Toon posts:

Case + cpu fan....N/A rpm????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een Asus A7V met multiplier dipswitches had ik een Case fan en een cpu fan waarvan altijd het aantal rpm te zien was. Nu heb ik er een andere cpu in gehad om te kijken welke multiplier die cpu kan halen. >:) En vanaf dat moment geeft de bios aan dat er geen rpm gegevens van de fans beschikbaar zijn/er geen fans in zitten. |:( Ze draaien wel gewoon. Ook in windows zijn er met moederbordmonitorprogramma'tjes geen gegevens over de fans meer te vinden. Ook met de oorspronkelijke cpu erin is het probleem nog niet opgelost. :'(

Omdat ze opeens allebei tegelijk weg waren, denk ik niet dat het aan de draadjes ligt.

Maar waar zou het dan wel aan liggen en hoe zou dit op te lossen zijn??? :?
Kent iemand anders dit probleem ook? :?

Plz HELP!

• Titanicfanatic
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:29
Bordje beetje vernaggeld? Misschien BIOS ff opnieuw flashen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 december 2000 00:05 schreef Titanicfanatic het volgende:
Bordje beetje vernaggeld? Misschien BIOS ff opnieuw flashen?
Ja, tuurlijk is het bord vernaggeld! Eigenlijk is het die van een huisgenoot van me... ;)

BIOS flashen zou eventueel kunnen, maar dat zie ik eigenlijk als laatste optie, als er geen andere ideeën zijn om het op te lossen.
Weet trouwens iemand hoe je de BIOS van dat mobo kan resetten? :? Op andere mobo's heb je een jumpertje dat je dan even 10 seconden om moet zetten ofzo, maar op dit mobo zie ik alleen 2 soldeercontactjes en in de handleiding zie ik ook niet hoe die gebruikt moeten worden.

• Titanicfanatic
Sloop je toch ff de batterij eruit.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt dat voor het resetten van de bios dan?

• Titanicfanatic
yep, settings verdwijnen toch ook altijd als batterij leeg is, staan dan weer op default. alleen daarna weer wel alle settings terugzetten

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het eens proberen. Bedankt.
Pagina: 1