, weet niet of het van belang is, maar ik vermeld het in ieder geval even. Daarop wil ik graag video's bekijken die ik op mijn pc heb staan. Maar nu blijkt het ene filmpje WÉL afgespeeld te kunnen worden en een andere niet.

Het zijn volgens mij beiden MPG's (heb met 1 welwerkende en niet werkende vergeleken). Tenminste, als ik de standaard eigenschappen in windows media player moet geloven. Open ik het echter in GSpot, krijg ik bij de WÉL werkende video vrijwel geen informatie over codecs en resolutie e.d., maar bij die andere die niet werkt juist alles wel netjes. Nu snap ik echt niet meer waaraan het ligt .. Ik heb de nietwerkende al in mpg lay.1 en 2 geprobeerd, maar lijkt niet te werken.. Kan het misschien zijn dat de resolutie niet goed is en de film daardoor niet afgespeeld kan worden? Zo ja, hoe of met welk programma zou ik dat kunnen wijzigen.

Hopelijk kan iemand me helpen want ik heb al verschillende programma's geprobeerd en half internet afgestruint (ook doom9 dvdrhelp etc..). En aangezien ik zo ongeveer krankzinnig wordt van iedere x 4 uur encoderen en dan nog steeds geen resultaat krijgen, hoop ik dat iemand mij hier kan helpen!